Je moet kiezen-topic #2

Nou dit idd, had hem ook aangezet omdat ik er aan moest denken omdat het hier er laatst over ging
Het was toen ook wereldnieuws dat ze was Aangekomen voor dr rol etc. Kan echt niet geloven dat we dat toen plausibel en ok vonden

4 likes

Poh en in deel 3 helemaal

2 likes
  • Je kind is slachtoffer van een vreselijk misdrijf
  • Je kind is dader van een vreselijk misdrijf

0 stemmers

3 likes

Als mijn kind dader is heb ik vreselijk gefaald in de opvoeding

2 likes

Ik kan ook echt niet kiezen. Bij dader moet ik gelijk denken aan de film ‘we need to talk about Kevin’ en het leven van de moeder van een high school shooter, echt een vreselijk leven.

5 likes

Nee, vind ik niet. Er kan ook een bepaalde stoornis achter zitten die precies niks met de opvoeding te maken heeft.

Heb wel eens gehoord van een vrouw waarvan de zoon op jonge leeftijd al vreselijke dingen deed (dieren mishandeling etc) en ze aanklopte bij instanties/psychiaters maar niemand gehoord gaf. Ze was echt doodsbang dat hij als hij ouder was echt iemand zou vermoorden bv. Haar dochter (met precies dezelfde opvoeding) was alles behalve zoals haar broer. Je kan met opvoeding veel maken of breken, maar echt niet alles.

20 likes

Ja even een persoonlijke touch maar mijn broertje en ik zijn door dezelfde ouders en opa en oma opgevoed met dezelfde regels, maar toch moest hij vroeger naar agressietraining, weerbaarheidstraining, rots en water cursus enz en ik moest dat allemaal niet. Hij heeft ook echt heel veel kattenkwaad uitgehaald vroeger.

2 likes

Dit is wel heel kort door de bocht. Dan zou je in principe dus ook zeggen dat bijvoorbeeld pedofilie aangeleerd gedrag is? Het lijkt me dat de meeste ouders er kapot van zijn als naar buiten komt dat hun kind een misdrijf gepleegd heeft.

Ik weet overigens nog steeds niet wat ik wil stemmen in deze poll. Als mijn kind slachtoffer zou zijn zou ik het grootste verdriet van de wereld hebben maar zou het wel nog steeds mijn kind zijn waar ik zoveel van houd maar als hij dader zou zijn zou ik niet meer weten hoe ik met mijn kind zou moeten omgaan.

10 likes

Stel iets is 500 meter verderop, wat doe je dan liever van deze 2?

• Er naartoe fietsen
  • Er naartoe lopen

0 stemmers

Voor ik op mn fiets ben gestapt kan ik er al weer af.

4 likes

Heb jij een beeld bij 500 meter? Hoe ver dat is?

• Ja
  • Nee
  • Alleen omdat ik weet dat iets op 500 m afstand zit

0 stemmers

2 likes

Ja, maar ook wel omdat de AH 450 meter verderop zit en ik vaak geen zin heb om dat te lopen :joy:

7 likes

Lol ik stem op lopen. En ik dacht im ga eens kijken hoever mijn ah is. 500 meter dus en ik ga altijd op de fiets :joy::joy:
Nja boodschappen doe ik altijd met mn fiets omdat ik geen zin heb om te sleuren met spullen.

6 likes

6min lopen of 2min op de fiets, dan vind ik de fiets echt veel makkelijker. Die staat bij mij voor het grijpen.

4 likes

Lopen is chiller maar duurt me te lang :skull:

1 like

Ik had hetzelfde, net even gekeken hoe ver de opvang is (350m🥲) want ik was ervan overtuigd dat dat toch wel een kilometer verderop moest zijn.

3 likes

Mannen en vrouwen zijn hetzelfde

• Eens
  • Oneens

0 stemmers

Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig

• Eens
  • Oneens

0 stemmers

Ik stem op gelijk bij het tweede, maar ik ga er vanuit dat je gelijkwaardig bedoelt? Gelijk betekent hetzelfde en de poll daarboven is precies die vraag al

6 likes

Precies, wel gelijkwaardig maar niet gelijk. Dan zouden ze namelijk hetzelfde zijn en dat is niet zo.

4 likes

Mwah niet helemaal mee eens, alleen al fysiek vind ik de verschillen best groot. Qua hormonen, menstruatie en andere dingen die toch grote invloed hebben op onze positie en beleving. Daarnaast is nu al meerdere malen aangetoond dat bijv bepaald ziekteverloop (niet alleen mentale ziektes maar ook gewoon fysiek) toch vaak heel anders is. Dat behandelingen en medicijnen, ontwikkeld door tests op (witte) mannen lang niet altijd geschikt zijn voor vrouwen. Tuurlijk worden de verschillen op individueel niveau alleen maar groter (vooral als je ook nog naar afkomst gaat kijken), maar dat staat mijns inziens los dat gemiddeld gezien er ook op man/ vrouw niveau belangrijke verschillen zijn die ik niet als marginaal zou classificeren (en dan even los van de vergelijking dan van mensen en dieren, maar puur mens op mens).

13 likes