Italië topic

Aquaderni Rooms, zit echt middenin het centrum! Ik had geboekt via booking, maar het is een particuliere host. Het zijn een aantal kamers met een gedeelde woonkamer/keuken. Ik heb daar zelf geen gebruik van gemaakt, maar de kamer was heel groot en schoon en de ligging is echt perfect.

Hopelijk niet te laat, wij zijn een paar jaar geleden hier verbleven:

https://abnb.me/xXWloXecEwb

Echt een aanrader! Schoon, leuk ingericht, helemaal niet duur. Wel eventjes lopen naar het centrum, ± 20/25 min, deden wij wel elke dag, zou zo weer terug gaan. Vond Bologna ook een geweldige stad

Ziet er idd mooi uit! Maar is helemaal volgeboekt al :upside_down_face: Haha wel bedankt voor de tip!

1 like

Wij willen een twee/drie weken rondreis doen met oa Verona, Volterra, Luca en nog wat steden. Wellicht nog een dagje met de trein naar Rome. Hebben jullie hier ervaring mee / een leuke route?

1 like

Verona vond ik persoonlijk de hype niet waard, ik was er vorig jaar eind september en toen was er nog altijd zo veel volk overal en lange rijen. Het beeld van Julia is ook echt teleurstellend. Verder is er niet zo heel veel te doen daar.

Luca, Bologna en Sienna zijn wel aanraders :blush:

Verona vond ik leuk om een keer gezien te hebben, maar net als @Kerselaar zegt niet geweldig. Als je toch in die buurt bent zou ik eerder naar Venetië gaan.

Ben in al die steden - op Bologna na - al geweest maar wil juist terug :relaxed: was vooral benieuwd of iemand een leuke route had voor een paar weken rondom die steden.

2 likes

Wat is een goede site om een vakantie in Italië te boeken, liefst inclusief vlucht, auto en hotel. Voor een koppel, liefst geen massatoerisme iets. Een klein boetiekhotel oid heeft onze voorkeur. Ben zelf alleen bekend met Eliza was here, zijn er soortgelijke sites?

Ik vond Lucca een leuke stad! Volterra vond ik voldoende voor een dagdeel. Siena is ook wel leuk. Zou voor overnachtingen buiten de stad gaan en dan af en toe een dagje naar een stad, vind Toscane buiten de steden om ook echt prachtig :heart_eyes:

1 like

Ik vond een dagje de Cinque Terres ook leuk. Wij deden met boot, erg duur. Met de trein is veel goedkoper en sneller wss.

1 like

Route staat zo goed als vast! Zoveel zin in. We starten in het noorden om een keer te overnachten op de heenreis, daarna paar dagen Cinque Terre, dan richting Luca en dan eindigen rond Cecina aan het strand. Vanuit elke plek kunnen we naar onze favoriete stadjes. En dan natuurlijk weer terug met een overnachting, maar die doen we last minute.

Volgende week definitief maken en boeken :orange_heart: Thanks voor jullie tips!

@Velours wij hebben via via een vrouw gevonden die op zzp basis reizen boekt - aangesloten bij een grote organisatie - en zij heeft allemaal leuke kleine hotels en appartmentjes uitgezocht. Misschien naar zoiets zoeken?

8 likes

Is hier iemand naar Brindisi geweest? Ik ga volgende maand (bliksembezoek van 2 dagen), to do’s, to see’s, to buys, to eat and drinks meer dan welkom.

2 likes

Weet iemand een leuk restaurant in Rome waar ze lekkere pasta/pizza hebben voor een goeie prijs? Sowieso zijn alle Rome tips welkom :blush:

Dankjewel! Ik zal het eens gaan bestuderen. Ik kan nu al gewoon niet wachten om te gaan. :blush:

Trastevere heeft leuke en lekkere restaurantjes. Weet de naam niet want niet op gelet, maar de hele sfeer daar is leuk. Tenminste, in de zomer periode, weet niet hoe het nu is.
Ook hebben we heerlijk gegeten bij een restaurantje boven bij de Spaanse trappen, tegenover een immens duur hotel. Restaurant was niet duur overigens.
Bij het hotel waar we zaten zaten meerdere kleine restaurantjes en daar hebben we ook gegeten, misschien is dat leuk? Gewoon zien waar je terecht komt. Hebben wij ook gedaan. Terrasje op straat en over-enthousiast personeel, super leuk! :smile:

Roma Sparita voor de cacio e pepe!

Ik vond de wijk Monti erg leuk! Wij hadden daar een Airbnb appartement. Leuker dan in de oude stad, wat echt een openlucht museum is geworden en je over de hoofden van toeristen moet lopen. Monti was nog iets rustiger.

In de straat Via Tor’ dei Conti zit Pizzeria alla Carretta, en daar heb ik de beste pizza ooit gegeten. Met z’n 2en incl wijn, water en koffie waren we (wel 5 jaar geleden) 16 euro kwijt. Het is een soort kelder/gewelfconstructie. Absolute aanrader. Ertegen over zit restaurant La Taverna dei Fori Imperali. Iets duurder, maar een echt italiaans restaurant. Laat je leiden door de bediening en je eet geweldig.

Enjoy Rome, heerlijke stad. Je loopt je een ongeluk, maar ziet op iedere hoek een stuk geschiedenis. Dat maakt het heel bijzonder.

6 likes

Dankjewel! Hier gaan we zeker een kijkje nemen zodra we er zijn.

Ik ben me een beetje aan het oriënteren betreft het openbaar vervoer vanaf de vluchthaven. Ik twijfel tussen de shuttlebus en de trein.

2 likes

Wij gaan deze zomer naar Italie met de camper waarschijnlijk oa naar Dolomieten & Comomeer en heb er nu al zoveel zin in❤️

6 likes

Even hierop inhakend - ik verheug me zo dat ik al wat plekjes op aan het zoeken ben - heeft iemand leuke tips voor dit gebied? Mooie dorpjes of iets.

1 like