Interieurtopic

Ik heb zelf geen ervaring met een nieuwbouwhuis maar ik heb mijn hele huis behangen met een dikke gladde renovlies. Deze verbergt ook alle gaatjes die in de muur zitten (dingen die erop liggen zie je wel dus goed schuren). Anyway. Als je dat echt strak behangt en je verft het dan vloeien de naden dicht. Iedereen denkt altijd dat mijn hele huis gestuuct is.

Mijn schoonzusje heeft ditzelfde behang in haar hele nieuwbouwhuis laten behangen en dit zit er nog steeds heel mooi op zonder scheuren. Zit er nu 2 jaar op.
Een vriendin van me in hetzelfde nieuwbouwproject heeft muren laten stucen en daar zaten op sommige plekken binnen een jaar al scheuren van het plafond tot aan de muur.
Echter hoor ik ook weleens dat het stucwerk wel mooi blijft zitten dus ik denk dat je ook maar net geluk moet hebben.

Pvc of hout heb ik geen ervaring mee!
Spannend 2 maandjes is zo voorbij!

Als in wat er op staat?

Een heeft een kussen voor mijn kat, waar de kat altijd pontificaal naast gaat liggen, dus die is verder ook leeg omdat hij alle andere dingen er afgooit. De andere hebben wat plantjes, een leeg flesje met een zilverkleurig plastic toverstokje (ik weet ook niet meer precies waarom, iets met veel drank en verkleedpartijtjes), en op een staan ook nog een paar speelgoedautootjes waar herinneringen aan kleven. Als ik grotere vensterbanken had zou ik er nog meer planten in zetten en wat van mijn oude camera’s en wat kaarsjes als decoratie denk ik.

1 like

Ja! Het liefst met foto’s haha vind het altijd interessant om te zien hoe anderen het gedaan hebben.

Ons nieuwbouwhuis wordt ook over 2-3 maanden opgeleverd (prognose oktober/november)
Wij hebben gekozen voor hout op de begane grond en 1e verdieping, dit hebben we gekocht bij een bedrijf uit Friesland. Persoonlijk vinden wij PVC in alle gevallen (ook de duurdere variant) heel lelijk. Maar goed, das heel persoonlijk :yum: Hout geeft zoveel sfeer, al helemaal in een nieuwbouwhuis.

Denk dat je in je overweging misschien moet meenemen: heb/wil je kinderen, heb je honden etc? Pvc is zeker praktischer. Echter hout is natuurlijk ‘makkelijk’ te bewerken door te schuren etc. Het is natuurlijk niet zo dat hout, eenmaal vies, vies blijft. Het blijft vaak tientallen jaren liggen (kijk maar naar al die oude woningen in Amsterdam, waar ineens een prachtige vloer onder een tapijt vandaan komt of wat dan ook!)

En we laten renovlies behangen. Bij mijn collega had ik stucwerk gezien en na 2 maanden al een flinke scheur. Uiteindelijk zo goed als zelfde resultaat, maar wel goedkoper.

In welk deel van NL wordt jullie woning gebouwd? Wij moeten ook nog wel wat keuzes maken, we moeten nog een badkamermeubel en wat interieurdingen etc. (We nemen alleen ons bed en de Tv mee uit onze huidige woning haha)

Ik twijfel of ik er wat over moest zeggen, want het is het interieurtopic en ik vind het esthetisch echt hartstikke leuk gedaan, vooral die plank met groene steunen. Maar ik weet niet in hoeverre je van plan bent om er ook echt eten te bereiden, want eigenlijk is dat vanuit hygiënisch oogpunt niet echt handig onder een open trap (met schoenen in huis vooral).

12 likes

Die van ons wordt ook over 2/3 maanden opgeleverd. Wij hebben gekozen voor een stenen vloer met houtlook (ivm vloerverwarming). Ook wij laten het behangen met renovlies.

1 like

Ik heb niet echt een mega gestylede vensterbank.
Gewoon wat plantjes en cactussen. Wil de plantjes rechts wel uitbreiden met steeds meer planten. Ik vind het persoonlijk wel leuk als het een asymmetrisch rommeltje is/wordt.

En er komt nog een glas in lood venster halverwege het raam tot bovenaan en plissé gordijnen ipv de lelijke luxaflex.

1 like

Hier lege vensterbanken op wat boeken na. Maar dat komt omdat het glas in lood ramen zijn en ik het uitzicht te mooi vind om er iets voor te plaatsen :heart_eyes:

De slaapkamer is hier bijna af :heart: Echt verliefd op de kleurtjes. Zo heerlijk rustig (onze vorige slaapkamer had een bijna zwart muur, die op een gegeven moment echt op ons af kwam, zo klaar mee). Ik hou echt te erg van dit sfeertje, vóóral in de slaapkamer.

42 likes

Waar heb je die pampasgras (denk ik) vandaan? Ik heb echta zoveel zaken afgezocht haha.

Ik vind het wel interessant dat je dat zegt want ik zou daar echt nooooooit bij hebben stil gestaan, denk ik

2 likes

Ik vroeg me even af wat je bedoelde :nerd_face: maar je bedoeld die pluimen? Gewoon een rondje gaan wandelen buiten de stad, ergens waar veel water is en je vindt er duizenden!

Haha shit. Ja ik heb laatst al rondgelopen hier bij riviertjes enzo :sob:.

Het is een houten nep schelp maar wat in het stopcontact zit is een sfeerloze wifibooster :joy:

@ClaireCharlotte misschien is het ook het seizoen niet meer? Volgens mij heb ik ze begin van de lente/einde van de winter geplukt. Toen waren ze er veelvuldig. Maar ze hebben maar kort die fluffy (sorry kan geen ander woord bedenken) pluimen. Tenzij je ze plukt op dat moment. Ze staan dus al maaanden zonder water en het pluist ook niet :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ik wil graag een mooie rotan stoel in onze inloopkast. Ik vind deze van HK living heel mooi maar vind die echt te duur. Weet iemand een look a like voor rond de 100/150 euro?

2 likes

Heb nog geen goede lookalike kunnen vinden. Op Fonq staan wel beschadigde stoelen van de oudere versie, met korting. Maar ik vind deze mooier, iets meer detail in het riet.

1 like

Ik kreeg net deze advertentie via Instagram en moest aan jou denken. Wel nog steeds boven je budget.

https://www.detroubadour.nl/catalogsearch/result/?cat=0&q=bali

1 like

Wehkamp heeft ook een lookalike, maar net als die van @Twijfelaar duurder dan je aangaf. Moet trouwens zeggen dat ik deze stoel vooral voor de prijs echt tegenvallend vind zitten.

1 like

Ik heb laatst pampagras gekocht bij Noa May Living in Barendrecht!

@DahliaDavin Dank! Dat klinkt goed.

@Nebula He leuk! Onze prognose is ook ergens oktober/november, maar ik hoop zelf heel erg op oktober. Ja hout vinden wij ook zoveel mooier, ik heb ook nog nergens een mooie PVC-vloer gezien…maar mensen die het hebben zijn zo lyrisch over hoe makkelijk het te onderhouden is, waardoor we dan toch weer gaan twijfelen. Ik ben 32 weken zwanger (baby wordt ook verwacht in oktober, goeie planning ;)…) en met een kind ben ik dan ook bang dat hout snel vies wordt. Maar inderdaad, het is natuurlijk op te knappen…Ik wel dat het uiteindelijk toch hout gaat worden, maar pff twijfel twijfel. Ik denk dat we inderdaad maar voor behang moeten gaan.
Ons huis wordt gebouwd is Zuid-Holland, vlakbij Leiden. Bij jullie? Haha, wij moeten ook nog een badkamermeubel, douchecabine en heel veel interieurdingen. Ik denk omdat er dus tegelijk een baby komt dat we eerst maar het een en ander meenemen uit ons oude huis en dat dan langzaam gaan vervangen als er wat meer rust is…

@Aguamenti Ah, ja over zo’n vloer had mijn man het laatst ook! Ik kende het eigenlijk helemaal niet, dus misschien nog even de moeite waard om hier in de winkel naar te kijken.