Je moet kiezen-topic (Deel 1)

Ik irriteer me dus altijd de tyfus aan Massa die meubelen zegt ipv meubels, tot ik me begon af te vragen of meer mensen dat zeggen?

• Meubels
  • Meubelen

0 stemmers

1 like
  • Elke dag stap je minstens 5x met je blote voeten op een legoblokje
  • Elke dag stoot je minstens 1x je scheenbeen aan de trap.

0 stemmers

Hahaha 50 stemmers en gewoon 100% meubels

Om nog even terug te komen op ‘de/het krat’-discussie *(waarbij as we speak 55% ‘de’ gekozen heeft en 45% ‘het’ van 154 stemmers), vinden degenen die ‘de krat’ kiezen dan ook dat het ‘die krat’ is en niet ‘dat krat’?

Want ‘het’ is altijd ‘dat’ (‘het aanrecht, dat aanrecht’) en ‘de’ is altijd ‘die’ (de tafel, die tafel).

• Ja, ik gebruik ‘de krat’ en ‘die krat’
  • Nee, ik gebruik ‘de krat’ en ‘dat krat’
  • Ik gebruik ‘het krat’ met ‘dat krat’
  • Ik gebruik ‘het krat’ met ‘die krat’

0 stemmers

Wtf is die krat??? :confounded:

11 likes

Hoe vaker ik het zegger hoe stommer het klinkt

1 like

image

11 likes

Ik denk dat de meeste Vlamingen sowieso wel voor het krat gaan, toch???

6 likes

De en die hoor ik hier letterlijk noooit. Ik ben echt flabbergasted dat “de krat” normaal is? :frowning:

6 likes

Ah schatje, dan hoop ik maar dat je nooit met mij over een krat zult praten :kissing_heart:

2 likes

Met een forummeeting moeten we eigenlijk kratten halen :joy:

2 likes

Hou op hoor ik heb de vorige keer al 500 keer vol verbazing hardop Het krat gezegd. En nu komen jullie met dat krat…

Als krat , kratje word dan gebruik ik wel het en dat. Maar anders gewoon die en de hoor. Normaal doen gauw.

6 likes

Ik verbaas me er vooral over dat hier zo lang over wordt doorgegaan terwijl al meerdere keren is aangegeven dat beide goed is :’)

3 likes

Het gaat nu specifiek over ‘die’ en ‘dat’ in combinatie met ‘de’ en ‘het’, niet meer alleen over ‘de’ en ‘het’

Ik kijk best vaak in de spiegel dus ik denk dat op een gegeven moment mensen zich niet meer afvragen waar ik ben.

3 likes

Hahaha die pony-optie is echt geniaal. Hoe kom je erop?!

2 likes
  • De matras
  • Het matras

0 stemmers

Sorry

2 likes
7 likes

Vind heroïne echt de loserdrug to be honest.

7 likes

Ik ben teleurgesteld in mijn vriend. Ik dacht even de discussie over de krat/het krat met hem te delen, maar hij zegt zelf “de/die” :joy: Nu kan mijn argument “hoor ik hier nooit” de boom in.

1 like