Interieurtopic

Deze is het geworden! Slechte foto want dus donkere gang en het licht is er nog niet goed geïnstalleerd. Je moet kijken naar de kleur het dichtst bij de deurrand onderaan, haha.

18 likes

Ik wil graag iets voorleggen, hopelijk komt het met vergelijkbare foto’s een beetje over. Anyway, ik zit er aan te denken om een muur in de woonkamer ongeveer deze kleur te verven:

De muur daar tegenover heb ik soortgelijk behang:

Wel minder blad en meer van die donkere achtergrondkleur is zichtbaar.

Nu heb ik in de keuken (die aan de woonkamer grenst, maar die muur zie je niet vanuit de woonkamer) een gele muur. Mijn interieur is verder ook vrij kleurrijk maar vooral veel groen en blauwtinten.

Denken jullie dat die blauwe muur ‘te veel/druk’ wordt of niet? Mijn woonkamer is niet heel groot maar heeft wel veel lichtinval dus het is niet dat ik denk dat het donker gaat ogen.

9 likes

Lijkt mij heel mooi bij elkaar passen. Dus ja, doen!

1 like

ahhh nou jongens ik ga het gewoon maar doen dan, thanks!

Ik heb deze Ikea-bank:

image

In ons nieuwe huis past de huidige chaise longue er niet aan, dus gaan we hem inkorten tot bovenstaand model. Graag wil ik wel de pootjes vervangen tot van die midcentury houten pootjes, zodat die beter aansluiten bij onze kasten.

Om toch voldoende zitplaats te creëren, zou ik graag een gelijkaardige bank parallel tegenover deze zetten (i.p.v. bv 2 fauteuils). Aan één zijde komt dan de tv, aan de andere staat de schouw.

De bank is intussen uit het assortiment bij Ikea, maar online kan je wel nog hoezen kopen. Welk soort bank zouden jullie ertegenover zetten? Iets in een gelijkaardig grijs of juist iets contrasterend? Of de hoes vervangen en aanpassen aan de nieuwe bank?

De huidige kleur van de woonkamer is groen, voorlopig gaan we dat niet veranderen (budget + nog maar net geschilderd door vorige eigenaar).

@dodecavia Ik denk ook dat het leuk gaat zijn.

Ik ben op zoek naar een lamp zoals op deze foto. Iemand een idee waar ik zoiets of deze specifieke lamp kan vinden?

1 like

Dit is hem. Wel een beetje prijzig alleen :face_with_raised_eyebrow: maar misschien vind je ergens een neppe als je op de naam van de lamp zoekt. Wel een hele toffe lamp!

1 like

Oooh haha thanks maar dat gaat hem dan niet worden :joy: zal maar op zoek gaan naar iets vergelijkbaars hahaha

Ik weet niet welke style de rest van je interieur en kast is, maar hij bijv. Karwei en Kwantum hebben ze leuke manden:

Voor een donkere stijl:
Voorbeeld

Voor wat lichter:
Voorbeeld 1
Voorbeeld 2 (de bovenkant kun je omvouwen)

image
Zoiets? Deze is €244 bij Westwing ( moet je wel een account voor aanmaken) https://www.westwingnow.nl/hanglamp-ray-91217.html?simple=DEQ18GLO17557-113388

1 like

Wauw, die is idd ook heel mooi! :heart_eyes:

Wat lief dat je nog reageert! We hebben voor de kast een ronde (haha er stond rode zie ik net maar moet ronde zijn!!!) zeegras mand met tijdschriften en speelgoed van de hond, dus wilden in de kast wel iets rechthoekigs. Ik kon alleen bij vt wonen een mand vinden van een goed formaat maar twijfelde daar over omdat die wat laag was. Uiteindelijk voor zo’n houten kratje van Ikea gegaan. Past een hele hoop wol in en past precies. Kunnen we ook ooit nog een kleurtje geven

1 like

Ik zie nu pas dat je dat bericht al heel lang geleden hebt geplaatst hahaha. Maar klinkt leuk!

1 like

Heeft iemand een tip voor een lange kale witte muur in de hal? Onze plafonds zijn hoog, maar in dit deel van de hal lager. De vloer is een orginele houten vloer. Verder is in dit stukje hal geen natuurlijk licht, wat het snel heel klein en donker maakt. Iemand tips om de 2,5 meter lange witte muur op te leuken?

1 like

Als je durft: druk en donker behang. Vind ik altijd mooi in een hal, geeft een heel luxe gevoel. Er is echt mooie behang te vinden die niet heel veel hoeven te kosten.

4 likes

Maar denk je niet dat dat te donker zal worden? Omdat er geen natuurlijk licht is en een lager plafond ben ik bang dat het als een grot aan zal voelen :stuck_out_tongue:

Ik denk dat dat juist mooi kan staan op een wat donkere wand! Als er geen natuurlijk licht komt zal een heel licht kleurtje het niet ineens licht en fris maken, terwijl zo’n behang of een mooi donkere tint juist veel sfeer geeft.

2 likes

In de lijn van donker behang, ik heb in mijn zithoek een hele groot schilderij van het Rijksmuseum op behangpapier laten printen en dat ziet er ook heel mooi en dramatisch uit


Deze is 3.75 m en het rolluik is dicht maar je snapt et idee.

25 likes

Waaaaaauw! Dat vind ik echt een super vet idee ook :smile:

Ga ik ook even aan mijn vriend voorleggen…

1 like