Interieurtopic

Ik ga binnenkort verhuizen en moet nog steeds een vloer uitkiezen, maar vind het zo eng! Ben bang dat het een enorme miskoop is, omdat het toch niet gaat passen of omdat de kwaliteit ruk is (wil niet te veel geld uitgeven, want het is een huurhuis en weet niet hoeveel jaar ik er blijf wonen…)

Neig nu naar deze, iemand heel toevallig ervaring met Decomode?

image

https://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/vloeren/laminaat/decomode-laminaat-emotion-nimes-7mm-2-480m²/5422488

1 like

Geen ervaring, maar ziet er wel mooi uit!

Ja ik heb zo’n mosstok in het midden!

2 likes

Haha thanks, dat stelt me ook al een beetje gerust!
(ik heb op een of andere manier het idee dat straks blijkt dat ik een afzichtelijke vloer heb gekozen, maar eiken is vrij basic, hoeveel kan er misgaan…)

1 like

Thanks! Oldtimer Rally (3039) van Flexa, zijdglans :ok_hand:

2 likes

Ehh, ik ga dit even opslaan voor degene die mijn vloer gaat leggen, want ik heb hier nul verstand van haha

Omg ja, er zijn zoveel scheldwoorden gevallen toen we laminaat gingen leggen :weary:

1 like

Haha ohhh had het kunnen weten!

1 like

Wij hebben ook decomode liggen in ons hele huis. Ik vind het zelf heeel mooi maar we hebben het laten liggen dus kan je niet vertellen of dat makkelijk/moeilijk is.

Wij hebben ook kozijnen zwart gelakt, je moet wel beter je best doen dan met witte kozijnen vond ik, maar het resultaat mag er zijn!

1 like

Wij hebben 1.5 jaar de brede DecoMode gehad. Je moest deze vastklikken aan de ‘kop’ en het werkte voor geen meter. Ik heb eens alleen laminaat gelegd in een appartement van 70m2, in 2 dagen tijd. Dit laminaat ging er met 2 extra personen, en veel gevloek, pas naar 3 dagen in (40m2).

Na 9 maanden sprong het ook ineens helemaal los en zijn we 9 maanden in gevecht geweest met Praxis. Uiteindelijk is er zelfs iemand van de fabriek van Decomode gekomen om onze woonkamer op te meten. De conclusie was dat onze woonkamer langer dan 9 meter was en we ‘halverwege een overloop’ hadden moeten leggen. Nog nooit gehoord of gezien? Vanuit DecoMode kregen we niets vergoed. Uiteindelijk hebben we onze nieuwe vloer toch vergoed gekregen van de lokale Praxis, waarschijnlijk omdat ze ons irritant of zielig vonden.

https://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/vloeren/laminaat/decomode-laminaat-king-size-monaco-8mm-2-530m²/5439005

2 likes

Hier ook Decomode.
Het leggen was niet heel makkelijk. Ik heb het zelf niet gedaan maar het heeft wel veel tijd en moeite gekost. En er zaten een paar foute planken bij die er gewoon niet goed in wilden… Dus mocht dat gebeuren: leer van onze fout; pak een andere plank uit een ander pak en blijf niet uren proberen :’).

Verder lijkt de kwaliteit en kleur wel in orde! Ben er tevreden mee. Maar het ligt er nog niet zo lang in dus weet niet hoe lang het “goed” blijft.

Algemene vloerentip voor als je in het noorden woont. In Kampen zit luxury floors. Een enorme loods vol met vloeren van verschillende kwaliteit. Ze zijn ook best goedkoop en mega behulpzaam. Wij zijn daar uitiendelijk goed geslaagd en hebben een hele mooie vloer voor de helft van wat hij bij andere zaken kostte gekocht.

1 like

Hier heb ik ook m’n vloer vandaan! Ligt er nu een jaar in en ben tevreden.

2 likes

Ik vind zwarte kozijnen ook zo mooi! Alleen ben bang dat ik er snel op uitgekeken ben en dan toch weer wit wil en ja ál dat werk voor niets en het dan nog een keer moeten doen zie ik écht niet zitten🙈

Weet iemand waar je zo’n (echte) zoutlamp kunt kopen in de winkel? Kan wel online bestellen maar koop het toch liever in real life. Het liefst in waxinelicht vorm.

klinkt vooral alsof praxis zichzelf in de luren heeft laten leggen in contract met decomode

1 like

dat komt regelmatig voor, hebben je ouders een rechtsbijstandverzekering? Dan kunnen ze gewoon doorduwen en is de kans groot dat iemand uiteindelijk zal moeten betalen.

Heel mooi! Welke kleur heb je op de muur?

1 like

:dancing_women:‍♀

Ik heb wat nieuwe prints besteld op Desenio, blij met het resultaat! Voorheen waren het vooral heel veel plantenprints maar omdat we ook al zoveel planten in huis hebben vond ik het een beetje te veel groen.

36 likes

Oh toch erover heen gelezen. Ik dacht al, had m eerder wel gelezen maar kon m niet meer vinden haha sorry!

1 like