Italië topic

Beetje late reactie, maar heb je al iets gevonden? M’n dochter en ik hebben hier geslapen 2 jaar geleden. Domus Sessoriana Roma | Rooms in the center of Rome
Vrij basic maar betaalbaar we hadden het erg naar onze zin! We hebben toen via tui geboekt.

Ik zie dat t nu niet perse goedkoop is :relieved:

2 likes

Ik ben nog aan het rondkijken , dankjewel voor de tip :blush:

1 like

Was een handige tip voor ons! Net terug vanuit Italië. We hadden dit maal ook een apparaatje gekocht waardoor de tol automatisch via je cc werd afgeschreven. Echt ideaal.

Helaas is onze auto wel beschadigd. Enorme krassen door iemand aangericht in Florence. Uiteraard doet de politie alsof hun neus bloedt.

3 likes

Ooh kut, schade die niet door jouw toedoen is aangericht. En natuurlijk niemand die een briefje achterlaat :face_with_symbols_over_mouth: ik zou in Nederland ook nog eens naar de politie gaan. Dan is het hier ook correct aangegeven voor de verzekering.

Ja, ik heb ook zo’n tolbadge. Is een grote tijdswinst en ik ga ook nog minstens 1x per jaar naar Frankrijk wat de investering nog meer drukt.

Ik keek toevallig naar sunweb en dan sicilie. Ziet er leuk uit!
Maar naar welk gebied kijk je?

Ah dat scheelt. Ik heb zelf vorig jaar rome pisa en milaan gedaan. Vond ik erg leuk! Kun je bog combineren met florence.

3 likes

Ben op reis hier zo lekker aan het eten. Van bekende plekken tot hidden gems :drooling_face::drooling_face:

8 likes

Ik ook, echt heerlijk. Waar ben jij?

1 like

Toscane eerst en nu aan de Amalfikust.

4 likes

Heb je nog tips voor Toscane? Daar ben ik nu.

2 likes

Hier ook vanaf vandaag in Toscane! Wel beetje jammer van de mega regen maar morgen zou het beter worden :sweat_smile:

@Frankie mocht je ook al tips hebben ben ik benieuwd!

2 likes

Haha ja, ik zit te wachten tot de storm ons bereikt.

Waar zit jij ongeveer of waar ga je naartoe? Ik was een paar dagen in Livorno, een dag in Lucca en nu zit ik in de buurt van Florence met een auto dus met het plan om ook rondom Florence wat steden/dorpen te bezoeken.
Een paar jaar geleden was ik hier ook. Vanavond kan ik wel wat uittypen.

1 like

Oké haha wacht!

• Arezzo: zeer lekkere broodjes gegeten bij panini & co in het historisch centrum. Goed warm brood en verse ingrediënten. Je kan uit dertig broodjes kiezen of zelf samenstellen.
  • Firenze: indien je met de auto bent, parkeer aan de poorten van de stad bij Parcheggio Oltrarno. Het is de goedkoopste aan 2 euro per uur. Ik heb lekker gebruncht bij Ozio Bistro. Snelle lunch kan bij il Panifico en als je er binnen geraakt is il Santo Bevitore voor avondeten ook een goede.
    IJsjes deed ik bij Gelateria della Passera en ik vond dit de beste ijsjes ooit. Mijn man had een bol banaan, sinaasappel en nootmuskaat (!) met een bol perzik. Ik had roze pompelmoes.
    Ik was het toscaans eten wat beu en had zin in vis. We zijn uiteindelijk op de rand van de stad naar Pina Rossa geweest en ooohhh myyyy gooodddd.
    Hadden daar als primi pasta met kreeft en vongole en die smaak :drooling_face::drooling_face::drooling_face:

In Toscane is er een bekende en zeer mooie wijngaard Antinori. Ik had niet echt zin in een wijntour maar las dat je er ook terecht kon voor lunch. Je moet er wel reserveren, de plek is zo mooi en het eten heerlijk. Ik kan je wat foto’s sturen. We zijn daar zo’n 3 uur gebleven.

Heb nog andere tips voor Radda in Chianti en Siena maar die kan ik voor je opzoeken als je daar zou passeren.

7 likes

Wij zitten 2 nachtjes in Turijn en dan een week Lucca + omgeving Florence. Zijn sowieso van plan om naar Pisa, Florence zelf, Siena en een dagje kust te gaan. Daarna nog Bologna en Bergamo (dagje Milaan en Como waarschijnlijk).

3 likes

Vivace is een leuk restaurant in Siena met een super leuk terras. Had in Como ook lekker restaurant maar ben de naam kwijt, ga het even opzoeken.

In Milaan: sidewalk kitchens, is een leuk streetfood straatje met een wijnbar. Kan zeer druk zijn maar is alleen al leuk om echte Milanezen te spotten. IJs is het lekkerst bij Pavé tegenover het justitiepaleis.

2 likes

Probeer in Lucca een reservering te krijgen bij Osteria da Pasqualino Gubito. Ik was er een paar jaar geleden en vorige week weer. De caponata staat vast op het menu en is de lekkerste die ik ooit heb gegeten (zelfs geen betere gehad op Sicilië). Ik keek daar echt naar uit en het was net zo goed als in mijn herinnering. Daarna had ik ravioli gevuld met porcini in een pecorinosaus en echt, er zijn weinig dingen die mij gelukkiger maken dan een maaltijd als deze. De eigenaar heeft superveel verstand van wijn en schenkt geweldige bijpassende wijnen. De desserts vind ik het enige minpunt, tiramisu vond ik daar namelijk echt niet lekker (te zoet, amper koffiesmaak) maar de cannoli was de vorige keer volgens mij wel prima. Volgende keer neem ik daar geen dessert maar loop ik na het eten gewoon een stuk door voor gelato.

Ik zal de rest later nog posten!

Thanks @Daelyss! Ik ga sowieso naar die gelateria. Heel benieuwd naar nootmuskaatijs! De rest van je tips ga ik ook bekijken, ik ben hier sowieso nog een week dus tijd zat.

5 likes

Ik zie dat er meerdere Antorini’s zijn, welke is het qua restaurantje? Klinkt echt heel goed

1 like

Rinuccio 1180 is de naam van het restaurant.

3 likes

In Milaan moet je zeker naar Bar Paradiso, daar kun je een heerlijk glas wijn drinken en lekkere kleine gerechtjes bestellen. Perfect voor een uitgebreide borrel.

1 like

@Frankie en @George thanks voor de tips!

We werden wel enthousiast van Osteria da Pasqualino Gubito maar dat is dus al tot 28 september volgereserveerd :joy:

De tips van Florence, Milaan en Sienna gaan we zeker nog bekijken! Vooral dat ijs en Pina Rossa klinkt heeeeeel goed

3 likes