Je moet kiezen-topic #2

Als ze oorlog met China willen wel ja
Ik zie gewoon voor me dat die panda zo over me struikelt en valt. Niet opeet oid

omg zo leuk die beer van dichtbij! in amerikaanse video’s/peilingen lijken mensen ook veel vaker de beer te kiezen dan in de polls op dit forum. is geen gegrond onderzoek natuurlijk maar ik denk echt dat mensen hier overschatten hoe agressief beren zijn. voor een ijsbeer zou ik ook wel bang zijn maar bruine/zwarte beer niet

6 likes

Misschien moeten we dan een wolf gebruiken in plaats van een beer. Denk alleen niet dat de resultaten dan compleet anders zijn

Voorlopig is mijn hypothese dat Amerikaanse mannen extra klote zijn

4 likes

Er is toch ook zo’n ezelsbruggetje

Is the bear brown? Lay down
Is it black? Fight back
Is it white? Goodnight

8 likes

Ja! En voor mensen die ooit nog naar berengebied gaan: zwarte beren heten wel zo, maar zijn ook regelmatig bruin van kleur. Heb zelfs een keer een lichtblond/bruinig exemplaar gezien. Alle zwarte beren die ik in het wild heb gezien (stuk of 12) waren ook totaal ongeïnteresseerd in mensen. Maar het is wel goed om in je achterhoofd te hebben hoe je je moet gedragen bij welke soort zoals @kali ook zei. Een grizzlymoeder met cubs tegenkomen lijkt me wel doodeng (dan liever een man haha).

2 likes

ja maar zwarte beren kunnen idd alle drie die kleuren zijn dus daar heb je alsnog weinig aan

Je kan grizzlyberen heel makkelijk herkennen aan de bult op hun schouder, zwarte beren hebben dat niet :slight_smile:

3 likes

Ook de oren kan je ze aan herkennen en een spitsere kop

Er is ook zo’n dorp in Alaska toch waar ijsberen vaak rondlopen. En dat dat dan de enige beren zijn die wel bewust op mensen jagen. Why the fuck zou je daar gaan wonen. Ik zou geen oog dicht doen. Volgens mij ging Floortje Dessing daar een keer naartoe.

1 like

Allemaal goed maar ik heb toch wel een flink aantal gegokt, en de bult die @Echo noemde in het achterhoofd gehouden.

6 likes

Site laad niet bij mij

8 likes

Dat werkt bij mij ook niet… Laadt nog steeds niet helaas :sweat_smile:

2 likes
  • Nu doodgaan
  • Voor eeuwig leven (je mag 1 iemand anders ook onsterfelijk maken ALS je wil, hoeft niet)

0 stemmers

Ik nam aan dat ik er niet opeens een andere gezondheid van krijg, dat eeuwig leven, dus dan please no

4 likes
  • Je mag nooit meer stemmen
  • De politieke partij waar je op hebt gestemd is voor iedereen zichtbaar (ook van anderen die gestemd hebben dus)

0 stemmers

4 likes

Eerlijk. Ik weet echt te weinig van politiek af. Ik volg het nieuws. Doe aan stemwijzers en lees de verkiezingsprogramma’s van de top 3. Vanuit daar stem ik. Maar soms stem ik ook niet en daar schaam ik mij dan ook wel voor. Want vrouw zijn en er is voor ons gestreden voor het vrouwenrecht. Maar ben dan wel zo eerlijk dat als ik niet gestemd heb, ik ook niet mag klagen.

Maar goed. Denk dan nog altijd beter dan dat maar te stemmen dat wat je ouders altijd maar doen?Ontwetende wat je stemt.

3 likes

Dan doe je echt al meer dan de gemiddelde stemmer

7 likes

Ik vind het lastig omdat ik altijd heel wisseldn ben en niet echt binnen 1 partij val
Bij sommige onderwerpen zit ik rechts soms links en soms echt overal en nergens

Hier heb ik ook “last” van, en ik vond het deze keer ook ontzettend lastig. Ik ben dit jaar iets meer afgegaan op stemwijzers en sowieso op stem op een vrouw, dan ik normaal zou doen. Normaal lees ik me veel beter in, maar daar had ik nu door allerlei omstandigheden minder tijd en fut voor. Ik ben vooral blij dat ik gestemd heb en dat de stemwijzer, met wat aanvullende stellingen, met een vrij duidelijk advies kwam.

1 like

Bij mij helpt het om ook echt de uitleg te lezen van punten waar ik in eerste instantie niets van weet om daar een mening aan te verbinden