Italië topic

Vraag me echt af wat de onderliggende gedachte hierachter is, zo raar dit :laughing:

Edit: nevermind @Dushoi

1 like

Als je mij bedoelt: Ik wil gewoon deze gezin vinden, uit merdere redenen

1 like

Volgens mij is dit gewoon een heel jonge meid

4 likes

18, om precies te zijn. En alles, wat ik zeg, is waar

Ik denk dat je hier niet helemaal op de juiste plek zit om deze mensen te vinden. Dit forum heeft een hogere gemiddelde leeftijd dan 18 en daarnaast is de kans erg klein dat je hier een specifiek gezin gaat vinden, want zó groot is dit forum nou ook weer niet.

4 likes

Die zitten hier niet :wave:

2 likes

Ja, oké. Maar dan heb ik het wel eens geprobëerd!

1 like

@KinderenvoorKinderen heb je reddit al geprobeerd? Misschien gewoon algemeen r/netherlands, of r/kamperen bijvoorbeeld. Denk dat je daar meer kans hebt, daar zit een iets gemêleerder publiek dan hier

1 like

Ik heb daar zonet iets geschreven

1 like

Wij gaan binnenkort naar Italië, aan het Gardameer. We zitten bij het plaatsje Porto di San Felice. Heeft iemand nog tips voor leuke eettentjes in de buurt? Of leuke uitstapjes?

Iemand goede ervaringen met agriturismo’s in de dolomieten of een van de meren in het noorden? Liefst met restaurant en zwembad

1 like

Morgen gaan we naar een nacht vlakbij de oostenrijkse grens verder naar Italië, op dit camping.

Vettererhof in Lana (bij Merano) is heel mooi, geen restaurant maar het ligt in een dorp met verschillende restaurants op loopafstand.

1 like

Jaa ik! Vorig jaar in de Aosta vallei, specifiek het gebied gran Paradiso. En al vond ik de natuur echt waanzinnig mooi, indrukwekkend en afwisselend, en het eten beter dan de hutten in Duitsland en Oostenrijk, het blijven berghutten. Dus niet heel luxe, en het eten blijft redelijk simpel omdat het met de helicopter, of een liftje naar de hut gebracht moet worden.

2 likes

Laatste week van Augustus ben ik met vrienden in Rome en ik ben wat bang voor de hitte. Helaas was dit he enige weekend dat kon. Daarna wel Sicilië (oost) met zwembad, daar zijn tips ook voor welkom!

We willen graag culturele plekken bezoeken, maar uren in de rij staan is dan geen optie.

Heeft iemand de beste Rome met hitte tips?
Wat kunnen we beter overslaan? Kan ik beter een planning maken en dingen boeken of afwachten hoe het gaat zijn?

1 like

Heb je een hotel of appartement met airco? Dan zou ik vooral de dag een beetje opknippen. Wij gingen al vroeg op pad en dan als we het echt te heet kregen gingen we begin van de middag dus even een uurtje afkoelen op de hotelkamer. Verder alleen de korte afstanden lopen en de rest met het OV. Eten zoveel mogelijk binnen in de airco of ventilator. Ben normaal echt team buiten eten als het kan maar toen ik met 35+ graden in Rome was waren dit een beetje de dingen die we deden om met de hitte om te kunnen gaan.

1 like

Vooraf boeken is, waar mogelijk, echt wel slim en vaak ook noodzakelijk. Zeker als je grote bezienswaardigheden wilt zien, anders sta je heel lang in de rij of kom je er überhaupt niet in. En inderdaad de dag opknippen. Probeer 's ochtends vroeg en 's avonds de stad in de gaan.

Op het heetst van de dag kun je koelere plekken als kerken bezoeken (de San Clemente is dan heerlijk koel als je 2 verdiepingen onder de grond zit). Als je de Palatijn wilt bezoeken zou ik dat echt vroeg op de ochtend doen, want dat wordt loeiheet zonder beschutting.

Ik ben op vakantie in Calabrië, voor het eerst met een baby en echt hoe schattig zijn die mensen hier met haar. Man, vrouw, jong en oud, ze willen ons bezoek/verblijf zo goed mogelijk verzorgen. Gisteren hadden we lekkere pizza in Tropea en mijn dochter moest zeer dringend een nieuwe luier. Die baas van het restaurant heeft met twee stoelen en kussens een verschoontafel gemaakt.

Op het strand ook, haar oom was naar de beste plek aan het zoeken voor haar tentje. En tegen iedereen aan het vertellen dat zijn mooi nichtje eindelijk uit België was aangekomen 🥹🥹

26 likes

hallo vrienden!!! iemand nog specifieke tips voor napels? qua restaurants vooral! al wel gezocht op het forum maar niet echt iets kunnen vinden

Isabella da Cham voor pizza (naast de voor de hand liggende keuzes als Da Michele enzo)
Casa Reale voor uitgebreider eten
Intra Moenia voor lunch op een pleintje

En probeer een concert van Napolitanata mee te pikken

2 likes