Italië topic

Ja echt klootzakken, het is een superklein zijruitje aan de voorkant maar misschien dat ze zo de deur hebben kunnen openen? Of gewoon vandalisme :rage:

Zat niks in de auto dus niks gestolen gelukkig. We gaan straks ff naar de Carglass op onze nieuwe locatie want gisteren was om 11 natuurlijk niks meer open. Voor nu hebben superlieve airbnb eigenaren ons geholpen om het goed dicht te plakken dus komt wel goed! Gaan de vakantie er niet door laten verpesten.

4 likes

Echt erg. Gelukkig kun je het beetje van je afzetten.

——
Wij hadden dat recent bijna meegemaakt bij Milaan. Parkeerplaats Molino Dorino wordt ook vaak getipt als een handige parkeerplaats op verschillende fora en blogs. Lees echt de reviews door voordat je je auto daar parkeert en alles weg is. We waren al geparkeerd en uitgestapt, maar las net op tijd de reviews die aangaven dat bijna elke dag auto’s met buitenlandse kenteken worden beroofd.

1 like

Ja wij hebben hem uiteindelijk ook daar geparkeerd! Prima te doen qua lopen, heerlijke stad Florence 🫶🏻

En wat superbalen @nightlife zeg, gelukkig is er niks gestolen, maar wel een gezeur op vakantie

1 like

Oh beter! Wij hebben besloten maar met de trein naar Milaan te gaan :joy: Gelukkig staat bij de volgende 2 airbnb’s de auto op afgesloten privéterrein.

We zaten net bij Carglass Italië en is nu gefixt met een tijdelijk raampje tot we weer in NL zijn (echt super geregeld als je Carglass NL belt, die regelen al alles met een afspraak en wat er moet gebeuren)

6 likes

Als je in Como stad zou stoppen, ik had lekker gegeten bij NumeroNove. Hoop dat die risotto met gambero Rosso of die tartaar daar nog op de kaart staan.

3 likes

Heb je toevallig nog wat Livorno tips!? Wij zijn er nu naar onderweg, kleine kans dat je het nog leest, maar zag met de zoekfunctie je broodje Aubergine en dat leek me echt :ok_hand:t2:

1 like

Ja, ga dat broodje bij Da Gagarin Di Chiappa Giuliano halen!
Verder een must wat mij betreft (maar ik hou van zoet): bomboloni of frati halen bij Il Frataio 1920 Antica Friggitoria. Ze bakken de hele dag door dus je krijgt bijna altijd een warme/verse. Ik heb er volgens mij vier gegeten :joy:
Schiacciata bij PaninoSì voor belegde schiacciata, veel keuze en goede ingrediënten.
Mijn vriend was heel erg te spreken over de caffè crema bij Cairoli, de pastries vond ik daar mwa.

Verder vond ik de gelato niet fantastisch en in de avond aten we bij Vivere di pizza, maar dat is wat mij betreft een afrader. Ik vond het veel deeg en heel zompig, jammer want de ingrediënten waren wel heel goed.

3 likes

Ah thanks! Ik denk dat we naar een andere stad bij het Comomeer gaan vanwege onze locatie, maar ga het opslaan voor in de toekomst misschien!

1 like

Dankjewel nog!
De rij was lang, maar vond het broodje erg lekker. Denk niet dat mijn man het de 30 minuten rij waard vond haha :see_no_evil:
De bomboloni en frati vielen goed in de smaak :ok_hand:t2:

Parkeren vonden we ideaal bij Parcheggio Sant’Ambrogio | Firenze Parcheggi. Dicht bij het centrum, waar al van alles te zien is.
Heerlijk ijs bij Café de la Paix, dat is tegenover de Duomo. Daar zit trouwens ook een Lindt winkel!
Gegeten bij Trattoria Roberto (vlakbij Ponte Vechio), waar ook de lokalen lunchen. Simpel, maar goed.

2 likes

@George ik zag dat jij in Napels bent geweest, heb je nog tips qua eten? Ook in de omgeving mag, we gaan een auto huren.

1 like

Leuk! Wij vonden het een mega toffe stad!

CU.QU is een leuke wijnbar met lekkere gerechten. Ze hebben een kleine wisselende kaart en wat typisch regionale gerechten en wat meer fusion achtig. Wij hebben hier geluncht, gezellig klein zaakje.

Osteria Della Mattonella. Echt zo’n ouderwetse zaak met grote houten tafels, ik heb daar een hele lekkere pasta vongole gegeten en ze zijn vriendelijk geprijsd.

Je moet in Napels eigenlijk ook langs Sorbillo, zij zijn begonnen met de typische gefrituurde pizza. Ik heb hem zelf niet geproefd, maar dat zou ik nog wel proberen.

Verder kan ik deze site aanraden! We hebben hier al in meerdere steden restaurants van bezocht en het was steeds een schot in de roos: NAPOLIDELICIOUS – Spacedelicious

Vanaf Napels zijn wij nog een dag naar Sorrento geweest. Heb geen specifieke tips voor eten, maar bij Orbit serveren ze hele lekkere koffie. Is een zaakje van een jonge vrouw (eind 20) en ze bestaan nu net een jaar. Heb heel leuk met haar staan praten, dus mocht je in de buurt zijn zou ik daar zeker een kopje koffie drinken.

5 likes

In de buurt van Napels stad vond ik Pepe in Grani super lekkere pizzaervaring op een mooie locatie. Hij zat in een van de afleveringen van chef’s table van Netflix. Je kunt er a la carte eten of drie tasting menu’s doen. Wij hadden de middelste, meer dan genoeg. Alles draait wel rond pizza, moet wel je ding zijn.

een paar foto’s

Dan vonden we Gerani ook zeer lekker. Daar was er een primi met kleine pasta, witte bonen met een infuus van citroen gemaakt en gegrilde kreeft. Een van de lekkerste gerechten op de kaart. Het restaurant zelf is verouderd maar de chef zo vriendelijk.

13 likes

Jaaa Pepe in Grani lijkt me heerlijk maar het gaat best laat open en zit niet in de richting van onze Airbnb dus dat wordt lastig met kinderen. Ooit als ze ouder zijn.

Thanks voor de tips @George. Ik had Orbit al gevonden toevallig, ik ben benieuwd. Ben ook heel benieuwd naar gefrituurde pizza.

3 likes

Hebben jullie aanraders voor een hotel in Milaan?

Hopelijk is dit hotel niet te ver van het centrum af voor je, maar dit is echt geweldig: La Corte di Lurago. Het restaurant is heel goed, en de kamers zijn schoon en degelijk. Prachtig uitzicht aangezien het hotel op een heuvel staat.

2 likes

In hoeverre is Bologna leuk genoeg om er eind april een week te verblijven?

Iemand nog leuke vakantie adresjes voor gezinnen? Dus het liefst met kinderzwembad, dorpje op loopafstand etc. En dan niet te massaal en op fijne reisafstand van vliegveld

1 like

Een week is wellicht wat lang maar ik vond het zeker leuk om er 4 dagen te zijn.
Maar, er is vast genoeg te zien om er een week te verblijven. Leuke gezellige studentenstad!

1 like

Ik was er 5 dagen en vond het heerlijk! Superlekkere sfeer, veel leuke restaurants. Ben ook vanuit daar dag met de trein naar Parma geweest.

1 like