Interieurtopic

Grappig dat dat zo verschilt per verkoper. Kan ook zijn dat onze verkoper er zelf gewoon niet zo’n fan van was, dan krijg je toch een gekleurde mening.

Ik wilde overigens ook echt best wat kookruimte, dan had ik liever een extra pit ipv een bora. Daarnaast wilde ik sowieso een fornuis omdat ik dat gewoon heel mooi vind staan, dus dan viel de bora sowieso af :stuck_out_tongue:

Hier zit waarschijnlijk niemand op te wachten maar wij zijn heel blij met deze prullenbak van Made (2x30l). Wij hadden eerst een Brabantia op het oog maar ik vind zo’n pedaal wel handig en hij is een stuk goedkoper. Misschien een tip :blush:

13 likes

Ik ga dit direct naar mijn vriend doorsturen!

1 like

heb jij toevallig een foto van de kleur aarderood? Of kan je mij vertellen hoe t eruit ziet?
Ik zoek al een tijdje een mooie terracotta kleur maar vind t lastig om goede kleur te vinden

Ja dit @SeatLeona! Zeker als je zegt dat je wil investeren in dit huis voor de verre toekomst zou ik echt geen gasfornuis meer nemen, ze zijn zo druk om Nederland van het gas te halen. Vet zonde als je dan over 5 jaar niks meer hebt aan je dure gasfornuis toch. Ik heb al niet eens gasleidingen meer in mijn huis. En ik was ook echt fervent gasfornuisaanhanger en anti elektrisch koken maar ik vind inductie minstens net zo fijn koken, ben helemaal om.

2 likes

Je hebt ook inductiefornuizen van bijvoorbeeld ATAG, wellicht dat hij graag het model van een fornuis zou willen en dit een middenweg is.

@Heehoi Ik heb de kleur Herfstblad van Gamma laten mengen, hij gaat pas volgende maand op de muur (want dan kunnen we in ons huis), maar wellicht is dat wat voor je!

2 likes

Hahaha wauw dit is toch echt wel de ultieme overbodige luxe :sweat_smile:

1 like

Pfoe, 3 maanden! Moet hij dan eerst nog gemaakt worden ofzo. Hadden wij gelukkig niet, snap dat je dan iets anders bent gaan zoeken

Zo alles samen klinkt het als best veel geld, maar ik koop ze ook altijd bij de Hema en ook altijd met die aanbieding en zijn wel echt fijne handdoeken!

1 like

Bedankt voor de tip, ik ga even in dat topic loeren.

Jaa hier precies hetzelfde! Ik wilde oorspronkelijk echt niet op inductie koken, want leek me onhandig. Nieuwe pannen, wok en tajine niet meer te gebruiken, niet zo nauwkeurig temperatuur kunnen instellen als bij gas… nou, wat een onzin allemaal van mezelf. Bijna al onze pannen waren nog bruikbaar, schoonmaken is nog nooit zo makkelijk geweest, temperatuur is super goed te reguleren en bijvoorbeeld water koken gaat super snel. Het enige waar ik aan moest wennen is dat mijn hardgekookte eieren langer nodig hebben omdat het water veel sneller kookt :sweat_smile: ik zou in deze tijd nooit een nieuwe keuken plaatsen met gasfornuis, is eigenlijk gewoon geld weggooien

1 like

Ook die hotelhanddoeken of die handdoeken die een slagje goedkoper zijn. Ik neig ernaar om toch maar te bestellen.

We hebben gratis tweedehands laminaat via marktplaats overgenomen. Het is nog helemaal mooi en we hoefde het er niet eens zelf uit te halen. Ik ben ook echt blij met de kleur :scream: echt chill ik hou van marktplaats

69 likes

Ik heb de hotelhanddoeken van Hema en ben er heel tevreden van, heb ze wel nog maar een jaartje maar ze houden kleur en vorm heel goed tot nu toe. Moet wel zeggen dat ik ze ook vrij duur vond dus ik heb in de winkel gevraagd welke kleuren zeker in het assortiment blijven en dan ga ik bij een volgende actie voor opnieuw vier handdoeken van een ander formaat. Hopelijk zijn de kleuren die ik heb dan nog…

1 like

Ik heb de Hema hotel handdoeken nu 2 jaar en 3 maanden in gebruik maar ze beginnen nu al te slijten. De naden aan de zijkant die zijn omgestikt laten helemaal los en dat gaat rafelen. Had voor die prijs wel verwacht dat ze wat langer mooi zouden blijven maar helaas…

1 like

Ik heb hier helaas ook nog geen alternatief voor kunnen vinden! Ik heb 1 compartiment, van 36 liter. In het action topic stond een goed alternatief voor als je 2 kleinere compartimenten hebt. Normale zakken kreeg ik er helaas ook niet in, vanwege de breedte.

Oh nu twijfel ik of het wel die hotelhanddoeken zijn of die gewone inderdaad…

1 like

Er zijn zelfs tajines die ook op elektrisch koken kunnen. Ik heb zo’n hele ouderwetse elektrische kookplaat en die zijn echt super irritant, maar modernere zijn inderdaad heel fijn! Er zijn zelfs topkoks (o.a. Jonnie Boer) die op elektrisch koken dus dan kun je mij niet vertellen dat het niet goed genoeg is voor in je huis.

Klopt, dat soort tajines zijn er inderdaad! Helaas een beetje boven budget voor hoe vaak ik mijn tajine gebruik haha. Maar tot nu toe heb ik het nog niet gemist op mijn inductieplaat.

Wij hebben trouwens wel bewust gekozen voor een brede plaat met 5 zones zodat je alle soorten pannen tegelijk kunt gebruiken. Bijvoorbeeld met afzuiging in de kookplaat vond ik dat te weinig

1 like

Ik haal uit dit topic altijd veel inspiratie vandaan en ben wel benieuwd naar jullie tips. Ik heb geen groene vingers maar verzamel steeds meer plantjes in m’n huis. Ik ben benieuwd waar jullie leuke potten vandaan halen! Bij de kringloop vind ik af en toe wel iets unieks of aparts maar ik ben op zoek naar meer.