Je moet kiezen-topic #2

Love it, zoveel geld en dan soms nog geen smaak hebben :joy:

2 likes

Oh oh wat een moeilijke vraag. Kiezen tussen sfeer of crematoriumsjiek

1 like

Nou, sorry dat het zo moeilijk voor je is. Waar kies je voor?

3 likes

Doet mij denken aan het stukje uit de krant van het huis van Guus Meeuwis haha

10 likes

Hahaha ja wat een treurige boel. Koop je een huis met sfeer om er een huis op te droppen dat door een 4 jarige in de Sims gemaakt is.

4 likes

Wat is ongemakkelijker

• Oud klasgenootje tegenkomen
  • Ouder van oud klasgenootje tegenkomen

0 stemmers

Ouders doen altijd alsof ze geĆÆnteresseerd zijn om vervolgens te achterhalen of je na al die jaren een mislukking bent

4 likes

Beiden niet?

25 likes

Oud klasgenootje klinkt echt basisschool, dus die herken ik sowieso niet meer. Laat staan de ouders van

5 likes

Ooit begon iemand tegen mij te praten: ooooh August nou je bent niks veranderd wat leuk hoe is het nu???

Was de moeder van een random guy uit mijn klas in de eerste 3 jaar van de middelbare school haha jezus Gerda ik onthoud dat echt niet hoor

5 likes

Beide groepen doen alsof ze me niet zien maar een oud klasgenoot geeft vaak net iets meer cringe :joy:

3 likes

Nee die komen altijd zo op je af van: Meiiiiid hoe gaatie met jouuuu?
Terwijl je net hondenschijt staat te scheppen

3 likes

Wat past beter bij je?

• Ik vraag te snel om hulp
  • Ik vraag te laat om hulp

0 stemmers

Ik zit nu in een situatie dat ik het gevoel heb dat m’n ouders te snel om hulp vragen. Ze kunnen volgens mij meer zelf oplossen. Ik irriteer me daar aan. Aan de andere kant vraag ik me af of ik zelf niet net zo ben :thinking:

1 like

Misschien hebben ze meer mentale hulp nodig bij die dingen dan praktische hulp. Dat is bij mij vaak wel het geval, dingen die ik lastig vind, vind ik vooral spannend, en dan is het soms fijn als iemand ernaast zit bijvoorbeeld.

Ik zou het zeker bespreken, waarom ze die hulp vragen. Opzich is er ook niet per se iets mis met snel hulp vragen, maar als jij het voor jezelf irritant vindt natuurlijk wel. Misschien helpt het ze ook dat jij vertrouwen hebt in dat ze veel zelf kunnen oplossen.

1 like

En @Mia. Ik heb er gisteren nog over doorgepraat met m’n man en een vriendin. Denk dat Mia gelijk heeft en het vooral gaat over dingen niet durven zelf te doen, dan dat het echt niet gaat. We hebben nu afgesproken dat ik backup ben, en ze bijv bellen als het echt niet lukt. Is nog niet voorgekomen!

Ik merk ook dat ik me irriteer aan toch een wat slachtoffer-rollerige-houding. Er is nu hulp voor m’n ouders, enkele dagen per week. Ik had al tegen ze gezegd dat ze die hulp moeten vragen voor een aantal dagen voor te koken zodat dat in de vriezer kan. Nu toch aan anderen vragen of ze eten willen maken voor ze, omdat ze dat zelf niet kunnen. Tegelijk ook zeggen dat ze niet willen betalen voor maaltijdbezorging (maar wel verwachten dat anderen dus gratis voor ze koken??). Terwijl er dus helemaal geen probleem is als ze die hulp laten koken. :exploding_head: Dan volg ik het even niet meer hoor.

3 likes

Ik snap je heel goed, je irritatie lijkt dan niet alleen te gaan over snel hulp vragen, maar ook over andere hulp niet aanvaarden of goed genoeg vinden. Dat is ook gewoon irritant!
Heel goed dat je je grens hebt aangegeven, en ook vooral blijven doen! Is voor hun misschien ook wennen deze situatie, maar ze moeten zich toch een keer gaan aanpassen, en dat gebeurt natuurlijk pas als jij en anderen ook nee zeggen tegen het koken, en aangeven dat ze het maar aan de hulp moeten vragen.

2 likes

Ja precies dat. Het is natuurlijk het typische het-is-in-het-echt-altijd-complexer. Dat grenzen aangeven doe ik idd, al kost het me veel energie steeds maar weer over die grenzen na te denken. Maar goed, ik vind mezelf belangrijk genoeg om het wel te doen.

Buiten dat vind ik het concept hulp vragen ook gewoon lastig. Want wanneer doe je dat precies op tijd? Hoe voel of weet je dat?

zwart-wit, maar zou je liever een kind krijgen met iemand waarvoor je veel passie voelt, maar die je alles alleen laat doen, of met iemand die je zo zo vindt, maar wel alles 50% verdeeld is.

• passievolle relatie, maar alle zorg voor het kind op me
  • weinig passie, maar alle zorg perfect verdeeld

0 stemmers

2 likes

Ik kan geloof ik sowieso weinig passie voelen voor zo iemand, droog acuut op van zo’n levenshouding

14 likes

Ik ben het product van ouders met een passievolle relatie en ik ben eigenlijk in mn basisschooltijd en ook wel middelbare schooltijd voornamelijk door mn moeder opgevoed (ja of door een oppas) ik neem ze niks kwalijk. Toen mn vader minder is gaan werken heb ik een nog betere band met hem gekregen. Ze zijn nog steeds happy samen. Zo’n echtpaar wat bij elkaar blijft voor de kinderen doe je geen enkel kind denk ik plezier mee.

3 likes

Gewoon zonder context, kiezen:

• Cola
  • Pepsi

0 stemmers

• Playstation
  • Xbox
  • Nintendo

0 stemmers

• Samsung
  • Iphone

0 stemmers