Interieurtopic


Ik vermoord bijna alles, maar mijn monstera gaat als een speer en is lekker groot.

41 likes

Wow hoe doe je dat? Ik heb ook een monstera maar daar is geen beweging in te krijgen (hoewel een meisje in de winkel laatst tegen me zei dat planten een soort winterslaap hebben? Haha.

@Mazikeen Drakenpalmen of Ficussen zijn ook prima te doen :muscle:

1 like

Hij was wel een tijdje heel traag inderdaad, maar vanaf januari/februari gaat het als een gek. Ik heb hem wel deze winter ergens in een achterlijk grote pot gezet (inschattingsfoutje in de winkel), maar ik denk dat dat hem ook wel goed heeft gedaan, hij knapte bijna uit z’n oude potje.

2 likes

Helemaal geĂŻnspireerd door het programma “Kopen zonder kijken” wil ik nu heel graag al mijn kozijnen en deuren zwart verven. 6 afleveringen nu gezien en alle huizen die ze opleveren hebben dit. Merk wel dat de interieurstyliste haar smaak in elk huis toepast haha, alles lijkt op elkaar. Allemaal zwarte kozijnen en zwarte jaloezieĂ«n, maar ik vind het prachtig!

Maar voordat ik aan de slag wil gaan wil ik nog verder minimaliseren en alles de deur uitwerken wat me tot last is.

Zijn er hier mensen die houten kozijnen zelf geverfd hebben? Is het lastig om te doen? Of is het een kwestie van een beetje opschuren met schuurpapier en dan een lik verf erover? Ik wil het zelf kunnen doen :muscle:

Wil ook heel graag een nieuwe vloer, ben de huidige kleur zat, veel te licht. Zou graag een donkere kleur willen hebben. En ik zag dat PVC klik-laminaat heel makkelijk te snijden is dus dat zou ook top zijn.

Eigenlijk ben ik heel mijn appartement zat en zou ik het liefst ook een nieuwe badkamer en keuken willen. Schone frisse lei. Maar ja.

1 like

Ik ben toevallig bezig om kozijnen op te knappen. Het is echt een pokkewerk, want ik wil het super strak hebben. Heb eerst het hele frame kaal gemaakt, met afbijt en daarna schuren (80 grid). Daarna glad geschuurd met 240 grid schuurpapier. Volgend weekend kitten en grondverf en weer schuren en dan echte verf


1 like

je kan gewoon over je ramen verven met schuren maar eens in de zoveel tijd zal je toch wel echt alle lagen eraf moeten halen, heb het thuis toevallig vorig jaar gedaan en dat is toch wel een zware klus, zorg vooral voor een goed afbijtmiddel. Vroeger had je nog rats af wat heel goed was maar dat was nergens meer te vinden nu, het bijtmiddel van V33 is ook goed vond. Bescherm alles werk goed want afgebeten verf dat ergens op valt kan moeilijk te verwijderen zijn.
deze verfkrabber van de Gamma vond ik ook het beste

1 like

@Skadi @Merel thanks voor jullie tips!

Say hello to my new baby :smirk::heart:

39 likes

hebben jullie tips voor leuke en niet al te dure nachtkastjes?

Ik zie deze veel voorbijkomen, maar die heb ik al in mn woonkamer


Verplaats hem van je woonkamer naar je slaapkamer en zoek voor je woonkamer een leuk nieuw bijzettafeltje of krukje? Nachtkastjes zijn echt een crime, heb deze ook, maar dan met drie lagen.

3 likes

Kan ook ja! Vind het wel jammer dat ie dan wat meer verstopt staat alleen, maar wel goed idee opzich


Ow thnx! Ik kende deze nog niet en zie al hele leuke babykamerprints <3

Ik kwam niet verder dan Desenio


Dank! Is wel meer werk dan ik dacht! Nou het heeft geen haast en ik heb nog genoeg te doen voordat ik eraan wil beginnen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Thanks!

Waar zijn die stoelen van?

Ik ga deze week m’n voordeur/kozijn en de muren in de hal donkergroen schilderen, ik laat je over een paar dagen weten hoeveel spijt ik heb :stuck_out_tongue:

1 like

Wow wat een mooie kleur heb je op de muur! Welke is dat?

1 like

Ik denk dat het prima kan als het niet tegen dezelfde muur staat! Ben ook wel benieuwd waar ze van zijn. Dit weekend ben ik ook op pad geweest voor zulke stoelen. Waren 290 euro per stuk haha, wel echt leer

Kan volgens mij wel.

Ik dacht ik lees even mee maar ik heb nu al geen zin meer na 2 reacties. :sweat_smile::cry: Het is een huurwoning dus ik heb eigenlijk helemaal geen zin om gruwelijk veel moeite te doen maar ik erger mij wel aan de gele kozijnen, vooral omdat de muren allemaal wel mooi zijn gewit door een schilder.

Gaaf! en ga echt al een minuut stuk om
die tekst ahahaha, love it

1 like

Help! Ik heb net ontdekt dat er een sostrene grene bij me om de hoek zit! Haha haal hem weg ik wil alles!

7 likes