Jouw 10 food confessions

Dit was altijd zo’n leuk topic op egf en I love lijstjes!

  1. Ik heb drie jaar lang mijn koffie zwart gedronken toen mijn vader was overleden omdat hij dat ook altijd deed. Nu drink ik decaf en altijd met melk.

  2. Als ik warme chocomel drink moet er zelfgeklopte slagroom op en als de slagroonlaag weg is schep ik bij, liefst drie keer in totaal.

  3. Mijn favoriete gerecht is coq au vin, maar dat heb ik al vier jaar niet meer gegeten.

  4. Als ik een Milka Oreo reep van 300 gram koop, gaat die altijd in 1 dagdeel op.

  5. Ik heb sterke gevoelens over mensen die margarine boter noemen.

  6. Ik lustte nooit pure chocola, tot ik daar op een dag heel erg trek in kreeg, een 100 gram reep had gekocht, die in 1 keer had opgegeten, er heel erg misselijk van werd en toen lustte ik het weer niet meer.

  7. Ik bak altijd zelf brood en confisqueer de kontjes als het brood nog warm is, waar ik dan plakjes geschaafde roomboter uit de koelkast op leg en een beetje zout overheen strooi.

  8. Als mijn vriend soms even boodschappen gaat doen maak ik heel snel spaghetti olio e aglio en als hij dan thuiskomt en vraagt of ik knoflook heb gegeten zeg ik: “nee? Ik stink waarschijnlijk gewoon uit mijn bek?” en dan zegt hij ja oke.

  9. Ik eet altijd dingen die over datum zijn of waar schimmel op zit (dat snij ik dan wel weg). Dit had ik ook al in wjekw gezet, maar ik had laatst best wel buikpijn gekregen na het eten van een stuk zalm en de volgende ochtend zag ik dat mijn vriend nog een stuk op zijn bord had liggen en toen ik ernaar keek wist ik dat als ik het op zou eten ik weer buikpijn zou krijgen en ik heb het toen gewoon opgegeten. En ja, ik kreeg weer buikpijn.

  10. Ik laat pizza soms extra lang in de oven zitten omdat mijn vriend dan de korstjes niet opeet omdat die te hard zijn en dan ga ik die naast hem op zitten knagen met mijn jaws of steel en dan zegt mijn vriend altijd dat ik net die Indiase man ben die bakstenen eet.

47 likes

Aaaah je nummer 1 is zo lief!!
Oja en nummer 4 doe ik ook :grimacing:

1 like

Ah nummer 3, ik vind Spa water totaal niet lekker en drink juist liever chaudfontaine haha.
Oh en ik lust ook geen rauwe tomaat!

6 likes

@quantum vind je nr 6 echt prachtig

laf lijstjes dus doe ook me. Overigens ben ik ook heel raar met eten

  1. Ik verzamel pop tarts en heb nu iets van 20 smaken in totaal, maar ben geen snoeperd dus nu heb ik ook 15x8 pop tarts nog liggen??? red me van mezelf. Maar ik blijf ook stug door kopen want ik hou echt van pop tarts.

  2. Ik ben lactose intolerant as fuck maar mn favoriete dingen zijn roomijs en cheesecake en eigenlijk alles waar room en melk inzit. Lust dan weer geen melk, alleen amandelmelk.

  3. Ik lust geen noten (echt geen) maar wel het meel of de melk ervan of iets dergelijks.

  4. Ik lust geen slagroom, boter, mayonaise of olie. Ik vind alles zo weeig en een vieze textuur hebben ew. Ik heb hier meerdere mensen mee beledigd (als ik om iets zonder slagroom vroeg). Als ze me dan toch slagroom geven, geef ik dat altijd aan mn zusje of moeder.

  5. Ik hou zielsveel van biet uit pot en kan dat ook gewoon zo uit de pot eten. Zelfde met atjar. Maar biet > alles

  6. Ik lustte nooit koffie, behalve als er een kilo suiker in ging. Sinds ik een relatie heb drink ik mn koffie alleen nog maar sterk en zwart en wil ik geen suiker in de buurt ervan zien. Of melk of room of likeurtjes ofzo. Ga weg met je smaken, ik wil pure bitterheid en regret zoals mijn hele leven

  7. Een van mijn favoriete pizza’s is met spinazie en een spiegelei. Leef voor dat spiegel ei.

  8. Als ik honger heb maar ik weet niet wat ik wil eten, eet ik gewoon niets en dat vind ik dan ook gewoon helemaal prima. Niet zo’n goede gewoonte van me.

  9. Boodschappen doen is echt een van mn hobbies, vooral in duitsland of in een grote toko. Mijn doel is ook altijd om met het raarste/vaagste/grappigste thuis te komen en heb zo onder andere citroen in salmiak meegenomen? Het was echt intens vies, zoals elk normaal persoon zich voor kan stellen.

  10. Ik heb soms heeeeeel veel zin in iets, en dan koop ik het, en dan heb ik na 1 hapje wel weer genoeg en dan ligt het de komende 20000 jaar in mijn kast. Op deze manier heb ik heel veel chocolade verzameld en ik weet echt niet wat ik ermee moet. Binnenkort maak ik wel iets van fudge ofzo

7 likes

1 ik ben echt simpelweg te dik omdat ik een eetprobleem heb, weet niet of dit telt maarja, ik eet gewoon veel te veel en altijd en heb daar geen gevoel bij
2 ik hou echt zielsveel van kaas, maar tosti ben ik geen fan van, ik vind dat brood dan zo hard en goor en dat geluid als dat brood tegen je tanden aan schraapt is echt afschuwelijk
3 ik haat mosterd, ik eet niks waar dat op zit, ook mierikswortel, als ik dat proef gooi ik het eten weg
4 sinds dat ik geen vlees meer eet ben ik meer vis gaan eten
5 ik vind die tony reep met zeezout goor
6 ik eet echt bij heel veel dingen mayonaise, maar bij een broodje gezond vind ik dat zo raar?
7 ik hou zielsveel van kaas met jam of appelstroop, maar meestal koop ik vijgenjam en dan eet ik er 1x kaas mee en dan laat ik het verrotten haha zo zonde
8 ik hou ook zielsveel van taksi en wicky, al die kinderfrisdranken
9 ik vind ravioli met geraspte kaas een maaltijd
10 ik heb nog nooit een bakje koffie op, drink ook nooit energydrankjes ofzo.

5 likes
  1. Ik ben allergisch voor melk maar eens in de zoveel tijd heb ik een fuck melkallergiedag en eet ik smoesjes, kaas, pizza’s, cheeseburgers, hamka’s en alles wat ik nog meer kan bedenken waar kaas in zit
  2. Kaas is mijn lievelings. Mega kut als je allergisch bent voor melk
  3. Ik ben wel echt moeilijk met eten. Crackers moeten heel evenredig besmeerd worden, eten mag niet door elkaar gaan op mn bord etc etc
  4. Ik kauw echt heel vaak op elke hap, maar dat komt vooral omdat ik heel weinig kiezen heb (moest voor mn beugel 6 kiezen trekken en mn verstandskiezen zijn er ook al uit) dus ik eet echt heel langzaam
  5. Ik haat stukjes in substanties die glad moeten zijn. Aub absoluut geen stukjes in mn yoghurt en in mn soep.
  6. Ik zeef soep die uit een zak komt. Zie punt 5, geen stukjes aub.
  7. Ravioli uit blik is mijn guilty pleasure
  8. Ik ontbijt zelden
  9. Eigenlijk vind ik koken echt kut. Vooral omdat ik over het algemeen alleen voor mezelf kook. Ik moet me er echt toe zetten.
  10. Ik vind bitterballen een maaltijd
6 likes

Omg ravioli uit blik vind ik ook echt lekker, maar in de Nederlandse supermarkten heb ik dat nog nooit gevonden. Of ben ik echt scheel? Neem het altijd mee uit Duitsland nu

1 like

Nee hell no! Het mag alleen door elkaar als ik het samen op mn vork heb gedaan. Op mijn werk hebben we ook altijd een buffet met van alles en mensen gaan dan altijd stapelen; kaassoufles op brood op salade, brrrrr! Ik heb altijd 3 borden met op elk bord een andere voedselgroep haha

1 like

Bij de jumbo hebben ze het! En ook bij de Deen in mijn vorige buurt, maar niet overal…
Trouwens, jouw punt 9… hell yeah!!

Ok kijken hoe ver ik kom:

  1. Soms heb ik zin in vanalles tegelijkertijd, dus snoep én ijs én chips. Dan koop ik dit en eet ik alles achter elkaar. Als ik het niet op krijg gooi ik het stiekem weg zodat mijn vriend er niet achter komt dat ik zo goor ben?!

  2. Ik heb dat ook met water, maar vind juist gewone spa niet lekker? Mijn favoriet is evian en s. pellegrino.

  3. Cola light is mijn leven. Mijn vriend vraagt wekelijks of ik weer aan mijn colainfuus heb gelegen? Hier wil ik wel mee stoppen, kan het ook prima bij mijn ontbijt drinken en nog ff slokje voor het slapen.

  4. Pizza Hawai is mijn lievelings. Blijkbaar is dit een doodzonde?

  5. Ik haat eten delen met vriendinnen in restaurants. Ik weet wat ik lekker vind en hoef jou vieze gerechtjes niet te proeven.

  6. Heb een hekel aan mensen die gezonde alternatieven maken. "Deze taart/cake/brownie is zonder gluten/boter/suiker/calorieen echt net zo lekker als de ongezonde variant hoor. " Uhm, nee?!? Geef mij gewoon ongezonde snacks ja, als ik gezond wil doen eet ik wel salade. Hoef die neppe dingen niet, droge troep.

  7. Soms hoor ik mensen eten en dan word ik misselijk en walg ik van die persoon. Dit kan ook gebeuren terwijl ik zelf aan het eten ben met diegene.

  8. Ik stop heel veel dingen in de magnetron wat blijkbaar raar is. Stroopwafels, m&ms, negerzoenen jammie!

  9. Verboden voor mijn vriend om te eten in bed.

  10. Oke ff hard nadenken nu. Oke ik weet er een van vroeger, toen had ik al die tick met dingen in de magnetron stoppen. Ik had het geweldige idee om cocoa puffs gewoon droog in een bakje te laten smelten, zodat het chocoladesaus zou worden. Werkt dus niet: één grote klont harde puffs, rook van hier tot tokio, stank die niet te doen is, bakje verpest én nog niets om te eten. Vervolgens snel de keuken proberen te luchten want niemand mag hier achterkomen, help hoe leg ik dit uit aan mijn moeder als ze zo thuis komt shitshitshit.

4 likes

Ah stroopwafels in de magnetrom… zo lekker!! Ik deed ook altijd eierkoeken met nutella even in de magnetron, fantastisch! :slight_smile:

1 like
  1. Sinds 3 jaar ontbijt ik elke ochtend met hetzelfde: overnight oats met ongezoete sojamelk of magere melk, blauwe bessen, lijnzaad en banaan. Andere optie is niks eten, maar dat komt niet echt vaak voor. Een ander ontbijt krijg ik gewoon niet weg.

  2. Ik koop nooit brood, eet het soms bij iemand anders maar thuis niet.

  3. Ik ben ook een spa-lover, beste water ever, het is een soort van zacht ofzo idk, heb er nu wel tering zin in want heb een kater.

  4. Ik leef voor fastfood, kan het elke dag eten! Mcdonalds, Burger King, pizza ja noem maar op. Krijg nu zin al in een frikandel speciaal. Ik hou ervan. Overigens eet ik het niet vaak want ik ben zo iemand die al aankomt als ze naar eten kijkt.

  5. Mijn koelkast is altijd leeg eigenlijk.

  6. Ik vind vegetarisch eten super chill, lekker vega wokreepjes of een vega hamburger. Ik eet zulke dingen soms ook gewoon als lunch zonder iets erbij. Gewoon 1 zo’n spinazie-kaasschijf in de oven en dan lekker opsmikkelen.

  7. Ik eet bijna nooit fruit en lust het ook niet graag. Ik lust het wel maar vind geen 1 fruit echt lekker? Denk dat het te maken heeft met dat ik ook niet echt een snoeperd/zoetekauw ben doe mij maar een kaasbroodje.

  8. Ik poep standaard elke ochtend als ik wakker word en ik kan me nog echt een uur ‘voldaan’ voelen hierna. Soms app ik een paar mensen over HOE chill het was. (oke niet echt een eetfeitje MAAR dit is alleen als ik (over het algemeen) een gezond eetpatroon aanhoud. Als ik 3 weken lang alleen maar zooi vreet poep ik veel minder).

oeps ik drukte per ongeluk op versturen

  1. Ik wil heel graag allemaal rare dingen eten uit verschillende culturen. Heb in Maleisië kippenvoeten gegeten (dus echt een voet. Met drie van die ‘tenen’). Snap mensen ook nooit die dat niet ‘durven’, wat de boer niet kent dat vreet ie niet hou op joh. Heb altijd best wel een haat tegenover dat soort mensen, kom op wat is het ergste dat je kan overkomen, dat je het niet lust? Nou boehoe. Mijn vriendje was zo iemand maar ik dwing hem altijd om te proeven (ook gewoon normaal eten zoals zalm enzo) en door mij lust hij nu heel veel dingen en ik ben daar best wel trots op.

  2. Ik eet ALTIJD mijn bord leeg. Thuis, op bezoek, uit eten, overal. Ook als het veel te veel is, vaak gebeurt dat met het uit eten gaan. Ik weet niet eens waarom ik het doe want soms zit ik echt vol, maar ergens vind ik het gewoon zonde? Heb echt een hekel aan het weggooien van eten gewoon. Mijn vader doet het ook altijd.

6 likes
  1. Ik eet bijna al mn eten het liefst koud. Vlees, vis, pizza, patat etc. Ok behalve soep (alhoewel loooove gazpacho)
  2. Ik moet elke ochtend 3 bakken koffie anders klopt mn hele dag niet
  3. Als ik alleen ng vis mocht eten zou ik daar heel blij van worden
  4. Ik hou niet van zoet, daarom drink ik alleen water, koffie, thee, tomatensap (en wijn). In eten hou ik ook niet van zoet op twee uitzonderingen na: chocola en ijs
  5. Ik heb er een hekel aan als mensen eten willen delen. Ik moet gewoon weten wat ik allemaal ga eten haha
  6. Ik ben zo iemand die nog bakken ijs weg kan werken terwijl ie het avondeten niet op kan haha
  7. Vroeger lustte ik niks. Echt niks. Van soep at ik alleen de bouillon en vermicelli. Van spaghetti alleen de pasta zonder saus. Nu heb ik (samen met mn vriend) een eigen restaurant. Ik lust alles en heb een hekel aan mensen die niks lusten/moeilijk eten :joy:
  8. Terwijl ik vroeger graatmager was doordat ik niks lustte, sloeg dat daarna om in alles lekker vinden en eten. Waardoor ik best mollig was. Nu ben ik 12kg afgevallen met enkel: balans. Ik eet nog steeds lekker en ben slank (ja sorry ik zeg het gewoon, trots). Eten is dus altijd een issue geweest
  9. Ik heb al een jaar lang geen vreetbui meer gehad
  10. Kaas. Love alle kaas. Ook blauwschimmels
8 likes
  1. Voordat ik vegetarisch ging eten had ik een zwak voor de kleffe kroketten uit de muur, hoe langer ze er al in lagen hoe beter.

  2. Ananas hoort wél op pizza.

  3. Ik lust echt geen kokos en olijven.

  4. Koude frietjes warm ik weer op in de magnetron en dat vind ik lekker. Maar verse frietjes heb ik het liefst hardgebakken.

  5. Ik hou niet van drop.

  6. Als kind at ik wel eens stukjes saucijs in mijn vanillevla.

  7. Ik hou eigenlijk helemaal niet zo van sausjes bij dingen die geen pasta zijn. Behalve groentesaus bij de bloemkool of broccoli, en aspergesaus natuurlijk. En bij de patat een klein beetje Amerikaanse fritessaus.

  8. Ik begon al heel jong met koffie drinken (wel decaff natuurlijk), ik denk een jaar of acht. Heb het altijd lekker gevonden en nooit veel suiker gebruikt. Toen ik 12 of 13 was stopte ik cols turkey met suiker in mijn koffie en sindsdien vind ik koffie met suiker goor.

  9. Ik ben gek op bijna alle kaas, maar geitenkaas vind ik niet lekker.

  10. Love spruitjes!

5 likes
  1. Bacon vind ik echt het ranzigste wat er bestaat op aarde. Kan daar echt onpasselijk van worden.
  2. Mijn lievelingsontbijt is een droog pakje LU crackers met wat fruit.
  3. Ik ga echt hard op koffie. Als ik een dubbele espresso neem dan wordt dat 1. schijten en 2. alsof ik wat speed op heb. Drink het eigenlijk nooit tenzij ik maar een paar uur heb geslapen.
  4. Ik eet met opzet weinig avondeten zodat ik erna nog chips kan vreten.
  5. Of kaas. Mijn favo snack is zo’n bakje jonge kaasblokjes van de AH (deze week in de bonus!!).
  6. Ik vind het eigenlijk helemaal niet raar om een ontbijwijntje te drinken (in het weekend) in het kader van treat yo self. Voorwaarde voor een eventuele partner is dat deze hier ook oké mee is en ook met mij in bed wil eten anders mot ik 'm nie.
  7. Mijn back up plan als ik faal met Plan A is om een poffertjeskraam te beginnen. Ik heb al een fb pagina met 87 likes haha en heb van de week alvast een instagram aangemaakt.
  8. Honingdrop met appelsap is echt een lekkere combo. Nu ik erover nadenk, misschien een keer wodka-appelsap maken??!!
  9. Ik heb een keer een FEBO prijzenpakket gewonnen (o.a. met kroket-stickers haha), vind het gewoon een leuke vriendelijke winkel en vind FEBO vrijdag op instagram altijd heel aandoenlijk.
  10. Chocola is niet bijzonder. Snoep daarentegen kan ik echt goed op gaan, hoe ranziger en zuurder hoe beter. Mijn collega’s weten dit ook dus kopen vaak een zak snoep voor mij en die stop ik dan in een speciale pot op m’n bureau.
10 likes

Huh waarom snij je het vet van vlees voor het bakken? Je kunt het er beter na het bakken afsnijden (mocht je dat vet niet lekker vinden) want dat vet geeft het vlees juist super veel smaak en sappigheid!

Sorry moest me van het hart haha

2 likes
  1. Ik vind pasta echt niet lekker. Vieze natte deeg slierten. Behalve ravioli en tortelini…

  2. Zuurkool is mijn lieverlings eten

  3. Ik haaaat fruit in mn eten. Ik wil geen appel in mn salade, ik moet geen abrikoos in mn couscous . EN TYF OP MET JE ANNANAS OP ALLES!!! IK WOON NIET IN HAWAII.

  4. Ik haat annanas.

  5. Krenten zijn druiven die gedroogd zijn in de hell.

  6. Ik ontleed altijd mn eten. Ik eet taart laagje voor laagje. Eet eerst het velletje van de frikandel en dan de binnen kant. ( had een klasgenoot die dat ook deed zaten we samen op school een frikandel te ontleden hhaha) ohja en bij saucijzen/worstenbroodjes eerst het brood gedeelte dan de worst.

  7. Caramel zeezout maakt mij boos.

7 likes

3, 4 en 5 :raised_hands:t2::raised_hands:t2::raised_hands:t2:

2 likes

Wat tof van nummer 8!! Snap dat het voor herkenbaarheid privé is, maar ben mega benieuwd :blush:

1 like
  1. Ik haat zoet en hartig door elkaar. Dus ananas op pizza of fruit in salade’s.

  2. Ik lust geen koffie maar ik heb daar ook nooit mijn best voor gedaan. Heb het misschien ooit een keer geproefd maar het is slecht voor je dus waarom zou ik het nog een keer proberen.

  3. Ik lust geen slagroom. Ik zit er zo snel vol van.

  4. Doritos nacho cheese lik ik het liefste af maar dit doe ik alleen als ik alleen ben hoor.

  5. Boter vind ik ook niet lekker. Als ik hagelslag eet is nutella het antwoord.

  6. Als ik eten klaar maak eet ik de helft al op tijdens het klaar maken.

  7. Op werk eet ik stiekem wel eens iets en dan vragen de kinderen wat ik heb en dan zeg ik: ‘fruit’ meestal is het een chocolaatje ofzo.

  8. Het liefst ontbijt ik met iets van koek zoals een stroopwafel of een plak cake.

  9. Ik kan prik niet snel drinken want dan krijg ik pijn. Daarom vind ik het ook minder lekker. Ik vind cola wel lekker als de prik eraf is

  10. Ik kan niet koken

8 likes