Intrusies

Ik zet het even in een spoiler omdat ik er, ondanks het feit dat ik er regelmatig aan denk, zelf elke keer een beetje rillingen van krijg. Het gaat over ogen.

Samenvatting

Wat als ik met een naald in mijn oogbol prik, of als ik met een scherpe papierrand een snee maak in mijn oog.

1 like

Dacht altijd dat ik raar was met dat soort gedachtes. Heb het soms als een trein aankomt op het perron, dat ik nadenk wat er zou gebeuren als ik er voor zou springen. En ook wel eens met messen in de keuken, dat ik denk wat er zou gebeuren als ik mezelf verwond. Het zijn meestal van die split second gedachten.

1 like

Ik heb me als kind wel eens afgevraagd of ik met de perforator gaatjes in mijn oor zou kunnen maken :rofl:

8 likes

Haha ik ook!! Ik had dat laatst toen ik bij m’n vriend was en toen dacht ik ach even proberen, maar toen ik eenmaal lichtjes beet wilde ik alleen maar harder bijten. Arme knul, en ik klink nu echt als een psychopaat

5 likes

Ik wil altijd mn telefoon of sleutels van een boot of uit een bus ofzo smijten

6 likes

Ik heb dit met dat stukje dunne huid tussen de duim en je wijsvinger, volgens mij kan je daar een heel mooi gat in maken

5 likes

Ik heb echt exact hetzelfde! En ook zelf voor de trein springen.

2 likes

Ik wil gelijk m’n hele tas weg mieteren. Geen geld geen sleutels geen telefoon

2 likes

Heb jij vanwege je werk weleens te maken gehad met mensen die een intrusie ook echt hebben uitgevoerd?

Op de Duitse snelweg heb ik altijd een extreme neiging om aan de handrem te trekken. We rijden dan 170. Ik heb het gelukkig alleen als passagier.

Daarbij denk ik altijd op het perron aan wat er zou gebeuren als ik struikel en ik mezelf + de mensen voor me voor een trein zou gooien.

1 like

Ik heb dit voornamelijk met water, ik wil zooooo vaak van een brug afspringen of mezelf zomaar in een sloot gooien of m’n telefoon of sleutels erin gooien of zoiets doms. Denk dat het komt om hoe groot een wateroppervlakte kan zijn? kan m’n brein niet handelen en krijgt er rare impulsen van

We zijn als mens toch ook wel raar in elkaar gezet dat ons brein zo (zelf)destructief kan zijn haha want wat zijn dit voor bullshit gedachten

1 like

Toen ik 9 was heb ik eens een intrusie uitgevoerd. Ik was op vakantie aan het spelen in een speeltuin die op een helling op een verhoging van 3 meter lag, met een hek eromheen, zodat kinderen niet naar beneden op het plein zouden springen. Drie keer raden wat ik deed… Ik dacht toen ik een stuk jonger was heel vaak aan springen van hoge muurtjes enzo en bedacht steeds hoe ik dan zou landen, dus dat was in mijn ogen blijkbaar het perfecte moment om eens al mijn theoretische kennis in de praktijk uit te voeren. Het was verschrikkelijk! Ik landde mijns inzien best goed, maar er kwamen mensen die over straat liepen kijken of alles oké met me was, én mijn moeder, die rustig met haar rug naar de speeltuin toe op het plein zat te lezen, schrok zich een ongeluk, waardoor ik niet durfde te zeggen dat ik pijn had en maandenlange pijn aan mijn knie en stuitje overhield :sleepy:.

Tegenwoordig denk ik vooral aan vallen en een domino-effect veroorzaken op roltrappen en de autodeur opengooien op de snelweg, haha!

4 likes

Omg, deze heb ik ook best vaak. Vooral met scherpe dingen zoals naalden en scharen enzo. Word dan altijd een beetje bang van mezelf.

Bij dunne drinkglazen krijg ik altijd zin om er heel hard in te bijten.

17 likes

Oh ik heb als kind ook eens aan een intrusie toegegeven bedenk ik me nu!

Mijn broer stond een beetje te chillen op zijn skateboard (hij reed dus niet, maar stond stil) en ik dacht ‘wat als ik dat board nu eens flink wegduw met mijn voet’

Arm broertje

4 likes

Altijd als ik in de Xenos langs die bak met aardappelschilmesjes loop (die daar ook gewoon zonder bescherminkje of wat dan ook liggen!) denk ik: wat nou als ik hier even lekker met mijn arm doorheen maai :sweat_smile:

5 likes

Ah men ik had een collega die een broer heeft met adhd. En hij dacht dus nooit echt na maar deed alles super impulsief en dook dan serieus met zn hand zo’n bak met mesjes in om er één uit te halen. Nachtmerrie.

1 like

Ohhh ik wist niet dat ik een naam had! Mijn grootste terugkerende intrusie is denk ik mezelf van een trap laten vallen. ???

Bah. Ik word een beetje naar van dat plaatje. :stuck_out_tongue:

Wat als ik mijn oogbal eruit stofzuiger?

10 likes