Italië topic

Maar dit heeft toch niet specifiek met Toscane te maken maar die plek/accommodatie? Genoeg plekken met meer reuring, Toscane is onwijs groot.

12 likes

Nee hoor, het ligt ook niet aan Toscane. We hoeven ook niet perse uit Toscane.

1 like

Sienna, Montepulciano zijn leuke steden maar in de meeste steden waar de bakker op loopafstand is, mag je met de auto niet in als niet-bewoner.
Kijk naar agriturismo met ontbijt inbegrepen, die hebben vaak een grote tuin met zwembad waar je kinderen kunnen spelen. Ik verbleef twee jaar geleden in Radda in Chianti maar die AT was meer voor koppels (met oudere kinderen). Voor de lunch gingen we naar de plaatselijke traiteur en we kregen van de eigenaar een lijst met plaatselijke restaurants. Maar je moest wel altijd met de auto.
Palazzo Bandino is meer in het zuiden van Toscane en er waren daar meer gezinnen met kleinere kinderen. Je kon daar ontbijten en ‘‘s avonds in het restaurant eten tegen betaling.

Denk dat het type accommodatie tegenvalt en niet de locatie.

Edit: Schrap alles wat ik zei, je wilt dicht bij de zee

2 likes

Misschien kan je met de boot de oversteek naar Elba maken en daar een leuk hotel boeken? Ik vond Elba echt prachtig!
Verder denk ik dat Krabsalade wel gelijk heeft en denk ik niet dat de regio je gaat brengen wat je zoekt. Persoonlijk vind ik Toscane meer voor rustzoekers. Het is inderdaad groot en de steden zijn toetistisch, maar daarbuiten is het minder druk. Als je wel van Italië houdt zou ik volgend jaar het zuiden van het Gardameer aanbevelen, veel reuring, drukkere dorpjes en toeristisch.

3 likes

Richting Ligurië is ook heel fijn! Levanto, Sestri Levante. Ik weet alleen geen leuke campings daar maar de stranden, prijzen en mensen zijn geweldig.

En Lucca is ook heel leuk en veel tourisme, als je dichterbij wil blijven.

1 like

Kun je een voorbeeld geven van een plek waar jullie geweest zijn die precies was wat jullie zochten? Dan kunnen we misschien beter inschatten welke locatie in Italië bij jullie past

1 like

Mega bedankt voor alle reacties!!
We hebben een camping geboekt vanaf morgen. Orlando chianti, zit in de buurt en dan maar niet aan zee. Geen idee of de regio meer biedt maar de camping is al beter dan de huidige accommodatie.

3 likes

Huh mag je sommige steden niet in met je eigen auto? Heb je toevallig een linkje waar ik hier meer over kan lezen? Ik probeer te googelen maar kom niet echt wat tegen. Heb in september met vriend een vakantie Italië gepland met eigen auto dus wil niet ineens voor een verrassing komen te staan :sweat_smile:

1 like
3 likes

Dat is een heerlijke camping! Ben ik 2021 en was heel fijn. Restaurant op de camping vonden wij ook errug goed

2 likes

Nefertiti deelde al een link, kijk goed op voorhand waar je aan de rand van de stad kan parkeren en geef die bestemming in je gps in.

Voor je het weet zit je in de binnenstad en kijken Italianen boos naar je en zit je zwetend op zoek naar een weg terug :joy:. Je krijgt een boete en dat geldt ook bvb voor als je accommodatie naast de Duomo zou zijn. Ga te voet met je bagage inchecken.

4 likes

Grappig, ik ga daar morgen bij mijn zus langs op de camping! Hopelijk is het wat voor jullie!

2 likes

@Daelyss bedankt! Ik ga even op onderzoek uit want flink wat van onze locaties staan op de lijst :smiling_face_with_tear: Scheelt toch wat verspilde boete kosten (en stress van boze Italianen :joy:)

Hier zijn echt heel veel parkings gedeeld, ik heb deze nog in mijn gps staan:

• P1 in Montepulciano, mijn gewone bankkaart werkte hier niet. Heb met mijn kredietkaart betaald van zodra ik een error kreeg.
  • Parcheggio la Stazione in Siena - is een paar euro voor een volledige dag en je gaat met een roltrap omhoog naar het historisch centrum
  • Firenze: daar hebben we op de parking van een supermarkt geparkeerd was gratis en op twee tramhaltes van het station/historisch centrum. Maar er is ook een ondergrondse parking aan het station zelf die mij aangeraden werd.

Ga zelf in september naar toscane (Arezzo, Voltare voor een eerste keer) en Amalfikust doe ik er ook bij. Deel hier zeker je bevindingen, ervaringen of lekkere eetplekken.

4 likes

Oh wat top! Ik ga even zoeken in dit topic. Voor Siena is sowieso handig want daar willen we sowieso een dagje heen.

Wij gaan naar Turijn, Lucca (Pisa, misschien nog ff naar de kust), San Miniato (Florence en Siena), Bologna en Bergamo (Milaan, misschien Brescia) dus weet niet of je er wat aan hebt, maar zal de aanraders tegen die tijd delen! Heb al best wel wat dingen uit het topic op maps toegevoegd dus ben al helemaal excited om me vol te eten aan pasta, pizza en gelato :sparkles:

1 like

Weet iemand misschien een leuke Airbnb of hotel in Rome?

1 like

Luxury on the river. Heel propere kamers en ontbijt kan op de hoek van de straat in een leuk café. Was 15 minuten stappen van Pantheon en 25 van Vaticaan.

3 likes

Hoe bevalt de camping jullie?

Goeie camping! We hadden niet zoveel drukte verwacht maar alles beter dan waar we waren!

1 like

Ha ja, bij het zwembad vond ik het ook echt wel druk. Maar de plek die mijn zus had (ze hadden soort simpele stacaravan, met tentdoek) was wel heel lekker rustig en onder de bomen.

1 like