Denk dat dit misschien wel een goede is maar ik denk dat je pas weet of je keuze de ‘goede’ is als je hem daadwerkelijk gemaakt heb. Dus dat je het nooit van tevoren echt kan weten. Ik heb hierdoor in 5 jaar 3 verschillende studierichtingen gedaan maar uiteindelijk toch nu al mn universitaire master. Dus ik zie het gewoon zo dat ik die vorige twee ‘keuzes’ nodig had om te komen waar ik nu ben. En voor zover je het ooit zeker kan weten heb ik nu wel de goede keuze gemaakt denk ik.
haha ja ik heb al verschillende story’s over mijn studie geplaatst. Nooit dat ik twijfelde om ermee te stoppen, maar dat ik erover twijfelde om een jaar extra te nemen zodat ik mijn vakken meer kan verspreiden en meer rust heb (en dat ga ik uiteindelijk ook wel doen).
Maar dit studiejaar valt me enorm zwaar, als in, ik voel me echt op, dat ik soms wel begin te twijfelen of het het allemaal waard is. Mezelf zo kapot maken, om die job te mogen uitoefenen. Zoveel opgeven van mijn jonge, supposed to be ‘leuke’ jaren om door die studie te spartelen.
Ik heb lang genoeg motivatie gehad die me erdoor hielp maar nu zit ik nogal op een breekpunt. Ik weet ook nu niet wat ik op mijn eigen vraag zou antwoorden.
Maar ik zie ook heel vaak hier op het forum mensen die twijfelen over hun studiekeuze en of ze wel het juiste hebben gedaan of er dan opeens achter komen dat ze liever iets anders hadden gedaan.
Van die 2 dingen komt mijn inspiratie dus!
En aan die optie had ik zelfs helemaal niet gedacht omdat ik er ook niet bij stil stond dat dat ook kon… Op het middelbaar werd constant gevraagd ‘En wat ga jij volgend jaar studeren?’ en er werd zo gepusht om een keuze te maken dat ik nooit heb stilgestaan dat een jaar zonder studie ook een optie is.
Ja, akkoord! Behalve dat ik ook denk dat de keuze niet per se gemaakt hoeft te zijn om te checken of het iets voor jou is, vandaar dat ik in mijn antwoord ook heb gezegd dat we (dit is dan voor België) echt vaak niet genoeg voorbereid worden op onze latere studiekeuze. Mijn persoonlijke ervaring is dat dit in het 6de middelbaar echt ondermaats was. Er wordt de laatste tijd wel meer ingezet op oriëntering in het middelbaar onderwijs, opdat studenten meer geïnformeerd kunnen doorstromen naar studierichtingen, maar dat is hier echt nog te veel economisch en elitair gemotiveerd. Studenten die een verkeerde keuze maken kosten de staat namelijk geld. Ik ben absoluut pro goede oriëntering, maar niet als het de bedoeling is om de instroom van studenten in het hoger onderwijs de facto te beperken.
@fysicus: Niet per se een specifieke andere richting, maar ik denk ik beter was gestart op de hogeschool (om dan uiteindelijk wel op de universiteit te eindigen hoor, ik voel wel dat ik hier op mijn plaats zit). Ik had gewoon graag gewild dat onze leerkrachten (voor de stiekeme meelezers, fysicus en ik hebben op dezelfde school gezeten) meer tijd staken in de individuele leerlingen. Ik kan echt tig voorbeelden geven van mensen uit mijn retoricajaar die dan niet de mist in zouden gegaan zijn bij het maken van hun studiekeuze. Wij moesten bijvoorbeeld op het einde van het jaar een top 3 van studiekeuzes geven aan de klastitularis en daarna zou er daar iets van feedback op komen, bij alledrie mijn keuzes was het enige dat ze zeiden letterlijk “Oké”. Als je een beetje goede punten haalt zou je zogezegd kunnen doen wat je wil, en ik snap dat punten een objectieve en makkelijke maatstaf kunnen lijken, maar een geïnteresseerde leerkracht zou bijvoorbeeld kunnen zien dat ik ondanks mijn hoge punten echt niet gedisciplineerd genoeg was voor een universitaire richting. In gans mijn middelbare schoolcarrière was er maar 1 leerkracht die mij daarover heeft aangesproken (M. van Frans).
Ik heb nog nooit gezelf scaned.
Hmm waar is de optie ‘zelf nog nooit iets gestolen maar ‘t zal mij een worst wezen wie er wat steelt en niet.’
- Søstrene Grene
- Flying Tiger
- Dille & Kamille
- Xenos
0 stemmers
terug naar de tekentafel
Bij een verjaardag moet je altijd alleen maar 1 van deze opties serveren. Niets anders.
- Worst
- Kaas
0 stemmers
Monchoutaart <3
O wacht dit gaat was niet over hoofdhaar? Hahaha oeps.
- Voor altijd diarree
- Voor altijd blaasontsteking
0 stemmers
Je wilt nooit meer van je leven werken en om dit te bekostigen prijkt vanaf nu op alles dat je gebruikt het logo van een sponsor. Je kiest:
- Unox
- Shell
- VVD
0 stemmers
Het leven draait soms om het maken van minderleuke keuzes :'D
Beide ooit meegemaakt, dan heb ik toch liever dat er wordt ingebroken dan een brand in huis.
Of het moet gaan om een vlam-in-de-pan-brandje. Maar dan is het denk ik sowieso geen dilemma meer
Als dat betekent dat ik een levensvoorraad rookworst krijg dan Unox.
Dat is wel het worst kaas scenario… Dat je dagelijks zo’n tampeloeres kosteloos naar binnen mag werken ja.
Ik wist al dat team kaas zou gaan winnen, maar deze score vind ik fantastisch
- Voor de rest van je leven op een raw vegan dieet. Je mag nooit meer cheaten of taart of friet
- Elke ochtend twee witte boterhammen met kaas of pindakaas ofzo, smiddags een tosti en savonds mag je variëren tussen pizza/friet/kapsalon. Voedingsstoffen krijg je binnen met supplementen. Geen groenten of fruit. Je mag verder wel snacken wat je wilt
0 stemmers
Volgens mij kan je wel een rawwwwwwwww taart maken