Je moet kiezen-topic #2

Omg neeeeee. Ik zou wel voor de flixbus gaan. In Australië heb ik ook een busrit gehad van 22 uur en dat was nog best te doen.

1 like

Ik kan mij bij 8x overstappen niet voorstellen dat elke overstap haalbaar/realistisch is en zou daardoor vrezen dat de reis nóg langer zou worden

13 likes

Heb diezelfde route al wel eens gedaan, maar toen was ik begin 20. Vrees dat ik nu iets meer gebroken op bestemming uitstap.

ja inderdaad, als ik altijd zeker was van de aansluiting dan koos ik 100 procent voor de trein

2 likes

Ik kies dit: :smiley::gun:

19 likes

Damn wat een onmogelijke keuze, dacht dat het een hypothetisch scenario was :joy:

Ik had in eerste instantie voor de trein gekozen omdat ik echt getraumatiseerd ben door onze Romereis op de middelbare school, ook 24 uur met de bus, vond het een hel. Maar 8x overstappen… misschien dan toch maar dubbele dosis slaappil erin, Flixbus in en hope for the best?

Ik vlieg echt bijna niet meer maar in deze situatie zou ik dat toch overwegen :sob: (als dat een optie is dan)

Ga je alleen op reis? Ik zat een keer in een Flixbus 10 uur
Ik zat pas iets te bekijken waarbij de trein duur is maar het vliegtuig vind ik onzinnig en toen opperde mijn vader de Flixbus maar hell no dat ik dat nu aan zou kunnen :sweat_smile: Begin 20 heb ik dit gedaan, 10 uur lang, maar ik vond het rampzalig want ik moest naast een vreselijk stinkend iemand zitten en ik kon niet normaal op mijn stoel zitten vanwege de ruimte die die persoon innam. Als ik met een bekende zou reizen dan hoop ik dat ik naast diegene kan zitten en dan is het qua zitten in ieder geval OK. Als ik alleen ben dan is het hopen dat het een normale plek is.
Ik kan me ook nog herinneren dat die persoon onderdeel was van een vriendengroep en die gingen dan met zijn zessen door die bus tetteren en muziek op een boxje luisteren. Raaaare mensen. Maar dan heb ik ook nog last van reisziekte dus eh, ik zou mijn bestemming hierop aanpassen. :sweat_smile:

Is het echt 36 uur in de trein zitten, of is een deel nog een nachttrein waar je een bed kan boeken ofzo? Dat zou voor mij nog wel verschil maken in de afweging haha

Ik heb een keer van Praag naar Eindhoven in een flixbus gezeten, wat een avontuur was dat haha. Er was iemand die bij zijn vorige flixbus naar buiten ging, niet op tijd weg was en de bus wegreed met zijn spullen er nog in. Er waren meerdere mensen “beroofd” hun tassen waren weg van onderin de bus. Hele tijd dat soort dingen. Ik was van plan om gewoon urenlang te netflixen maar moest steeds naar buiten bij elke stop om te kijken of niemand mijn spullen pakt. Oja en kei gênant: er was een man achter mij die steeds mcdonalds at. Op een gegeveb moment reed de bus weg en die man was er niet maar zijn spullen wel. Dus ik roepen naar de chauffeur dat we de grote man van achterin missen! De chauffeur kon stoppen en toen hoorde je zo uit de wc die man roepen in het Duits dat hij er wel was :joy:

8 likes

Omg haha. Ik heb wel vaker de bus naar Londen genomen via de tunnel, en was er ook eens iemand plots kwijt in de zone tussen Frankrijk en de UK. De bus reed ook gewoon door. Geen idee wat je doet als je daar plots vast zit zonder bagage

Ik heb gelukkig toch een derde optie gevonden: 4 uur trein met slechts 1 overstap, en dan 15 uur directe Flixbus. Veel beter te doen denk ik zo!

13 likes

Waar ga je in hemelsnaam naar toe joh

4 likes

Het einde van de wereld

6 likes

Nou volgens mij is dat nog dichterbij

4 likes

Florence ofzo denk ik! Dat lijkt me wel 24 uur met de bus en 8 keer overstappen met de trein. Leuke puzzel wel haha

Edit: bij nader inzien denk ik dat dat zelfs minder overstappen is, dus iets kleiners :thinking:

1 like

Italië heeft een super goed trein netwerk! In Milaan kun je ook al komen met 1x overstappen! Dus eerder wat oostelijker denk ik, Boedapest?

1 like

Niet eens zo ver! Naar Portugal. Maar die treinverbinding is gewoon vreselijk. Ze zijn naar het schijnt wel bezig aan een verbinding tussen Madrid en Lissabon, tegen 2030. Niet eens echt hogesnelheid, maar wel beter dan nu. Nu moet je daar echt 4x voor overstappen of je doet er 12 tot 16 uur over met 2 overstappen. En ook Frankrijk> Spanje is niet ideaal. Voor zover ik weet is er enkel een hogesnelheidstrein naar Barcelona, maar dan moet je alsnog naar Madrid.

4 likes

Ik ga ook naar Florence deze zomer, 1x overstappen op een nachttrein in München. Easy peasy

1 like

Wil je per se niet met het vliegtuig?

1 like

Nee ik wil niet vliegen inderdaad!

4 likes