Ik zoek een bureaustoel. Iemand tips?
ik heb van een vriendin van mn moeder een Artifort Orange Slice over kunnen kopen omdat ie bij haar ‘in de weg stond’ en ze foto’s zag van mn nieuwe woonkamer en meteen dacht dat hij hier heel mooi kon staan.
Iemand een idee waar ik dit soort lampen vind? Dus niet die redelijk standaard lamp maar die soort van zwevende met spots eraan? Heb me suf gegoogled maar vind niks!
Oh yess dat maakt ht zoeken makkelijker! Thanks
Zit die stoel nou ook echt fijn?
Ja vind ik wel! Moet ik wel bijzeggen dat ik altijd in kleermakerszit zit op stoelen en daar lijkt deze speciaal voor gemaakt te zijn. Onderuitgezakt hangen zit minder comfortabel.
Weet iemand hoelang het gemiddeld duurt voordat je een ikea keuken in huis hebt?
Kan je 'm online in je mandje stoppen? Of is dat te veel werk? Want dan zie je wel een leverdatum. Maar ik denk dat ze dit beter kunnen beantwoorden in de winkel.
Vraag meteen even hoe lang het duurt om 'm in elkaar te zetten.
Kan per Ikea verschillen. Ga uit van 6-8 weken.
Ja dat kan. Dan staat er serieus 16 november? Zou dat kloppen aangezien @Popsicle iets heel anders zegt?
Ikea is voor ons een half uurtje maar met overvolle schema’s en een verbouwing zo kut om te plannen
Ik denk dat de online leverdatum op zich wel kan kloppen, maar weet je zeker dat je alle onderdelen hebt toegevoegd aan je mandje?
Hoe komt @Popsicle bij 6-8 weken? Ervaring? Of werk je bij Ikea?
Ik heb ervaring! Ze kwamen ook de keuken nog na opmeten. Om te kijken of alle maten kloppen. Ik weet niet of dit standaard is. Maar toen wij de keuken gingen bestellen gaven ze ook aan dat bepaalde dingen echt besteld moesten worden. Dit was overigens in Haarlem.
Nog even een Edit: wij hebben de keuken wel laten plaatsen door zo’n bedrijf die dat in samenwerking met Ikea doet.
Het is red earth van farrow&ball! Beetje terracotta, in sommig licht is het oranje en in ander licht meer roze.
Ja ik durf dus niet goed online te bestellen omdat ik bang ben dat ik iets vergeet of over het hoofd zie!
@Popsicle wow kwamen ze bij je thuis opmeten? Dat zal dan wel komen omdat ze hem bij jullie kwamen installeren gok ik? Wij hebben een keuken midden in de ruimte dus opzich is dat zelf te doen (inmeten). Wil je vertellen wat het extra kostte om de keuken te laten plaatsen? Mn vriend wil hem zelf plaatsen maar afhangende van de prijs twijfel ik over laten plaatsen om gescheld en frustratie van mn vriend te voorkomen haha
Ik zou hem zelf wel laten plaatsen. De kosten van het plaatsen is een percentage van de aankoopprijs van je keuken. Dus als het geen superdure keuken is vallen de kosten wel mee. Ik geloof dat wij €1300 ofzoiets kwijt waren voor een keuken van €8500 ±.
Als je perongeluk zelf iets sloopt van de keuken of verkeerd monteert moet je dat op eigen kosten weer regelen. Als zo’n bedrijf dat doet dan heb je dit soort problemen niet. Alleen hierom zou ik het al laten doen haha.
Dat is ruim 15%, als je een beetje handig bent kan je best veel besparen met zelf plaatsen denk ik, het is ook weer geen rocket science.
Wij hebben ook een Ikea keuken en mijn vriend heeft hem zelf geplaatst. Hij zei dat dit goed mee viel. Wij hebben ook niet zo’n grote keuken en was vooral een rechte wand. Mijn vriend ( en zijn vader) zijn wel vrij handig.
Bij de ikea kan je ook de ganse keuken laten uittekenen enzo ( gratis service) en dan weet je heel duidelijk wat je allemaal nodig hebt.
Wij moesten trouwens iets langer wachten op ons op maat gemaakte werkblad. Ik vond het wel handig om hen alles uit het magazijn te laten halen en laten leveren. Was echt een kleine meerprijs.
Wat fijn deze adviezen en ervaringen! @Rockstar hier ook een handige vriend en vader + een rechte keuken. Al klinkt 15% ook wel aantrekkelijk, maar is dat echt van de totale keuken? Onze keuken is onder de 2000 euro dus dan is die 15% best aantrekkelijk misschien (nog geen 200 euro ik vraag me af of die 15% ook pas geld bij een keuken vanaf xx euro ).
Toch maar echt een bezoekje ikea plannen voor advies. En volgens mij kun je ook online bestellen en dan afhalen (tegen meerprijs ook idd). Dus denk ik eerst advies inwinnen daarna online bestellen en afhalen (zonder wachten tot alles uit magazijn gehaald is)!
Edit: we waren dus twee maandjes geleden bij ikea en toen wilden we ook wat advies moesten we een afspraak plannen? Hadden jullie dat ook? Betaal je ook weer voor
Ik vind het echt knap hoe jullie voor zo weinig een keuken kunnen uitzoeken
Denk dat het best te doen is als vriend + schoonvader handig zijn. Blijft een ruk klus maar het scheelt wel veel geld. Als je het kan missen zou ik het voor je eigen gemak laten doen. Achteraf vond ik het prima om van dat geld te kijken hoe hij er binnen zes uur stond (geen ikea, maar kvik, zelfse principe). Bij ikea krijg je de advieskosten trouwens als korting als je tot aankoop over gaat.
@Neverfull scheelt enorm of die 2000 incl apparatuur, werkblad etc is of alleen kastjes is.