Interieurtopic

Ja, ik zou lekker de tijd nemen om je huis in te richten. Voelt het ook wat natuurlijk aan denk ik! Wat ik als tip zou geven is veel foto’s maken van de dingen die je hebt ( in een mapje op je telefoon) zodat als je in de winkel leuke dingen ziet je kan checken of het bij je huis past.

2 likes

Oeh wel heel leuk om een heel huis te hebben om in te kunnen richten! Wilde hetzelfde zeggen @anon76889665, fotos zijn zo fijn om in de winkel even naar te kunnen kijken om te checken hoe het gaat staan! Doe het nu ik al 2 jaar in mn huisje woon nog omdat ik het elke keer weer lastig vind om in te schatten, maar als ik dan naar een foto kijk weet ik meteen of t kan of niet!

1 like

Ik ben nogal een control freak dus wellicht heb ik het een beetje extreem aangepakt, maar ik heb toen wij een huis kochten, een olioboard aangemaakt. Dit is een website en dan kan je eigenlijk virtueel je kamer / huis inrichten. Je kan ook eigen plaatjes van internet uploaden (van bijvoorbeeld je bank) en erin zetten. Hij haalt dan de achtergronden van de afbeeldingen weg zodat je echt alleen het meubelstuk overhoud. Beetje knippen en plakken en puzzelen. Ik ging er helemaal in op en vond het geweldig haha. Maar is een handige manier om te kijken of je bijvoorbeeld meerdere meubelstukken bij elkaar vind passen

8 likes

Haha, helemaal niet extreem hoor, ik heb een complete 3D versie van het huis en mn meubels gemaakt :’)

3 likes

Hahaha nice! Mijn vriend vond volgens mij vooral dat ik nogal doordraafde, maaaar hij was opeens wel helemaal verbaasd dat het huis er zo mooi uit kwam te zien en dat alles toch ‘verrassend’ goed bij elkaar heeft uitgepakt. Uhh ja vrind, dedication pays off :muscle::joy:

6 likes

Heb onlangs de indeling van mijn studio omgegooid, maar heb nu bedacht hoe het nog beter kan :sweat_smile: Er moest hier sowieso nog veel aan veranderd worden. Er mist nog best veel. Dit is hoe het er nu uitziet. Dat gele gordijn links is mijn kledingkast en deze foto’s zijn gemaakt vanuit de keuken.

En yes, ik ben echt een basic bitch met dat kleed, maar ik vind het gewoon mooi en nodig voor de sfeer.

20 likes

Ben heel blij dat ik een appartement heb maar soms mis ik het wel om in een studiootje te wonen. Lekker compact en alles overzichtelijk <3

3 likes

Als ik alleen ben vind ik het ook super chill! Maar wanneer mijn vriend hier is vind ik het vaak onhandig dat het één grote ruimte is, ik mis het even naar een andere ruimte kunnen gaan.

Ik zit nu ook na te denken over een echte room divider. Mijn bed en die vakkenkast komen zometeen aan de andere kant te staan en daardoor ontstaat er hopelijk al een nog betere scheiding. Maar het liefst zou ik met een echt goede roomdivider er twee kamers van maken. De problemen:

  • moet volledig lichtdoorlatend zijn, het is al een donker hol
  • er is geen budget (€50 max)
  • ik mag nergens boren
  • het moet bij mij en mijn kamer passen

Ik zit nu te denken aan een soort vitrage, maar twijfel of dat überhaupt effect heeft. Had ook al iets wat lijkt op een Japans kamerscherm in gedachten.

Foto’s

Beetje dit idee:

Vind dit ook een goed idee maar dit houdt teveel licht tegen:

Als iemand tips heeft, graag!

Een kamerscherm wat je ook makkelijk aan de kant kunt zetten?

1 like

Ik denk dat zoiets als dat japanse kamerscherm wel tof is!
Dit vond ik nog op pinterest;
e1688e38cb5f43ed12bb571cf86d094f
Hier zou je ook nog plankjes aan kunnen maken hier en daar zodat het echt als muur fungeert 466f09197e2616398e8316afeef5ab1d
Planten zijn altijd een goed idee, maar dit is wel vrij massief (& duurder/lastig te maken)

5 likes

Een vriendin van mij mocht ook niet boren en die heeft iets gefixt met een dun gordijn en een klemmende roede of zo, weet niet precies hoe, maar misschien is dat een optie?

1 like

Ik heb een nieuwbouwhuis gekocht en twijfel echt over de kleur van de keuken. Ik twijfel tussen een mat zwarte keuken met witte plaat of een hoogglans witte met betongrijze plaat.

  • Matzwart
  • Hoogglans wit

0 stemmers

1 like

Thanks @Perzik @paraplu @Briseis ! Dat van die latjes vind ik heel gaaf, maar dat maakt het meteen zo donker helaas.

Denk dat het toch iets van een (heel dun) gordijn gaat worden, want dat voldoet aan alle eisen. Eerst maar eens kijken hoe het eruit ziet als ik alles verschoven heb.

@Moet Ik vind matzwart heel mooi, ben hou niet zo van een witte plaat. Een houten plaat vind ik bij een matzwarte keuken echt praaaaachtig. Met wit hoogglans denk ik altijd ‘kan niet echt de mist in gaan’. Wat past het best bij wat je wil met de rest van je huis? Heb je een open of gesloten keuken?

Ik had een matzwarte gezien met houten plaat, alleen leek mij dit lastig omdat ik een houten vloer en eettafel wil. M’n keuken is open en een lange wand van 3 meter.

Dat is met combineren inderdaad soms wel lastig. Mijn motto is bijna ‘love al het hout’ en zou in een blokhut kunnen wonen, maar ik snap dat niet iedereen dat mooi vindt.

1 like

Maar hoogglans wit is echt zo snel viezig.

3 likes

bij mat zwart moet je altijd hard opletten bij het schoonmaken want je krijgt snel strepen als je het afkuist! Ik weet niet of kwaliteit of soort materiaal veel uitmaakt…

1 like

Ik heb zelf een huis gebouwd, en toen ik de keuken moest kiezen, viel ik als een blok voor matzwart met houtstructuur en een matzwart werkblad! Wel veel poetswerk aan, want je ziet er alles op haha, maar zo zo zo blij mee, echt een blikvanger hier in huis!

2 likes

Oeh zou je een foto kunnen posten?

Speciaal even opgeruimd voor de foto haha

-foto’s weg-

Ps: ja dat is kerstverlichting, te lui om ze weg te doen

7 likes