Italië topic

De goedkoopste huismerk bolognese saus van de Coop in Italië, echt superlekker.
Is ook bijna altijd uitverkocht dus denk dat de Italianen die zelf ook wel lekker vinden.

Afrader: chips met eismaak. Proeft net alsof je koude krokante omelet zit te eten.

2 likes

Grazie! Las ergens dat de salsa tonnato van Coop lekker is, dus Coop is the place to be😆

Niet echt een supermarkt tip maar bij de meeste bakkers kun je een soort plateautje samenstellen van allerlei verschillende koekjes. Vaak amandelkoekjes maar ook met jam, mini baba rum en nog veel meer. Echt heel lekker en ook leuk om mee naar huis te nemen/cadeau te geven/alles zelf op te eten.

Hier een slechte voorbeeldfoto van jaren geleden maar :heart_eyes:

4 likes

Omg fantastisch!!! Heel erg bedankt. Ik ga sowieso twintig kilo aankomen met cannoli en gelato :drooling_face:

3 likes

Ooh ik ben vorig jaar in Catania geweest en krijg door deze post weer helemaal zin om terug te gaan :pleading_face: Hele leuke stad inderdaad

2 likes

Als er iemand tips heeft voor Genue en Bolgona, let me know :blush:

Mag zowel voor eten als wandelingen als bezienswaardigheden zijn.

Confetti! Ik kende die in Nederland alleen als van die gekke bonken die je wel eens bij een geboorte ziet. Maar als je van amandel/zoet houd dan vreet je het zo leeg.

En idd de chips die hierboven is genoemd! Echt heel lekker.

Verder kocht ik die cantuccini koekjes en veel pecorino kaas maar die zijn hier ook verkrijgbaar denk ik.

4 likes

Niet helemaal op de route maar ik vond Brescia een hele leuke stad

2 likes

Ik vond Como leuk voor een nachtje en een halve dag op doorreis, maar veel hier vonden het niet leuk las ik ooit. Wel ideaal, je rijdt zij bij Chiasso Zwitserland in en je hoeft amper de snelweg af.

Wij zijn ook een keer in Locarno geweest, nog net Zwitserland aan het Lago Maggiore, dat ligt ook wel gunstig. Of bijv Cannobio ofzo.

2 likes

Ik ga over twee weken met een vriendinnengroep een weekend naar Bergamo, ik ben er al geweest en vond vooral de ‘hoge’ oude stad mooi, maar dat hebben we waarschijnlijk in 1 dagdeel al gezien, dus ik zoek andere tips om te doen, ik dacht zelf met de trein een dagje Milaan, maar 1 iemand van de groep was heel negatief over Milaan. Hebben jullie misschien tips voor Bergamo/Milaan/iets anders leuks in de buurt?

Ik vond Milaan wel leuk hoor, vooral het gedeelte bij het water bij Darsena. Alleen in dat gebied kun je je al een halve dag vermaken. Centrum met de Duomo is ook echt wel leuk, ben toen ook op dat dak geweest, vond dat wel bijzonder met al die beelden.

Misschien kun je nog naar het Como-meer of Iseo-meer?

Edit: maar als je maar een weekend gaat zou ik gewoon lekker veel eten en borrelen, dan krijg je de dagen toch wel om.

3 likes

Thanks! Ja we zullen ons niet vervelen hoor, maar ik dacht 3 hele dagen Bergamo is toch wel veel. Ik ga het gebied even pinnen in Google Maps, hopelijk kan ik haar toch verassen met een leuke dag in Milaan haha. We gaan met z’n zessen en alleen zij had geen zin om naar Milaan te gaan :roll_eyes:

1 like

Wij dachten toen ook na 1,5 dag Milaan dat we het wel gezien hadden en toen zag ik op de kaart dat water en was wel benieuwd, hebben een metro/trein/tram genomen daarheen en waren echt enorm verrast door dat stuk Milaan! Ik vond de begraafplaats ook wel fascinerend.

1 like

Milaan is een beetje een moeilijke stad voor veel mensen omdat het heel atypisch voelt voor een grote europese stad, het is heel erg op zijn eigen gekeerd en de inwoners zijn (naar mijn gevoel) heel sloom wat een rare mix geeft met extreem veel toeristen. Op de klassiekers na zal je vooral veel fashion, meubeldesign en architectuur dingen kunnen doen omdat het daar wel echt een epicenter voor is, zeker Brera/Tortona. Ik vind het zelf wel een leuke stad om rond te slenteren en random dingen binnen te stappen of het nu een winkel, kapel of museum is. Maar het is zeker niet voor iedereen.
Qua vervoer is de metro wel heel handig vind ik, beter dan Parijs en evenaardig aan Londen.

1 like

Limone sul garda vond ik het leukste dorpje altijd!

1 like

De chocola, douchegel en shampoo gevonden en gescoord!

1 like

Deze vond ik ook echt vies lekker, baal echt dat ik maar 1 zak mee heb genomen. Volgens mij gekocht bij Coop.

1 like

Ik ga eind november een weekend naar Bologna. Heeft iemand tips voor restaurants, bezienswaardigheden, alles?

1 like

Zia Margherita heeft de chillste meeneempizza’s

Fourghetti is leuk voor een wat meer fancy diner

Cremeria Mascarella heeft het lekkerste ijs ter wereld zo ongeveer

Het archeologisch museum heeft een mooie Egyptische collectie en de universiteit is een bezoekje waard

1 like

Iemand een tip voor een b&b of Airbnb in Bologna?