Dankjewel!
Wij zijn net verhuisd naar een huis dat we helemaal hebben verbouwd (waarmee we eigenlijk nog steeds niet klaar zijnâŠ). Maar ik droomde dus altijd van wit witter witst. Alles wit en clean en kleurloos. Nu is alles helemaal wit, kozijnen, muren, plafond en keuken (met een zwart blad) en twijfel ik ineens over het verven van de muren 
Kijk, jij bent goed in knopen hakken.
Bij mij begint dan de echte keuzestress!
Ik vind het roze van @Bergson echt te gek!
Maar er is ook nog donkergroen, vergrijsd lila, lichtgrijs. Haha de keuze is reuze!
Ik weet niet aan welke kant de chaise longue zit maar ik zou je bank links neerzetten met de tv op het korte muurtje (of is dat te smal?). Wat voor eettafel heb je op dit moment? Want ik denk dat zowel een rechthoekige als ronde tafel wel kan, die zou ik in het rechter gedeelte doen, bij de open haard. Zit de keuken ook aan die kant? Dat maakt het nog handiger dan.
Ja de chaise longue zit links, dus net onhandig. Ik ga even uitzoeken of ik hem kan omwisselen. Daaronder is de keuken inderdaad, dus handig om de tafel daar te zetten!!
Nou ik heb de verf van mân dromen gevonden maar het is dus een Deens merk dat niet in Nederland te koop is, en de online webshops die ik vind in het Deens verkopen het alleen voor 100 euro per liter ofzo (en ik weet niet eens of ze naar Nederland verzenden).
Het wordt dus âkalkverfâ genoemd, en ik heb al gezocht naar vergelijkbare Nederlandse merken maar bij wat ik tot nu toe vind, zijn de kleurverschillen tussen donker/licht wel heel groot en wordt het een onrustig geheel, terwijl ik het bij deze verf juist zo mooi vind dat de kleurverschillen heel subtiel zijn. Heeft iemand een idee waar ik dit soort verf in Nederland (of online, naar Nederland verzonden) kan vinden? De tint ben ik nog niet helemaal over uit maar het moet in elk geval een warme tint worden, misschien iets van beige of juist terracotta, ik zal wat voorbeelden laten zien van dit merk die ik allemaal mooi vind:
![]()
Inderdaad heel mooi!
Een collega van mij heeft ook zoiets op de muur en dat was volgens mij het merk Annie Sloan. Ken je dat al? Misschien zit daar wel iets tussen.
Ik zag laatst bij Danique Hoofwijk op insta dat ze een soort poeder verf had van raw paints. Lijkt er ook een beetje op.
Op haar insta heeft ze âafterâ fotoâs gezet van haar slaapkamer en de kinderkamer.
Ik heb iemand op Instagram die het ook heeft. Zij heeft het van Pure & Original.
Ik ken deze verf inderdaad van het merk Pure & Original
Wij zijn met onze bovenverdiepingen bezig, en de vloer is dit hoogstwaarschijnlijk morgen af en dan kunnen we zondag de muur in de slaapkamer verven. Ik wil Factory Green van Flexa op de muur. Ik vroeg me af, kun je die kleur ook in een Karwei muurverf laten mengen? Ik kan alleen nergens de kleurcode vinden.
Ja hoor, ik heb ook een keer zoân ânaamâ laten mengen bij de verfbalie.
Ah mooi, thanks! Dat scheelt inderdaad wat in de kosten haha.
Ik wist niet dat die verf verkochten
Toch nog wat geleerd, want ook dat ze bij de kwantum verf verkopen wist ik niet, en ik ben er de afgelopen weken regelmatig geweest 
Ik zou het alleen niet doen⊠heb slechte ervaring met Karwei verf: dekt niet goed en wordt heel vlekkerig.
Ik zou niet bezuinigen op verf. Ik heb in mn vorige huis ook de muren met een huismerk geverfd en na een jaar gingen we verhuizen en haalden we de kast weg die tegen de muur stond. Achter de kast was de kleur nog mooi en de rest: 3 tinten lichter verbleekt. En dat na een jaar!
Ik ben vorige week verhuisd en nu alles ongeveer staat mis ik denk ik een kleed. Ik twijfel alleen welk kleed. Ik vind die wit met zwarte van Karwei leuk die je overal ziet, maar misschien hebben jullie nog andere ideeĂ«n? Mân muren zijn 9010, ik heb een lichtgrijze velvet bank, ronde marmeren salontafel, wit tv meubel, grijze gordijnen, visgraat pvc vloer. Ik heb ook een hond dus weet niet of een hoogpolig vloerkleed dan handig is? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Mijn ervaringen met honden en vloerkleden zijn dat ze altijd (echt altijd) als ze moeten kotsen, kiezen voor het vloerkleed. Dus ik zou niet gaan voor hoogpolig en eentje die eenvoudig schoon te houden is, misschien zelfs in de wasmachine kan.