Je moet kiezen-topic #2

Zou je liever met huisgenoten op een toplocatie wonen of liever alleen op een niet aantrakkelijke plek

• Met huisgenoten
  • Alleen

0 stemmers

Partner telt niet als huisgenoot

3 likes

Wat moet zwaarder gelden op de Olympische spelen?

• De kansen van biologisch vrouwelijke atleten in die in de vrouwen categorie zitten omdat ze in de (open) mannelijke categorie geen kans zouden hebben op een medaille.
  • Het recht van een individuele trans-, interseks- of ander biologisch-voordeel atleet om mee te doen in de categorie vrouwen omdat ze zich identificeren als vrouw.

0 stemmers

1 like

Mensen die stemmen op het individu, ik ben wel benieuwd waarom?

Wat stelt die persoon boven de groep vrouwen voor wie het een nadeel is?

1 like

Ik dacht als ik ik moet kiezen dan maar weer terug naar het oude, voordat de sporters op gender werden ingedeeld. Vroeger was er één categorie en werden vrouwen geweerd als ze mannen versloegen. Ze hoefden dus niet eens goud te winnen, maar gewoon niet laatste te worden. Daarna onstond er pas een mannencategorie en richtten vrouwen een vrouwencategorie op.

3 likes

Huh maar hoe is dit beter dan? Daar willen we toch juist niet naar terug

2 likes

het feit dat er geen aantoonbaar voordeel is op basis van de tich neutrale onderzoeken die ik heb gezien, letterlijk ieder onderzoek dat het tegendeel beweert heeft een zeer duidelijke conservatieve financiëring erachter
oh en als ze toch per se hen willen uitsluiten is het gewoon pure discriminatie? Alsof ze plots niet meer mogen sporten op topniveau omdat ze een nieuwe lichamelijke en mentale balans zoeken, het lef. Dan vind ik dat ze op zijn minst een aparte categorie voor hen moeten maken en dan nog vind i dat echt denigrerend. Het hele hormonale argument wordt ook tegen (zwarte) cisvrouwen gebruikt die ‘teveel’ testosteron aanmaken en zo een wezenlijk voordeel zouden hebben. Vind het echt degoutant als je met zulke ideeën dweept.

11 likes

Ik vind dat iedereen van hetzelfde niveau het gewoon tegen elkaar zou moeten kunnen opnemen, ongeacht gender.

3 likes

Nee, ik wil niet terug naar vrouwen weren maar als ik moet kiezen dan terug naar alle sporters in één groep ongeacht gender.

Maar hoe is dan het verschil te verklaren tussen mannen en vrouwen in het algemeen in sport? Neem schaatsen, fietsen etc. Mannen zijn duidelijk sneller op dezelfde afstand.

1 like

Maar die mannen slikken toch geen vrouwelijke hormonen en/of hormoonblokkers. Dat is toch een heel andere situatie

7 likes

Maar dan winnen toch in 99% van de gevallen de mannen? Volgens mij zijn de sportrecords van 14-jarige jongens in veel gevallen beter dan de wereldrecords van vrouwen, alleen op de marathon heeft een vrouw dan een kans. Dat is toch ook niet eerlijk en niet leuk meer voor vrouwen?

5 likes

Welke magische kracht zou je kiezen

• Als je knipt met je vingers ben je helemaal ingesmeerd met zonnebrand
  • Als je knipt met je vingers ben je opgedroogd

0 stemmers

2 likes

Omg wat een droom als je met een knip van je vingers ingesmeerd kunt zijn met zonnebrand!? Ik wil dit.

7 likes

Lijkt me vreselijk die zonnebrand
Knip ik midden in de winter in me vingers en dan heb ik overal die vettige creme op me en dat met een dikke laag kleding

4 likes

Het is ook zwaar hypocriet want Michael Phelps wordt ook een freak of nature genoemd omdat hij bijvoorbeeld een grotere longinhoud heeft, gigantisch lange armen en nog allerlei andere factoren waardoor hij onverslaanbaar is/was. Hij wordt vervolgens een sportheld genoemd, een échte atleet, maar in zijn geval heeft niemand het erover dat het misschien oneerlijk is tegenover de rest omdat hij allerlei biologische voordelen heeft.

10 likes

Lees je in en ontdek dat het zogezegde fysiologisch voordeel verneukt wordt door enkele maanden aan hormonen te zitten.

Is de Olympische gedachte niet meedoen is belangrijker dan winnen? Nee, alle gekheid op een stokje. Als ik moet kiezen tussen de belangen van twee gemarginaliseerde groepen (vrouwen en trans/ non-binaire mensen) kies ik voor de belangen van de meest gemarginaliseerde groep.

Wanneer je transfobe mensen laat winnen, doen ze hun maskertje af en dan is het we zijn ook homofoob. Maskertje af, we zijn ook seksistisch, racistisch, validistisch, etc. Dus wat mij betreft is toegeven een glijdende schaal. Voor niet-transfoben is weren van trans/nb mensen een grens, voor transfoben is het een startpunt.

En zowel het verleden als het heden bewijzen dat het zo werkt. Dus als ik moet kiezen zet ik liever het hele systeem in de fik, dan dat ik de meest gemarginaliseerde groep opoffer.

7 likes

Vooral als dit haren inclusief is :heart_eyes:

14 likes

We vragen de magische goden om een ander gebaar speciaal voor jou :v:t2:

4 likes

Ja hoe vaak ik wel niet doorweekt ben van de regen ook en wou dat ik dit kon doen ipv half rillend bij de film etc zitten.

2 likes