Haha wij komen met alleen kastjes er ver overheen. Maar de keuken wordt dan ook groot en niet van Ikea, dus daar zitten natuurlijk ook de verschillen.
Vind het toch knap
Wij hebben die keuken van in 2015 geloof ik dus toen was het advies nog gratis. En toen er 1 keer veel volk stond te wachten voor advies kregen we zelf gratis kaartjes om te eten + dessert.
Ik woon ook wel in BE dus mss is dat een klein verschil.
En onze keuken was ook maar ± €1400. Zonder apparatuur met werkblad op maat dat het duurste was.
Oh zes uurtjes valt me nog mee (weet niet hoe mn vriend hierover denkt hahaha). @Neverfull voor mij is het wel echt een sport om zo ‘goedkoop’ mogelijk een keuken te kopen. Natuurlijk wel iets wat we mooi vinden. Wat we nu gekozen hebben is zonder koelkast, vaatwasser kraan en kookplaat, maar met oven en spoelbak. Kookplaat willen we toch iets kwalitatief beters en qua kranen heeft de ikea ook niet wat we zoeken. Vaatwasser gaan we hergebruiken die is nog redelijk nieuw dus dat scheelt veel.
Zou er zelf wel sterk rekening mee houden dat he er misschien dagen over doet. Vrienden van ons hebben en een instagrammer die ik volh hebben een vergelijkbare keuken zelf in elkaar gezet in drie dagen en zouden het nooit meer zo doen. De plaatsers kunnen zo’n ding blind in elkaar zetten zegmaar. Ziet er wel bij iedereen supergoed uit dus in resultaat doet zelf doen (in deze gevallen) niet onder.
Jaa dat geloof ik wel. Ik zal die 6 uurtjes niet tegen mn vriend zeggen want dat zal wel op een flinke teleurstelling uitdraaien Gelukkig is het ook iets wat je niet snel weer overnieuw gaat doen
Ik zoek een nieuw vloerkleed. Ik denk een beetje aan zo’n Perzisch achtig kleed met groentinten of misschien terra. Ik ben zelf al tijden opzoek maar kan niets vinden dat voldoet. Misschien is er nog een online shop die ik niet ken?
Ik heb de mijne bij B.enuta vandaan, leuke prijzen ook, is wel meer Berber dus misschien niet wat je bedoeld . Maar wel met kleuren, niet die standaard zwartwit die je bij kar.wei enzo ziet.
Wij hebben onze vorige keuken zelf geplaatst (van IKEA) daar zijn we denk ik al met al 2 dagen mee bezig geweest. Geen grote keuken hoor, maar wel nieuwe vloer leggen, 6 benedenkastjes en 4 bovenkastjes (rest open planken) en van die spatplaten rond het fornuis monteren. We hadden nog nooit zoiets gedaan maar kregen hulp van mijn vader en het viel me alles mee eigenlijk.
Je kunt op de site een indicatie krijgen van de prijs voor installatie meen ik, ergens in de planner?
Wij hebben 1 hoge kast en 5 onderkastjes zelf in elkaar gezet, dat was niet moeilijk, maar vooral veel geklooi om alles waterpas en recht in alle richtingen te krijgen, daar zijn we veruit het langst mee bezig geweest, het helpt enorm om een 2 meter lange waterpas te hebben, met een korte waterpas blijft het heel lastig om alles goed te krijgen. Wij hebben allemaal niet-Ikea-apparatuur, dat was ook wel even een klusje om passend te krijgen.
Bedenk ook alvast even of je nog electra/water moet verleggen voor de tijd, er is vrijwel geen ruimte achter de kastjes, dus je kunt niet een opbouwleiding van het ene kastje naar het andere laten lopen zonder te zagen in de kastjes.
Dankje voor je uitgebreide reactie! Denk dat laten installeren sowieso afvalt. Ik weet nu al dat mijn handige harrie daar geen geld uit wil geven haha. Onze keuken komt midden in de ruimte dus er moet eerst een frame gemaakt worden idd ook leidingen en afvoeren verleggen. Gelukkig kunnen wij aan de achterkant van de keuken wat het afstellen hoop ik net iets makkelijker maakt!
Ik ben benieuwd hoe jullie deze woonkamer zouden inrichten. De smalle kant is de kant van de straat, zonder voortuin. Of heeft iemand misschien een ander idee? Het leek me eigenlijk niet zo relaxed om aan de voorkant van het huis te zitten maar het is wel een hele rustige straat. Bij de andere optie is de ruimte tussen de tv en de bank best groot (5m30). Het “ding” naast de speelgoedkisten is een speelgoedkeukentje.
Ik zou voor optie 2 gaan! Wordt denk ik een knussere zithoek en zelf vind ik het altijd lekker om naar buiten te kunnen kijken vanaf mn bank met een koffietje.
Je zou ook voor de 1e optie kunnen gaan maar dan de bank en stuk naar voren (dichter bij de tv) zetten.
Optie 2 is ook heel mooi maar wellicht is de eettafel wat klein in verhouding tot de ruimte
Waar is je keuken? En die 5 meter tussen bank en tv lijkt niet te kloppen als je kijkt naar de verhoudingen.
Ik zou t allebei neerzetten en kijken wat fijner is
Wij hebben ook deze vorm!! Bij ons zit alleen de hal en tv hoek omgewisseld. Wij hebben het zo:
Tv en bank in smalle gedeelte
Grote bank en grote tafel in grote gedeelte
Anders moet je elke keer door de zithoek om te gaan eten en zo suf voor het raam zitten te eten alsof je in de etalage zit.
Heb je die tekening met een app gemaakt?? Dan zal ik onze woonkamer eens tekenen
Zitten jullie vaker aan tafel (lang natafelen na avondeten, werken, spelletjes spelen, etc)? Of meer op de bank voor de tv? Ik zou het daarvan laten afhangen, en dan van waar je liever knusser zit. Ik zou zelf de eettafel liever in het kleine gedeelte hebben, dat vind ik knusser en ik houd van lekker natafelen/om de tafel zitten, en minder de focus op de tv. Of juist een flink grotere tafel kopen en die dan in het grote gedeelte.
Ik zou de eettafel in het smalle gedeelte zetten en eventueel een grotere eettafel nemen en hem 90 graden draaien. Het etalage gevoel oplossen met plissegordijnen of jaloezien. De bank vervolgens meer de ruimte inhalen. Meter naar voren en van de muur. Wellicht zelfs nog meer. Eventueel kunnen de speelgoedkisten of een andere kast dan achter de bank staan.
Wij hebben optie 1 thuis (met keuken in smal gedeelte en oprit ervoor) en mijn ouders optie 2 (maar dan wel met voortuin van 6 meter diep).
Ik zou persoonlijk ook in jouw situatie voor optie 1 kiezen. Ik vind het heerlijk om beschut en niet voor een raam te zitten. Bij mijn ouders moet je constant zwaaien bij voorbijgangers en vroeg de gordijnen dicht want anders ziet iedereen je zo zitten. En ik vind het ook heel ruimtelijk leven zo. Bij optie 2 staat er een tafel in zo’n grote ruimte en dat vind ik zonde ofzo?
Deze kende ik nog niet en ik zie meteen al wat moois, dankjewel!
@Flora optie 1 en de bank meer naar voren zetten, zo heb ik het ook en bij mij is het van muur tot muur 5,5 meter geloof ik. Anders zit je ook veel te ver van de tv en heb je veel lose ruimte. Achter de bank heb ik dan nog loopruimte en tegen de muur een dressoir. Voor de tweede optie zou je en grotere eettafel moeten nemen, of een ronde, om de ruimte wat mooier te benutten.
Bedankt voor alle ideeën! Heel handig om te lezen hoe jullie het zouden doen en ik lees ook dingen waar ik zelf niet op kwam.
@Kauai Je had gelijk inderdaad! Dit klopt wel:
De keuken is de bovenste deur.
@Yzile Leuk! Ben benieuwd! Ik heb de plattegrond via floorplanner.com gemaakt.