Italië topic

Wegblijven xx

2 likes

Voor eten Tandem Ragu (geweldige vega Ragu gegeten). Was wel in 2017 maar zag dat het nog bestaat en menu ziet er hetzelfde uit haha

Brillo voor aperativo

2 likes

ooooh wat een goede tip! die gaat zeker op het lijstje

1 like

Ik heb heel veel opgeslagen in Google Maps en weet even niet meer waar ik nou precies heen ben geweest, maar Umberto vond ik heel lekker, en Posca voor ontbijt/lunch.

Verder wat standaard dingen die overal wel op lijstjes staan volgens mij, maar wel heel lekker. En vergeet geen Fritta Pizza te eten!! En sfogliatelle natuurlijk.

En als je nog langs de Amalfi kust gaat weet ik nog wel een goede plek, waar je ook heel lekkere spaghetti alla Nerano kunt eten.

3 likes

Wie heeft er fijne food tips voor lake Como? Zit zelf in de buurt van brienno maar auto tot mijn beschikking. Liefst van @Daelyss of @George
maar ik sta open voor tips van andere forumleden.

1 like

Oei, ik ben maar een keer in Comostreek geweest. Had heel lekker gegeten bij Numero Nove in Como stad.
Dan heb ik ook gegeten bij Osteria della Valle in san Fedele Intelvi, prachtig zicht over het landschap en je ziet ook het meer van daaruit.

3 likes

Heb vorig jaar goed gegeten bij Il Pacchero 2.0 in Como stad.

In oktober ga ik een cursus op Sicilië doen en daaraan voorafgaand heb ik samen met mijn partner 4,5e dag om vrij te besteden. We vliegen op Palermo. Hebben jullie tips waar we leuk kunnen verblijven en een paar dagtrips kunnen doen? Ik zat aan de (zuid-)oostkust te denken.

Ik vond de Oost-kust erg mooi: Taormina, Siracusa, Noto… Alleen dat is wel zo’n 3 uur rijden van Palermo af! Sicilie is groot!

3 likes

Is er hier toevallig iemand die het Leonardo da Vinci museum in Milaan heeft bezocht? We overwegen om er met onze peuter van 2 naar toe te gaan, omdat hij op dit moment vliegtuigen en vliegmachines heel leuk vindt.

Ik vraag me alleen af hoe druk het is, want als het er super druk is, gaan we liever ergens anders naar toe.

(Foto van hier)

Wij zijn in de zomer geweest. Toen superdruk. Het is ook best klein.

1 like

We zijn er uiteindelijk ook naartoe gegaan en het was heel rustig eigenlijk! :)) Waarschijnlijk zijn er in November sowieso een stuk minder toeristen in de stad.

Vond het een heel leuk museum en ook mijn peuter vond het heel interessant allemaal! :relaxed:

Ook leuk trouwens dat ze voor kleine kinderen krukjes aanboden om op te staan, zodat ze alles goed konden zien zonder overal opgetild te moeten worden. Zouden ze in meer musea moeten aanbieden.

2 likes