Interieurtopic

Oh heel vet!

2 likes

Thx! De basis van mijn huis is eigenlijk wit, zwart en hout dus alles matcht wel mooi bij elkaar!

Mooi! Het is donker maar toch niet ofzo, juist door die vloer en wit vd muur.

1 like

Binnenkort ga ik verhuizen, maar de woonkamer/eetkamer/keuken (alles in 1 ruimte) is een stuk kleiner dan wat ik nu heb. Daarom moet ik een nieuwe eettafel.

Het lijkt mij een erg leuk idee om een hoge eettafel te nemen. Zal dit de ruimte kleiner laten lijken?

Het lukt mij nu niet om een afbeelding te plaatsen, maar hier kan je aan denken:
Tafel

Ik vind het wel vet! Beetje hoogteverschil is altijd wel mooi en het is ook een beetje een roomdivider?

Ik denk dat dit heel leuk zal staan! Je houdt het geheel ook wat speelser door het hoogteverschil in de ruimte

Dit dus :slight_smile:

De tafel gaat wel tussen de keuken en het zitgedeelte in staan, dus ja!

@Pienchi ik ben er bang voor dat het de ruimte kleiner doet lijken. Maar wat je zegt, het hoogte verschil doet wel goed

Bedankt, ik ben al overtuigd :smile:

Ik ga binnenkort verhuizen en wil wat inspiratie opdoen voor mijn interieur. Hebben jullie nog leuke insta account tips om inspo op te doen? Hou wel van strak maar ook uniek en vintage, lekker hipster mag dus.

Op insta vind ik thelittledesigncorner en madedotcom wel leuk.

1 like

Ik heb vandaag een vittsjo van Ikea gekocht. Nu wil ik onder in een mand of bak zodat ik misschien mijn brei- en haak projecten eens niet overal laat slingeren. Weet iemand een mooie mand die er in past? Afmeting is 51x36 cm.


(Niet mijn foto)

Ik wil mijn gang een leuke kleur verven. We hebben best wel een grote gang met veel saaie witte deuren, en ik vind het er zo kaal uitzien zo als je binnenkomt. Heel veel wit, alsof het nog niet af is ofzo. Ik wil Ă©Ă©n grote muur daar in een leuke opvallende kleur verven. Maar nu weet ik echt niet welke? Ik vind okergeel leuk maar ik denk dat ik dat al in mijn kantoor ga doen. Er is natuurlijk weinig licht want geen ramen in de gang, maar omdat hij echt wel ruim is ben ik niet bang voor een felle of donkere kleur. Heeft iemand inspiratie of voorbeelden? Heb zin om het vandaag gewoon lekker te doen.

En iets van een mooi en bijzonder behang?
Ik vind donkergroen ook heel mooi.

1 like

Ik vind interiorjunkie erg leuk!

2 likes

@Neverfull Behang gaat helaas niet, de vorige bewoners hebben iets met structuur op de muur gedaan en daar overheen behangen is echt teveel gedoe voor nu. We gaan wel een muurtje in de woonkamer inderdaad behangen met iets geks :). Donkergroen vind ik ook mooi, maar dat hebben we al ergens anders in huis dus dat wordt wat veel van hetzelfde! Ik denk dat het inderdaad wel een beetje donker of fel moet zijn, want op een plek met zo weinig daglicht vallen subtielere kleurtjes een beetje weg.

1 like

Dank je!! Ik vind die eerste eigenlijk ook heel mooi, ik had nog helemaal niet aan blauw-paarsig gedacht, maar dat zou daar misschien wel heel goed passen. Ik vind zelf die donkere muren ook heel leuk maar ik weet niet of het effect cool is als je maar Ă©Ă©n muur doet. Ik maak me ook een beetje zorgen om die structuurverf die er nu op zit, toen ik onze slaapkamer donkergroen verfde was het echt een bitch om niet overal nog witte puntjes te zien :cry:. Wat dat betreft is een iets lichtere kleur minder risky. Ik ga eens verder zoeken op dat ‘moody interior’!

1 like

Hmm voor de gang is me dat een beetje veel werk, maar ik ga dat dan eens proberen voor een andere muur die ik nog donkergrijs wil maken! Echt die vorige bewoners man, wat een wansmaak. We hebben natuurlijk veel veranderd toen we verhuisden maar we hadden ook niet in een keer geld om echt alles eruit te halen wat zij veranderd hadden (spotjes, een soort nep-gips versieringen aan het plafond, structuurverf, een nep-tegelvloer
). Stukje bij beetje dus!

1 like

Ik moet ook nog iets van een kastje of zo’n smal tafeltje tegen de muur voor in de gang, sowieso handig voor sleutels maar dan kan ik er ook nog iets leuks opzetten. Erger me echt aan hoe kaal het eruit ziet. Ik ga zo maar gewoon wat verf kopen en zien waar het schip strandt!

1 like

Daarna wel foto’s maken! Ben benieuwd naar het resultaat

Vachtroller gebruiken en bij de eerste laag de verf aanlengen met een beetje water. Dan is de verf dunner en gaat het makkelijker tussen die structuur, dus minder kans op witte puntjes.

2 likes