Je moet kiezen-topic #2

Ja een wortel is toch klein en dun en een peen dik en groter

3 likes

Ja het zijn 2 verschillende groenten!

2 likes

Is dat echt zo ? Ik heb in mijn winkel volgens mij keuze tussen bospenen en winterpenen (en geschrapte snackworteltjes) en dat zijn wel allebei penen, maar heel anders

Dan kies ik voor peen

Ik heb mijn Googlen kunsten er op los gelaten en een peen is gewoon de hele plant en wortel is 't gedeelte wat we eten. Dus geen aparte groenten.

Bron: https://ohmydish.nl/vraag/wat-is-het-verschil-tussen-wortel-bospeen-en-winterpeen

6 likes
  • Wereldvrede

0 stemmers

4 likes

Klopt. Ik zie het allemaal komende tijden niet gebeuren :smiling_face_with_tear:

2 likes

Zijn al die mensen die voor Elfstedentocht stemmen zo jong? Of hebben die echt een ekte hekel aan voetbal? Elfstedentocht is al geweest in mijn leven en vond er toen al geen zak aan. Voetbal is tenminste gezellig met vrienden in een biertuin kijken (normaalgesproken, als het niet in een eng land en midden in de winter is)

2 likes

Ja dit ook!

Ik hou enorm van de sfeer rondom WK’s/EK’s, maar daar hoeft Nederland geen kampioen voor te worden. Ik vind het collectief haten op het land waardoor we uitgeschakeld zijn ook echt prachtig voor de sfeer :joy:

3 likes

Zo jong ook weer niet haha. Ik ben bijna 26 maar ben net na de laatste elfstedentocht geboren

5 likes

Ok, ok, ik ben duidelijk gewoon oud :sob: :older_woman:t3: :sweat_smile:

1 like

Beide, de laatste elfstedentocht was voordat ik geboren werd dus zou het wel interessant vinden en leuk voor al die mensen die er al zolang op wachten. Voetbal boeit me 0

Sorry als je je nu oud voelt :joy:

4 likes

Voetbal boeit me heel veel, Oranje boeit me echter nul dus doe dan maar keer elfstedentocht hoor. Lijkt me wel echt bijzonder om een keer (bewust) mee te maken. Als de vraag nou zou zijn: Ajax die CL wint of Elfstedentocht kan dat schaatsen me echt flink gestolen worden. :grin:

2 likes

Ik kan echt niet wachten op de Elfstedentocht. Dat maakt me zo enorm patriottistisch. M’n ouders moesten altijd werken en dan gingen we op televisie kijken of we ze konden zien. Het hele dorp leefde op schaatsen.

Tbh denk ik niet dat er ooit nog een Elfstedentocht komt. Fuck de wereld.

6 likes

Mijn redenatie was dat als de Elfstedentocht wordt gehouden, het weer beter gaat met het klimaat, of dat het in ieder geval die winter nog niet dramatisch is. :joy:

En door Qatar ben ik afgehaakt van het WK, dus misschien dat het weer gaat leven wanneer het een normaler land betreft, maar eigenlijk hoeft dat hele corrupte zooitje van mij niet meer. Geef me dan maar een bijzondere Nederlandse traditie.

2 likes

dats een hoax!!! Duh

Ja het was ook een heel simplistische redenering. Vandaar de zin erna. Van die extreme koudegolven kunnen er nog steeds komen idd. Maar voor zover ik weet wordt de kans op een elfstedentocht wel procentueel steeds kleiner, hoe meer opwarming er is. Vroeger was de kans al veel groter dan nu (en dat merken we :’)).

De kans op het extreem -25 graden in NL hoort daar helaas niet bij. Wel hittegolven, stormen, regen. Wat niet willen zeggen dat het nooit meer gaat gebeuren, kans is alleen een stuk kleiner.

Het gaat dan alleen niet beter met het klimaat @JuneOsborne Het zou dan simpelweg een koude periode zijn die statistisch gezien nog steeds zal kunnen voorkomen. De gedane klimaatschade is niet terug te draaien (tenzij allerlei bizarre geofixes van de grond komen). De kans op een elfstedentocht gaat nooit meer groter worden dan nu, kan alleen gelijk blijven of kleiner worden.

1 like

Je móet kiezen uit deze mannen: met wie een relatie?

• Mattie
  • Domien
  • Kaj
  • Bram

0 stemmers

5 likes

Volgens mij ken ik van deze alleen Domien (als je Verschuren bedoelt). Wie zijn die anderen? Heb je achternamen (zodat ik ze kan opzoeken) of plaatjes?

3 likes