Interieurtopic

Ik weet niet of dit onder interieur valt maar vond het wel het meest in dit topic passen: wij gaan de badkamer helemaal opnieuw laten doen. Ik weet alleen niet zo goed waar te beginnen met keuzes maken. Vriend zegt: “we doen gewoon alles wit, lekker makelijk en tijdloos”. Maar dat vind ik weer wat kort door de bocht. Zelf vind ik bijv donkere hexagontegel heel mooi maar dan heb je relatief veel voegen en dus meer poetswerk. Heeft er hier iemand de badkamer verbouwd en tips? Wat wel en juist niet te overwegen?

Alles wit zou ik echt niet doen tbh! Ik zou badkamer zaken bezoeken en kijken wat je mooi vindt, vaak kun je daar ook gratis een tekening laten maken.

1 like

tegels op de vloer is geen probleem, het kan eventueel een probleem zijn in de douche maar als je dat goed behandeld met aan vlekstop is dat geen probleem. Wat ook interessant is om te kijken naar keramische platen, die zijn doorgaans 320cm lang wat dus ideaal is voor badkamer renovaties.

Als je alles wit gaat doen zou ik wel kijken naar texturen waar je eventueel mee kan spelen om het interessanter te maken.

1 like

Ja, de hele badkamer gaat vernieuwd worden, letterlijk van vloer tot plafond. Is ook broodnodig want is heeelll oud. Die keramische platen zien er goed uit, ook genoeg opties zie ik. Qua texturen vind ik houtlook(steen) ook interessant. Op het werk hebben we dat op de vloer. Maar daarbij ben ik dan weer bang dat ik dat misschien te snel zat ben.

@MadameMignon intekenen willen we idd sowieso wel laten doen. We twijfelen ook heel erg over de indeling omdat die nu niet handig is. Het is ook een kleine badkamer. En zelf mis ik echt de kennis over leidingwerk enzo dus ik kan niet zomaar schuiven a la sims haha.

Ik zou zelf niet alles wit doen omdat me dat gewoon heel saai lijkt. En heel erg ‘clean’ ofzo. Je kunt ontzettend leuk ‘spelen’ met kleuren en texturen in een badkamer. Misschien kan je ook op Pinterest kijken om wat meer zicht te krijgen op wat je wil. Dan kom je ook achter dingen die je spuuglelijk vindt en mooi van je lijstje af kunt strepen.

Ga als het kan voor een zaak waar bekenden al goede ervaringen mee hebben.
Wij hebben witte meubels, groene muren en een patroontje op de vloer! Maar zou vooral kijken bij zaken om zo te oriënteren. Wij hebben de meubels en kranen van Ikea, tegels van tegeloutlet zetten en toilet en doucheset enz via de zaak die het heeft geplaatst.

Wij zijn bezig met een keuken uitzoeken en hebben groene tegels uitgezocht voor op de achterwand. Nu heeft mijn vriend het uitgetekend hoe her ongeveer zou worden. Nu twijfelen wij om de tegels door te trekken tot de deur of niet. De keuken tot daar doortrekken kan niet, want dan moet het eiland ook langer. Waarschijnlijk zetten we een prullenbak neer voor de tegels en haakjes erboven. Wat zouden jullie doen? Ik weet het niet meer haha al die keuzes.image image

6 likes

Waarom zou je je keuken niet doortrekken tot de deur? Ik denk niet dat het storend is dat je keukenblok langer is dan je eiland.
Als je dat niet doet zou ik wel de tegels doortrekken, vooral achter de prullenbak wordt een geverfde muur zo smoezelig van spetters enzo, tegels zijn een stuk makkelijker schoon te maken dan.

18 likes

Wat een leuke kleurkeuze @Clarity!

Persoonlijk zou ik de tegel doortrekken tot aan de deur. :slightly_smiling_face:

1 like

Ik zou ze ook doortrekken. Mooie kleur tegels trouwens.
Edit: ik zou toch ook de keuken doortrekken denk ik. Nu lijkt het me best krap.

1 like

Dat adviseerden ze ons bij de keukenzaak. Mijn vriend vond het ook minder mooi, maar misschien daar toch nog eens naar kijken. Bedankt voor het idee in ieder geval. En @Mario @Jack bedankt!

1 like

trek je corpus inderdaad door, denk dat je sowieso wel wat ruimte kunt gebruiken als ik je plan zie. Wat materiaal wordt je tablet en fronten?

1 like

Ja qua ruimte kan het precies. Was ik eerst ook bang voor maar als een element extra zou ook fijn zijn.

1 like

Zoals hij nu getekend is het 2 meter 10. Het blad wordt donkergrijs (hout) en de kastjes worden wit met een bovengreepje in zilverkleur. Komt een losstaand gasfornuis van smeg en dat blauwe wat getekend is een losse koelkast van Smeg (kleur emerald green).
Denk dat we toch terug moeten gaan naar de keukenzaak en hem iets langer laten tekenen.

Edit: Hier een tekening hoe het dan ongeveer zou worden

6 likes

Ik zou het ook doortrekken! Je zou er ook voor kunnen kiezen om de rechtse kastjes weg te laten en die ruimte onder het blad vrij te laten, zodat je én mooie tegels hebt én extra ruimte onder je blad voor de vuilnisbak enzo. Maar echt een gave kleur inderdaad!

3 likes

hmm ja, ik vind het persoonlijk nog steeds weinig, al ben ik waarschijnlijk zelf ook bevooroordeeld door een keuken waar ik aan bezig ben

foto

gezien de omstandigheden denk ik dat het wek goed geordend is maar zou het idd met extra corpus nemen, dan heb je ook meer ruimte om te werken aan je vuur van tablet
Ik zie dat de plinten gelijkgetrokken zijn met het fornuis wat logisch is maar wordt daar niets voor gezet? Zoals het nu getekend staat gaat dit ene vies stofgat worden.
Ja kan idd ook afvalsorteersystemen zetten maar bij de keukenboer gaan ze ook mooie inbouwmodules hebben voor lage prijs.

3 likes

Hahaha love hoeveel verstand jij hiervan hebt.

3 likes

Wow, dat is pas een keuken. Daar is die van mij klein bij inderdaad haha.
Bedankt voor het meedenken! Er komt wel wat voor (bij de kastjes) maar niet voor het losstaande fornuis, dat blijft open. Ik ga het navragen bij onze keukenboer.

Heb je hier ook een foto van? Ik ben nieuwsgierig naar visgraatvloeren en deze webshop klinkt goed, maar zie graag echte voorbeelden :slight_smile:

Mijn ouders hadden het ook eerst open onder het fornuis maar dat werd zo vies en trok zoveel stof aan. Echt niet normaal. Als je staat te koken en je laat wat vallen, trap je het al snel per ongeluk onder het fornuis. Als je de mogelijkheid hebt zou ik dat zeker dicht laten maken!