Italië topic

Wij dachten toen ook na 1,5 dag Milaan dat we het wel gezien hadden en toen zag ik op de kaart dat water en was wel benieuwd, hebben een metro/trein/tram genomen daarheen en waren echt enorm verrast door dat stuk Milaan! Ik vond de begraafplaats ook wel fascinerend.

1 like

Milaan is een beetje een moeilijke stad voor veel mensen omdat het heel atypisch voelt voor een grote europese stad, het is heel erg op zijn eigen gekeerd en de inwoners zijn (naar mijn gevoel) heel sloom wat een rare mix geeft met extreem veel toeristen. Op de klassiekers na zal je vooral veel fashion, meubeldesign en architectuur dingen kunnen doen omdat het daar wel echt een epicenter voor is, zeker Brera/Tortona. Ik vind het zelf wel een leuke stad om rond te slenteren en random dingen binnen te stappen of het nu een winkel, kapel of museum is. Maar het is zeker niet voor iedereen.
Qua vervoer is de metro wel heel handig vind ik, beter dan Parijs en evenaardig aan Londen.

1 like

Limone sul garda vond ik het leukste dorpje altijd!

1 like

De chocola, douchegel en shampoo gevonden en gescoord!

1 like

Deze vond ik ook echt vies lekker, baal echt dat ik maar 1 zak mee heb genomen. Volgens mij gekocht bij Coop.

1 like

Ik ga eind november een weekend naar Bologna. Heeft iemand tips voor restaurants, bezienswaardigheden, alles?

1 like

Zia Margherita heeft de chillste meeneempizza’s

Fourghetti is leuk voor een wat meer fancy diner

Cremeria Mascarella heeft het lekkerste ijs ter wereld zo ongeveer

Het archeologisch museum heeft een mooie Egyptische collectie en de universiteit is een bezoekje waard

2 likes

Iemand een tip voor een b&b of Airbnb in Bologna?

Aquaderni Rooms, zit echt middenin het centrum! Ik had geboekt via booking, maar het is een particuliere host. Het zijn een aantal kamers met een gedeelde woonkamer/keuken. Ik heb daar zelf geen gebruik van gemaakt, maar de kamer was heel groot en schoon en de ligging is echt perfect.

Hopelijk niet te laat, wij zijn een paar jaar geleden hier verbleven:

https://abnb.me/xXWloXecEwb

Echt een aanrader! Schoon, leuk ingericht, helemaal niet duur. Wel eventjes lopen naar het centrum, ± 20/25 min, deden wij wel elke dag, zou zo weer terug gaan. Vond Bologna ook een geweldige stad

Ziet er idd mooi uit! Maar is helemaal volgeboekt al :upside_down_face: Haha wel bedankt voor de tip!

1 like

Wij willen een twee/drie weken rondreis doen met oa Verona, Volterra, Luca en nog wat steden. Wellicht nog een dagje met de trein naar Rome. Hebben jullie hier ervaring mee / een leuke route?

1 like

Verona vond ik persoonlijk de hype niet waard, ik was er vorig jaar eind september en toen was er nog altijd zo veel volk overal en lange rijen. Het beeld van Julia is ook echt teleurstellend. Verder is er niet zo heel veel te doen daar.

Luca, Bologna en Sienna zijn wel aanraders :blush:

Verona vond ik leuk om een keer gezien te hebben, maar net als @Kerselaar zegt niet geweldig. Als je toch in die buurt bent zou ik eerder naar Venetië gaan.

Ben in al die steden - op Bologna na - al geweest maar wil juist terug :relaxed: was vooral benieuwd of iemand een leuke route had voor een paar weken rondom die steden.

2 likes

Wat is een goede site om een vakantie in Italië te boeken, liefst inclusief vlucht, auto en hotel. Voor een koppel, liefst geen massatoerisme iets. Een klein boetiekhotel oid heeft onze voorkeur. Ben zelf alleen bekend met Eliza was here, zijn er soortgelijke sites?

Ik vond Lucca een leuke stad! Volterra vond ik voldoende voor een dagdeel. Siena is ook wel leuk. Zou voor overnachtingen buiten de stad gaan en dan af en toe een dagje naar een stad, vind Toscane buiten de steden om ook echt prachtig :heart_eyes:

2 likes

Ik vond een dagje de Cinque Terres ook leuk. Wij deden met boot, erg duur. Met de trein is veel goedkoper en sneller wss.

1 like

Route staat zo goed als vast! Zoveel zin in. We starten in het noorden om een keer te overnachten op de heenreis, daarna paar dagen Cinque Terre, dan richting Luca en dan eindigen rond Cecina aan het strand. Vanuit elke plek kunnen we naar onze favoriete stadjes. En dan natuurlijk weer terug met een overnachting, maar die doen we last minute.

Volgende week definitief maken en boeken :orange_heart: Thanks voor jullie tips!

@Velours wij hebben via via een vrouw gevonden die op zzp basis reizen boekt - aangesloten bij een grote organisatie - en zij heeft allemaal leuke kleine hotels en appartmentjes uitgezocht. Misschien naar zoiets zoeken?

8 likes

Is hier iemand naar Brindisi geweest? Ik ga volgende maand (bliksembezoek van 2 dagen), to do’s, to see’s, to buys, to eat and drinks meer dan welkom.

2 likes