Italië topic

Ik zou Brindisi zelf iig overslaan. Wij hadden dat al gedaan, omdat ik overal las dat het mwah was. M’n ouders hadden het dit jaar wel meegenomen in hun rondreis en vonden het de minste plek van alles. Dus geen/niet te veel tijd aan besteden.

2 likes

Klinkt leuk, verbleef je in een van de stadjes in Cinque terre of deed je steeds verschillende dagtrips vanuit Pisa ernaartoe? En reisde je met de trein?

2 likes

We verbleven in Pisa en gingen dan met de trein. Was allemaal ongeveer een uurtje reizen en de trein was ook vrij goedkoop dus het was goed te doen! We zijn in Cinque Terre van Vernazza naar Corniglia gewandeld en het was echt onwijs mooi😍

Ik vond Lecce, Alberobello en Ostuni het leukst in die omgeving. Brindisi inderdaad overslaan :sweat_smile:

1 like

Thanks! Net de vluchten geboekt. :star_struck: Meneer had het nog even in zijn hoofd om (weer) naar New York te gaan, maar de Italiaanse prijzen hebben gewonnen. :joy:

Ik zoek een leuke plek in de buurt van Napels om een paar dagen te verblijven. Maximaal anderhalf uur rijden van de luchthaven. Mag een klein stadje zijn, liefst niet te toeristisch.

1 like

Is er iemand wel eens naar Elba geweest, zoja wat vond je ervan? Kan me er niet echt een beeld van vormen.

Het is een prima eiland, vooral leuk om actieve dingen te ondernemen (hiken, fietsen, watersport) of juist aan het strand hangen. Cultureel mwah. Wat napoleon dingen. Een week verblijven was voor mij ook wel de max.

2 likes

Ik vond het er heerlijk

2 likes

Update: we twijfelen over Corsica of Elba. Wat zouden jullie doen?

Iemand wel eens in Milaan geweest met oud en nieuw?

1 like

Corsica

1 like

Wij hebben het vorige week echt heerlijk gehad in Puglia. Mooie omgeving en leuke stadjes. Heerlijk weer ook! Thanks voor de tips.

We zijn naar Ostuni, Monopoli, Polignano a Mare, Bari, Alberobello, Locorontondo, Gallipoli, Otranto en Santa Maria de Leuca geweest.

We zijn uiteindelijk bij Masseria Morone geweest bij Ostuni, echt een aanrader! Wel een smalle onverharde weg van 2 km door de olijfboomgaarde naar de locatie. En als tweede Masseria Samenti in Torre Suda. Die laatste ziet er prachtig uit, fijn diep zwembad en plek fijne om te relaxen, maar ver van eetgelegenheden/stranden af (+20 minuten auto).

1 like

Ik ga 9 dagen naar Bologna voor werk, maar heb ook wel wat tijd om leuke dingen te doen gelukkig! Ik zoek vooral leuke restaurants en een fijne koffietent om te kunnen werken. In het weekend lijkt het me wel leuk om naar een markt te gaan! Heeft iemand tips?

1 like

Ik heb dit pas nog zo aan iemand anders gestuurd:

Café Bamboo heeft een happy hour met een enorm gratis buffet. De drankjes zijn dan wel €10 maar met veel eten er bij dus. Er zaten ook veel Italianen.

Als je van specialty coffee houdt kan ik Buro Café aanraden. Dit café is ook fijn om te werken.

Patisserie Gamberini is ook geweldig. Heel veel lekkere taartjes en macarons enzo.

5 likes

Aaah dat klinkt allemaal heel goed! Super bedankt.

1 like

Wanneer ga jij? Als je bent geweest, wil je dan tips droppen? :star_struck::star_struck: (ga zelf in najaar)

1 like

Ik ga in september, eerst Toscane (again) en dan naar Bologna en Bergamo op de terugweg.

2 likes

Oh leuk! Bologna is echt een heerlijke stad. Ik heb geen specifieke tips, maar jullie gaan sowieso een leuke vakantie tegemoet.

Ik ga van de zomer naar Milaan, Napels en San Gimignano. Dus mocht iemand daar tips voor hebben ben ik benieuwd!
We willen vanuit Napels ook een dagje naar de Amalfi kust, het idee is nu om vroeg naar Sorrento te rijden en daar de dag te blijven, dus niet door te rijden naar andere plaatsjes. Ik begreep van mijn collega dat het er zomers erg druk is, dus dat je er anders met de auto niet doorheen komt.

2 likes

San Gimignano is mooi, wel klein en de stad zelf vond ik erg druk. Zitten jullie in de buurt van de stad?

Mocht je van wijn houden, vind ik Castello della Paneretta een aanrader. Klein kasteeltje met een heerlijke Chianti Classico. Van te voren reserveren voor een tour+tasting. Is een klein half uurtje rijden vanaf San Gimignano.

Heb zelf in de buurt van San Gimignano een kookworkshop gedaan, was ook erg leuk.

Sentierelsa Trail in Colle Val d’Elsa is wel een leuke, relatief korte wandeling.

3 likes