Huh mag je sommige steden niet in met je eigen auto? Heb je toevallig een linkje waar ik hier meer over kan lezen? Ik probeer te googelen maar kom niet echt wat tegen. Heb in september met vriend een vakantie Italië gepland met eigen auto dus wil niet ineens voor een verrassing komen te staan ![]()
Dat is een heerlijke camping! Ben ik 2021 en was heel fijn. Restaurant op de camping vonden wij ook errug goed
Nefertiti deelde al een link, kijk goed op voorhand waar je aan de rand van de stad kan parkeren en geef die bestemming in je gps in.
Voor je het weet zit je in de binnenstad en kijken Italianen boos naar je en zit je zwetend op zoek naar een weg terug
. Je krijgt een boete en dat geldt ook bvb voor als je accommodatie naast de Duomo zou zijn. Ga te voet met je bagage inchecken.
Grappig, ik ga daar morgen bij mijn zus langs op de camping! Hopelijk is het wat voor jullie!
@Daelyss bedankt! Ik ga even op onderzoek uit want flink wat van onze locaties staan op de lijst
Scheelt toch wat verspilde boete kosten (en stress van boze Italianen
)
Hier zijn echt heel veel parkings gedeeld, ik heb deze nog in mijn gps staan:
- P1 in Montepulciano, mijn gewone bankkaart werkte hier niet. Heb met mijn kredietkaart betaald van zodra ik een error kreeg.
- Parcheggio la Stazione in Siena - is een paar euro voor een volledige dag en je gaat met een roltrap omhoog naar het historisch centrum
- Firenze: daar hebben we op de parking van een supermarkt geparkeerd was gratis en op twee tramhaltes van het station/historisch centrum. Maar er is ook een ondergrondse parking aan het station zelf die mij aangeraden werd.
Ga zelf in september naar toscane (Arezzo, Voltare voor een eerste keer) en Amalfikust doe ik er ook bij. Deel hier zeker je bevindingen, ervaringen of lekkere eetplekken.
Oh wat top! Ik ga even zoeken in dit topic. Voor Siena is sowieso handig want daar willen we sowieso een dagje heen.
Wij gaan naar Turijn, Lucca (Pisa, misschien nog ff naar de kust), San Miniato (Florence en Siena), Bologna en Bergamo (Milaan, misschien Brescia) dus weet niet of je er wat aan hebt, maar zal de aanraders tegen die tijd delen! Heb al best wel wat dingen uit het topic op maps toegevoegd dus ben al helemaal excited om me vol te eten aan pasta, pizza en gelato ![]()
Weet iemand misschien een leuke Airbnb of hotel in Rome?
Luxury on the river. Heel propere kamers en ontbijt kan op de hoek van de straat in een leuk café. Was 15 minuten stappen van Pantheon en 25 van Vaticaan.
Hoe bevalt de camping jullie?
Goeie camping! We hadden niet zoveel drukte verwacht maar alles beter dan waar we waren!
Ha ja, bij het zwembad vond ik het ook echt wel druk. Maar de plek die mijn zus had (ze hadden soort simpele stacaravan, met tentdoek) was wel heel lekker rustig en onder de bomen.
Neen niet Lucca, heb gisteren wel bij wat restaurants gereserveerd die op lijst staan van 50 top italy. 1 in Firenze en 2 in de Amalfikust.
Ach wat goed om te horen! Goed dat jullie zijn overgestapt dan
Ik raakte gisteren aan de praat met een serveerster bij een wijnbar in Milaan en zij schrijft voor een hele leuke website met restauranttips voor heel veel Italiaanse steden.
Bij sommige steden is het alleen een lijst, maar bij andere steden maken ze ook onderscheid tussen classic en new school. De classics zijn de klassieke Italiaanse restaurants (duh) en new school zijn de hippere zaken waar ze oa natuurwijn schenken en lekkere gerechtjes serveren.
Ik heb in Milaan al bij een paar zaakjes gezeten en overal heel lekker gegeten en goede wijnen gedronken. De rest van deze week zit ik in Napels en ga ik weer op haar site af. Echt een aanrader!
Voor de mensen die via Zwitersland naar Italië reizen. Je kunt online een e-vignet aanvragen. Zeer makkelijk en snel en goedkoopste dat ik gezien heb.
Is de officiële site van de Zwitserse douane, heb afgerekend in Zwitserse frank met mijn CC en kwam uit op 42 euro.
Hier in België kost de vignet bij auto5 55 euro.
https://via.admin.ch/shop/dashboard?gad_source=1&gbraid=0AAAAAoiJpA798gqogdbllRZWOirJUiWco
Oh dit is top, hoe werkt dit verder dan, niet met een sticker op de ruit?
Het wordt gekoppeld aan je kenteken, heel handig.