We zitten er op 4 km vanaf, ik heb een agriturismo geboekt met een zwembad en een eigen terrasje. Dus we willen daar lekker relaxen en dan af en toe wat doen. Die kookworkshop klinkt leuk, waar heb je dat gedaan? De wijntour is ook genoteerd
Hoi!! Wij vertrekken snel richting Italië en vinden het leuk om in ieder geval rondom genua/cinque terre te verblijven. We komen met een camperbusje en zoeken daarom campings die ook prima met het treintje verbonden kunnen worden. Iemand tips?
Bij Il Vicario, net boven San Gimignano.
Ik ga morgen! Will do!
Ik ben nu 3 weken rond aan het reizen op de bonnefooi met camper in Italie, echt hoe fijn en leuk dit land blijft❤️ Garfagnana & toscane er al op zitten en nu Elba. Mogelijk daarna richting Choggia en Dolomieten. Mocht iemand naar Elba gaan kamperen: Orti di Mare is heerlijk.
Genua heb je een prima stadscamping! Vorig jaar geweest. Vond het een hele leuke stad. San gimignano zijn we vorige week geweest, vond het echt al zo druk… met name veel Amerikaanse toeristen. Er zitten in dat gebied wel veel leuke agricampings!
Ik ga over twee weken naar Napels, heeft iemand nog tips voor restaurants of barretjes of terrasjes? De zoekfunctie leverde niks op
Da Maria
Trattoria Castel Nuovo
La Lazzara Trattoria e Pizzeria
Antica Taverna a Chiaia
Niet naar Apoteca (wijnbar) gaan! Lijkt heel gezellig maar de rekening is onterecht torenhoog en de eigenaar flipt compleet als je aangeeft dat het onjuist is. De tafel vloog door de zaak💀 wat een sjap. Las soortgelijke dingen over No solo vino. Denk eigenlijk dat Napels vol zit met bandieten. Vooral bij die barretjes extra oppassen. Snap niet dat ze op Google goeie recensies krijgen. Als je ze leest zie je af en toe 1 ster met ongeveer de uitleg waar ik me wel in kan vinden. Verschrikkelijke tent!
ik ga stuk om hoe die eigenaren reageren in de recensies van de plekken die je afraadt (ja ik verveel me)
Hahahaha
Wij zitten dit jaar in een agriturismo in Poggibonsi, iemand nog aanraders in de buurt? Mag alles zijn, restaurants, stadjes, speelplekken etc
JA , die vent was horror! Leek eerst een hele leuke gast. Wij hadden 1 glas rood en 1 glas bruiswater met een caprese salade (die prijs stond idd op het bord en was 10 euro). Rekening was 52 euro.
Misschien pikt hij er af en toe iemand uit om te naaien, want idd die 1-ster recensies liegen er ook niet om, maar voor de rest geven mensen 5 sterren. Begrijp er geen anjer van. Hij was iig mega agressief en mijn reispartner totaal niet (hij liep naar binnen om te pinnen en vroeg zich af hoe het kon dat het 52 piek was). Ik dacht dit wordt een nachtje politiebureau of ziekenhuis. Hij was daarnaast ook pissig dat reispartner een bruiswater had besteld in EEN WIJNBAR.
Ben weer terug dus hier mijn lijstje!
Trattoria da Me: probeer de cheese gelato vooral, mortadella en het brood was ook heerlijk.
Osteria dell’Orsa: goede ragú gerechten!
Sfoglia Rina: heerlijke tortelloni met botersaus en sage, ik hoorde dat de lasagne ook goed is daar.
Cremeria Cavour: lekkerste gelato
Mo Mortadella Lab: veel keuze uit mortadella broodjes, met pistache saus is heel lekker! Vond ik een fijne plek om snel even een broodje af te halen tussendoor.
Pappare’: Fijne werkplek en ze hebben lekkere croissants met pistache en chocolade.
La Prosciutteria: Goede charcuterie voor een fijne prijs. Wel wat toeristisch, maar vond ik niet storend.
Pasta Fresca Naldi: Lekker voor take away.
Fattoria di Cinciano heb ik wel lekker gegeten. Verder even op Google maps zoeken, ik vind vaak de kleine restaurantjes met typische Italiaanse kaart het leukste.
Wijnhuis: Castello della Paneretta, in een oud kasteel met prachtige fresco’s. Wel reserveren voor een tour/proeverij. Ik vind de wijn heerlijk.
Wandelen: Sentierelsa trail. Langs een water, heel groen. Niet heel lange wandeling.
Qua steden: San Gimignano, ga op tijd want vaak erg druk! Verder Siena en ook Volterra is wel leuk om doorheen te lopen.
Ik heb net weer een vakantie naar Italië geboekt en ik vraag me nu weer af waarom we niet altijd naar Italië op vakantie gaan. Ik vind het echt de perfecte combinatie van lekker eten, cultuur en geschiedenis, lekker weer, mooie omgeving en zelfs aardige mensen (call me crazy!!).
Ik kom net terug uit Italië en kan niet wachten om weer te gaan het perfecte vakantieland
Haha begrijpelijk. Ik vond het altijd heerlijk om een nieuw vakantieland te ontdekken maar nee doe mij maar altijd Italië vanaf nu.
Momenteel in Italië, om precies te zijn Zuid-Tirol waarbij we in een appartement op een vakantieboerderij verblijven van de Rode Haan. FANTASTISCH
Na een paar jaar Oostenrijk is dit qua gevoel een beetje hetzelfde (want Bergen en Tiroler gevoel) maar dan met nog beter weer en heerlijk eten.
Na onze vakantie in Puglia vorige maand weet ik zeker dat ik mijn vriend nooit meer kan overtuigen om naar Italië op vakantie te gaan.