Je moet kiezen-topic #2

boterham met cyanide op dag 1 graag

6 likes

Team vrijdag vrij, op maandag lijkt het me namelijk ook vervelend dat “vanalles” (winkels/musea etc) dicht is/later open gaat

4 likes

Sorry dit zal wel super randstedelijk zijn maar is er echt nog zoveel dicht op maandag? Dat valt tegenwoordig toch ook wel mee. Van restaurants herken ik het wel en misschien een winkel die om 11/12 uur open gaat ipv 9/10

3 likes

Ugh nee ik zou dan op donderdagavond denken ‘kut ik moet nog een dag’, hoe chill de vrijdag ook is.

9 likes

Nou Amsterdam daargelaten zijn (een deel) van de musea in Rotterdam en Den Haag bijv dicht op maandag.

4 likes

Het valt vast mee ten opzichte van vroeger. En in de Randstad zal het zeker anders zijn, maar verder vind ik het aanbod toch altijd beperkter op maandag. Er zijn zeker ook veel dingen wel open, heb vast ook gewoon pech gehad met de winkels waar ik toen heen wilde.

Edit: vooral op maandagochtend dan. In de middag zijn de meeste winkels wel open.

Vrijdag is gewoon de superieure dag. Automatische brugdag met hemelvaart, extra lang weekend met Pasen en Pinksteren. Maandag vind ik echt geen dag om standaard vrij te zijn. Vrijdag vrij voelt als een cadeau want als je op donderdag vroeg begint, begint je weekend op tijd die dag! Dat weekendgevoel heb ik op maandag nog nooit gehad.

19 likes

Ik vind het trouwens ook flauw als je niet af en toe je vrije dag mag ruilen (zodat je bijvoorbeeld bij een weekend weg de ene week vrijdag en de andere week maandag vrij bent).

4 likes

Bij mijn werk mag dat wel! Dus standaard woensdag vrij maar als er eens iets belangrijks van werk is die dag wissel ik hem met vrijdag en ook wel eens met vrijdag of maandag voor een weekendje weg

1 like

Mijn man is op maandagen vrij met de kinderen en dan is er dus echt niks open om te doen met de kinderen. Ja wel een koffiezaakje ofzo maar geen musea, ook niet als hij wat verder rijdt.

Op vrijdag is alles open en ook nog lekker rustig.

Bij ons boeit dat ook niet. Als je op een vrijdag verlof kan krijgen en je werkt normaliter op woensdag niet mag je zelf beslissen of je die week wel op woensdag werkt en voor die vrijdag dus geen verlof inlevert of je roostervrij laat staan en wel verlof inlevert voor die vrijdag. Zo is dat bij vrijwel elk bedrijf, waar men kantoorwerk doet en dus niet aan diensten is gebonden, dat ik ken (uitzonderingen daargelaten voor iemand weer met iets raars komt).

Ja dat is ook mijn ervaring hoor, toen ik 4 dagen werkte op een kantoor. Toen was maandag vaste vrije dag niet handig dus had ik woensdag, maar als ik dan een keer een weekendje weg ging kon ik mn vrije dag wel ruilen naar maandag en/of vrijdag. Kan mij wel voorstellen dat er oude logge bedrijven zijn waar je vaste dag je vaste dag is en er geen flexibiliteit mogelijk is, daar zou ik dan niet willen werken.

Maar ik bedoel ook dat een deel van de argumenten over welke dag het chillst is nergens over gaan want die keer dat je dus een weekend weg gaat kan je meestal toch wel ruilen met wat beter uitkomt, of als je ipv maandag of dinsdag een keer vrijdag vrij neemt met Hemelvaartsdag zodat je dan extra lang vrij bent etc.

Maar verlof kunnen krijgen is wel anders. Bij ons is de bezetting op vrijdag bagger. Dus ik kan dat zelf niet zomaar beslissen. Dan moet je dus echt verlof kunnen krijgen. En dat is denk ik op veel plekken wel het geval. Dat heeft dan niks met flauw te maken want snap goed dat dit niet zomaar random kan. Daarom is vrijdag vast vrij imho nog altijd het allerbeste :rofl:

2 likes

Ja het is natuurlijk anders als je met bezetting te maken hebt, ik had het over een kantoorbaan waarin je dus niet in die mate afhankelijk van anderen bent

1 like

Welke stad van deze 2 stinkt het meest? Vind het altijd wel grappig om te lezen dat Parijs naar pis meurt

• Londen
  • Parijs

0 stemmers

Vond Londen vrij schoon op de plekken waar ik was. Parijs stinkt overal naar urine. Net een groot chemisch toilet.

1 like

Ik heb twee collega’s die voor pokemon go naar een event gaan in parijs. Ze vroegen laatst of ik mee ging. Mijn antwoord was ook, nee blegh, 't stinkt daar en er lopen alleen maar ratten. :sweat_smile:

1 like

Parijs heeft 1 van de oudste rioleringssystemen ter wereld :nerd_face:, ik denk dat het daar door komt.

2 likes

Niet echt iets om trots op te zijn als je het mij vraagt. :grimacing:

Wel duurzaam.