Interieurtopic

Tof!! Waar heb je dat laten doen?

1 like

https://www.repro.nl/fotobehang/

Je geeft door hoe breed en hoog je muur is dus het is vet makkelijk plakken omdat alle stroken op maat zijn geprint.

Hier kun je gratis highres schilderijen vinden van het Rijksmuseum https://www.rijksmuseum.nl/en/rijksstudio

5 likes

Nee, grappig genoeg krijgt een kleine ruimte juist diepte door een donkere kleur. Dat idee van @anon76889665 is precies wat ik bedoel, er zijn zo veel mogelijkheden met behang! Kijk eens op pinterest!

1 like

Hier besloten onze echt houten vloer wit (of niet spierwit maar wel een warme wit tint) te verven, ZO spannend. En ja je gaat er vast alles op zien but we’ll see. Leven nu al 2 jaar met een lelijke vloer omdat we niet durven door te pakken dus we gaan t gewoon doen. De kleur is nu bijna oranje doordat de vloer al zo oud is. Heel lelijk en overheersend. En i love een licht huis. Kan me nu al verheuegen op de reflectie op de vloer van zonlicht of van kaarsjes :heart:

Eerst schuren (mocht er dan een hele lichte houttint overblijven, gaan we toch nog een keer nadenken of we het niet gewoon aflakken zonder kleur haha).

2 likes

Wil je laten weten hoe het gelukt is? Wij zitten met precies hetzelfde. Een gelige/oranje houten vloer (met ditto plinten). We willen ook gaan schuren en kijken wat er onderuit komt. Op sommige slijtplekjes ziet het er vrij donkergrijs uit. Dus ook aflakken of verven? We hebben ook maar 1 kans want is een oude vloer en met kopen van het huis is ons verteld dat de vloer nog maar 1x geschuurd mag worden.

Oh haha das spannend! Wat voor soort hout is het?

Wij hebben dus echt zo’n soort kleur (niet mijn huis)

En een vintage leren designbank (wat een vondst 250 euro op mp) in de kleur cognac haha. Aangezien het zo’n toffe vondst is moet de vloer aangepast op de bank en niet andersom haha! Dus je kunt je voorstellen dat alles bij elkaar flink oranje kleurt. Denk echt dat t zoveel doet als de vloer lichter is icm onze mooie bank!

1 like

Eiken. Het ligt er heel erg aan hoe het licht is. Als de zon naar binnen schijnt lijkt het echt knal oranje.
Dit is de slijtplek:

En ik snap het helemaal van de bank!

1 like

image

Geen lamp maar een prullenbak maar moest meteen aan jou denken toen ik em zag :upside_down_face:

Hij is 24 euro

2 likes

Oeh dank je! Is idd right up my alley :grin: zou hem trouwens ook perfect als plantenbak kunnen gebruiken haha

1 like

Iemand de tip voor deze terracotta kleur? Ik vind dit wat neigend naar het roze mooi, maar het liefst wel ook echt de terracotta kleur. Alleen veel kleuren die ik zie zijn erg donker of oranje.

Hebben jullie de pootjes van de bank op het vloerkleed? Ik heb net een ander vloerkleed gekocht en neergelegd maar het lijkt me mooier als hij iets onder de bank zou liggen, maar mijn vriend is dan bang dat dat slecht is voor de bank omdat die dan iets helt.

Kun je geen extra viltjes onder de achterste twee poten zetten zodat de bank alsnog ‘waterpas’ staat?

Ik heb inderdaad de voorpootjes erop en achter 2 vilten dopjes.

Ik heb dat wel, de zithoek wordt dan meer één geheel.

1 like

Ik zie hier zoveel leuke interieurs! Vandaag verhuis ik met mijn vriend dus ik kan nu al niet wachten om alles in te richten. Vanaf het moment dat ik er tevreden genoeg over ben zal ik ook een foto posten haha.

We gaan toch voor een whitewash ipv dekkend! Omdat we redelijk wat kieren in de vloer hebben ben ik bang dat een dekkende kleur de kieren erg laat opvallen. Met een whitewash denk ik toch minder. Denk twee keer een whitewash dus dat het wel echt een stuk lichter oogt! Kan niet wachten om ermee te beginnen.

Hier een foto van de vloer zoals ie nu i

6 likes

We zijn bezig met het schilderen en inrichten van ons eerste appartement. In de woonkamer hebben we nu één grote accentmuur in een soort terracotta-roze-rood (deze kleur).

Nu vind ik deze roodachtige Ikeabank echt heel leuk, maar gaat dit vloeken met de muur? Of kan het wel leuk zijn?

afbeelding

Ik zou het niet doen denk ik. Die muurkleur lijkt toch net wat anders dan de bank en ik denk niet dat het mooi combineert :disappointed_relieved:

ik denk dat het wel kan maar dat je wel een een heel intens huis krijgt ( wat ik vet vind maar je moet ervan houden)

Die terracottakleur is heel warm, terwijl die bank een wat koelere kleur heeft. Ik vrees dat het zou vloeken!