Je moet kiezen-topic #2

Wat past beter bij je?

• Ik vraag te snel om hulp
  • Ik vraag te laat om hulp

0 stemmers

Ik zit nu in een situatie dat ik het gevoel heb dat m’n ouders te snel om hulp vragen. Ze kunnen volgens mij meer zelf oplossen. Ik irriteer me daar aan. Aan de andere kant vraag ik me af of ik zelf niet net zo ben :thinking:

1 like

Misschien hebben ze meer mentale hulp nodig bij die dingen dan praktische hulp. Dat is bij mij vaak wel het geval, dingen die ik lastig vind, vind ik vooral spannend, en dan is het soms fijn als iemand ernaast zit bijvoorbeeld.

Ik zou het zeker bespreken, waarom ze die hulp vragen. Opzich is er ook niet per se iets mis met snel hulp vragen, maar als jij het voor jezelf irritant vindt natuurlijk wel. Misschien helpt het ze ook dat jij vertrouwen hebt in dat ze veel zelf kunnen oplossen.

1 like

En @Mia. Ik heb er gisteren nog over doorgepraat met m’n man en een vriendin. Denk dat Mia gelijk heeft en het vooral gaat over dingen niet durven zelf te doen, dan dat het echt niet gaat. We hebben nu afgesproken dat ik backup ben, en ze bijv bellen als het echt niet lukt. Is nog niet voorgekomen!

Ik merk ook dat ik me irriteer aan toch een wat slachtoffer-rollerige-houding. Er is nu hulp voor m’n ouders, enkele dagen per week. Ik had al tegen ze gezegd dat ze die hulp moeten vragen voor een aantal dagen voor te koken zodat dat in de vriezer kan. Nu toch aan anderen vragen of ze eten willen maken voor ze, omdat ze dat zelf niet kunnen. Tegelijk ook zeggen dat ze niet willen betalen voor maaltijdbezorging (maar wel verwachten dat anderen dus gratis voor ze koken??). Terwijl er dus helemaal geen probleem is als ze die hulp laten koken. :exploding_head: Dan volg ik het even niet meer hoor.

3 likes

Ik snap je heel goed, je irritatie lijkt dan niet alleen te gaan over snel hulp vragen, maar ook over andere hulp niet aanvaarden of goed genoeg vinden. Dat is ook gewoon irritant!
Heel goed dat je je grens hebt aangegeven, en ook vooral blijven doen! Is voor hun misschien ook wennen deze situatie, maar ze moeten zich toch een keer gaan aanpassen, en dat gebeurt natuurlijk pas als jij en anderen ook nee zeggen tegen het koken, en aangeven dat ze het maar aan de hulp moeten vragen.

2 likes

Ja precies dat. Het is natuurlijk het typische het-is-in-het-echt-altijd-complexer. Dat grenzen aangeven doe ik idd, al kost het me veel energie steeds maar weer over die grenzen na te denken. Maar goed, ik vind mezelf belangrijk genoeg om het wel te doen.

Buiten dat vind ik het concept hulp vragen ook gewoon lastig. Want wanneer doe je dat precies op tijd? Hoe voel of weet je dat?

zwart-wit, maar zou je liever een kind krijgen met iemand waarvoor je veel passie voelt, maar die je alles alleen laat doen, of met iemand die je zo zo vindt, maar wel alles 50% verdeeld is.

• passievolle relatie, maar alle zorg voor het kind op me
  • weinig passie, maar alle zorg perfect verdeeld

0 stemmers

2 likes

Ik kan geloof ik sowieso weinig passie voelen voor zo iemand, droog acuut op van zo’n levenshouding

14 likes

Ik ben het product van ouders met een passievolle relatie en ik ben eigenlijk in mn basisschooltijd en ook wel middelbare schooltijd voornamelijk door mn moeder opgevoed (ja of door een oppas) ik neem ze niks kwalijk. Toen mn vader minder is gaan werken heb ik een nog betere band met hem gekregen. Ze zijn nog steeds happy samen. Zo’n echtpaar wat bij elkaar blijft voor de kinderen doe je geen enkel kind denk ik plezier mee.

3 likes

Gewoon zonder context, kiezen:

• Cola
  • Pepsi

0 stemmers

• Playstation
  • Xbox
  • Nintendo

0 stemmers

• Samsung
  • Iphone

0 stemmers

• Boeken
  • Televisie

0 stemmers

• Wiet
  • Alcohol

0 stemmers

• TikTok
  • Instagram

0 stemmers

• Douchen in de ochtend
  • Douchen in de avond

0 stemmers

• Fietsen
  • Lopen

0 stemmers

3 likes
  • Een half jaar in een trekkershut verblijven met Caroline (BBB)
  • Zingend uit de kerk gaan met een SGP’er

0 stemmers

Kies een Ellie Goulding

3 likes
  • 1x per jaar een ban van 3 maanden (achter elkaar)
  • Voor de rest van je forumcarrière 1 post per week kunnen plaatsen

0 stemmers

Ter info: je kunt met de ban niet meelezen.

Kut sorry, er stond wel meelezen. Dat was juist niet de bedoeling :smiling_face_with_tear:

2 likes

ik durf niet te stemmen :eyes::eyes::eyes::eyes:

kut wel gedaan nou zie jullie over 3 maanden

4 likes

Oh nou, ben echt te moe om iedereen te bannen die daar op stemt. Behalve @Evert misschien. Ik zag wel dat je je stem introk, laffe hond.

6 likes

Even schaamteloos een eigen vraagstuk:

Binnenkort ga ik vliegen vanaf Schiphol. Vertrek even voor 8 's ochtends, gate sluit even voor half 8. Inchecken is al gedaan, alleen handbagage mee. Is het dan vroeg genoeg om rond half 7 door security te gaan? Stel het is druk op dat tijdstip, zou je een half uur eerder gaan of is 1 uur lang genoeg? Ik lees nu ook over gratis timeslots boeken voor security.

• Om 6 uur door security is beter
  • Om half 7 een timeslot voor security boeken is vroeg genoeg voor de gate een klein uurtje later sluit.

0 stemmers

Ik ben graag 3 uur voor vertrek op het vliegveld dus krijg plaatsvervangend stress van 7 uur :joy::joy:

31 likes

Het boarden stopt waarschijnlijk pas vijf minuten voor vertrek, heb echt nog nooit meegemaakt dat het echt gesloten werd op de tijd die ze van tevoren hadden gezegd. Dus al online ingecheckt en met alleen handbagage is half zeven echt prima, anders zit je alleen maar lang te wachten bij de gate

2 likes

Waar vlieg je heen? Als het een europese vlucht is red je dat makkelijk. Ik ben ooit naar ny gevlogen en was er toen maar een uurtje van te voren en heb t toen precies gered had volgens mij nog een kwartiertje voordat we gingen boarden.

3 likes

@Spaarlamp haha 3 uur van tevoren zou ik normaal wel doen als ik ter plaatse moet inchecken, bagage moet afgeven en als het echt een heel druk moment is. Bijvoorbeeld in een vakantieperiode. Maar dat geldt allemaal niet.

@kika 5 minuten voor vertrek nog boarden daar ga ik niet vanuit :joy: Vanaf 40 minuten voor vertrek begint het boarden en er staat dat 10min later de gate sluit, dus een half uur voor vertrek. Wij plannen dus nu om ongeveer 40 minuten vóór het boarden door security te gaan.

@Soy.peor het is een Europese vlucht inderdaad! Dus ik verwacht eigenlijk dat we het ook makkelijk kunnen redden maar ik vraag nog even aan mijn reisgezelschap of zij niet liever een half uur eerder met de trein willen gaan. En 3 dagen vooraf kan ik een timeslot boeken voor security en dan kan ik ook zien welke tijdstippen mogelijk zijn.

Thanks allemaal en ook voor het stemmen! De meerderheid is duidelijk fan van iets meer speling hebben. :wink: Dus nog even iets om te overwegen voor we vertrekken.

2 likes

Logo editie:

• Oud
  • Nieuw

0 stemmers

• Oud
  • Nieuw

0 stemmers

• Oud
  • Nieuw

0 stemmers

De-Beren

• Oud
  • Nieuw

0 stemmers

3 likes

Ik haat minimalisme in logo’s. Ik mis echt de persoonlijkheid van merken. Own gewoon dat je als De Beren een familierestaurant bent met simpele gerechten. Doe je niet beter voor. Bovendien vind ik dat nieuwe logo minder tijdloos. Ik mis ook de tijden dat iedere restaurant een eigen naam had :cry:
Net als CenterParcs. Iedereen weet al wat die van jouw huisjes kan verwachten. Een logo verandert daar niks aan. Hou die vogel en knap eerst je product op voordat je je druk maakt om een logo
/ Einde rant

24 likes