Je moet kiezen-topic #2

Oh ja ik bedoel inderdaad gelijkwaardig!

2 likes

Ja en het is sowieso ook de vraag wat we precies als ‘man’ en ‘vrouw’ definiëren. Is dat of je XX of XY chromosomen hebt? Of wat er tussen je benen hangt? Of hoeveel testosteron je hebt? Er is steeds meer onderzoek naar dat geslacht eigenlijk ook niet zo binair is als we eigenlijk denken. Net als in de dierenwereld trouwens. Ik weet hier bij verre niet genoeg vanaf, maar ik heb ooit al eens tijdens m’n genderstudies minor een heel interessant artikel gelezen wat allerlei biologische verschillen aanhaalde waarop je óók een onderscheid zou kunnen maken tussen wat een man en een vrouw is (zou dit echt graag nog eens willen lezen nu maar kan het niet meer vinden). Is naast biologisch ook haast een filosofische discussie

Vond wel dit: https://www.knack.be/nieuws/verkondigen-dat-geslacht-zo-simpel-is-als-x-en-y-is-de-wetenschap-ontkennen/, ben wel benieuwd @anon50301661 wat jij denkt als je dit leest?

6 likes
  • Verse melk
  • Houdbare melk
  • Een vegan alternatief

0 stemmers

2 likes

karnemelk

8 likes

De :nauseated_face: ontbreekt wederom in het lijstje, sorry…

7 likes

Puur praktische keuze, ik gebruik alleen melk voor mijn koffie of om mee te koken en houdbare melk blijft dan in ieder geval, jawel, houdbaar

1 like

Ik heb het als kind altijd al zo’n raar idee gevonden om melk van een koe te drinken, maar moest het dan wel verplicht bij mijn oma of bij vriendjes thuis drinken. Dat vond ik altijd zo naar en raar. Mijn dochter een paar weken terug toen ze thuis kwam van het spelen: ‘Heel raar mama, ik moest daar persé melk drinken toen we een broodje gingen eten,’ zo grappig hoe dat er toch bij veel gezinnen nog steeds zo in zit gebakken.

9 likes

Dit vond ik één van de fijnste dingen toen ik uit huis ging. Niet meer verplicht boter op mijn brood en melk bij het ontbijt en lunch. Oke vanaf mijn 12de ofzo had mijn moeder het opgegeven om me te verplichten maar ze bleef er wel altijd over zeuren.

2 likes

Brrrrrr walgelijk

3 likes

Maar eenmaal geopend is dat net zo lang houdbaar als andere melk toch? Of bedoel je dat je het lang gesloten bewaard?

Glas koude melk is fantastisch bij friet :innocent:

10 likes
9 likes

Melk bederft tegenwoordig amper meer, zo veel processen zijn erover heen gegaan…

Ligt er echt aan voor wat.

4 likes

En bij pannekoeken vond ik het ook altijd heerlijk!

2 likes

Na het succes van Barbie durven filmstudio’s het aan om meer vrouwen een film laten te regisseren over een specifiek onderwerp. Welke film neem jij op als Gerwig-concurrent?

Een film over:

• Flippo’s
  • Tamagotchi’s
  • Furbies
  • Stef Stuntpiloot
  • Dr. Bibber
  • Muizenval
  • Knexx
  • Baby Born

0 stemmers

Polly Pocket kan niet want die is al in de maak.

En wat wordt het genre?

• horror
  • coming of age
  • memoire
  • comedy
  • drama
  • actiefilm
  • fantasy
  • roadmovie
  • familiefilm
  • documentaire
  • feministisch pamflet
  • typisch nederlandse romcom

0 stemmers

Sorry, wat? Was dit een ding?

1 like

Nee scenario.

Al zal het mij niks verbazen als deze ontwikkeling er wel voor heeft gezorgd dat het iets vaker gaat gebeuren.

1 like

Attack of the furbies

7 likes

Of the Baby Borne Identity. :innocent:

21 likes