Jouw 10 food confessions

  1. Ik at als kind veel vreemde dingen: badzout, zoetjes, bananenschil

  2. Ik doe aan intermittent fasting, dus ik eet pas vanaf 12 uur ‘s middags (minimaal)

  3. Ik denk dat ik voor 3/4e uit hummus besta, hummus is life

  4. Ik ben een absoluut gewoontedier wat betreft eten. Ik eet elke dag dezelfde lunch (crackers met hummus en een stuk fruit), ik bestel bij restaurants waar ik vaker kom vaak hetzelfde, ik heb een vaste bestelling bij de snackbar en wijk daar nooit vanaf.

  5. Ik was de slechtste student ooit: ik lust geen pasta (dikke deegslierten, bah), geen koffie (te bitter) en geen bier (hoewel ik dat beetje heb leren drinken)

  6. Ik was tot dit jaar nog nooit bij een Starbucks geweest, want drink geen koffie. Heb nu de chai tea latte ontdekt en meteen verslaafd.

  7. Ik eet vegetarisch en wil graag de overstap maken naar veganistisch, maar kaas <3 Het lukt me daardoor niet.

  8. Van alles soja ga ik aan de rufterij

  9. Ik eet regelmatig geroosterde boterham met hagelslag en zout

  10. Ik eet regelmatig met een lepel uit de pot pindakaas

4 likes

Leuk zijn deze altijd!

  1. Ik haat haat haat rijpe bananen. Of eigenlijk alle bananen met bruine vlekjes. Tot kokhalzen aan toe :sweat_smile: Mijn perfect banaan is lichtgeel met een groenig steeltje.

  2. Als ik een glad snoepje in huis vind eet ik het op. Laatst vond ik achter mn computer een jellybean terwijl ik zeker 3 maanden geen jellybeans had gegeten daar. Verdween dus in mijn mond…

  3. Ik ben super beinvloedbaar als het om eten gaat. Als iemand zegt " ik heb zin in burgers" dan ga ik die avond burgers eten. Nu heb ik zin in burgers…:sob:

  4. Ananas op alles.

  5. Soms eet ik chips als hoofdmaaltijd.

  6. Ik vind heel veel dingen koud even lekker als warm inc. pizza, soep, stamppot en thee

  7. Ik eet altijd minimaal een hele gesnipperde ui bij mijn frietjes. Soms snij ik er voor de 2e ronde nog een ui bij

  8. Vroeger toen ik kind was verkochten ze nog geen marshmallows hier dus als mn moeder de deur uit was haalde ik een speciaal waxinelichtje uit mn geheime verstopplek en jatte ik spekjes uit de keuken en die ging ik dan zwartblakeren in de vlam en opeten. En nu wil ik dat…

  9. Ik heb bij eten last van bodemdrift en alles moet dus op maar bij drinken laat ik juist bijna altijd een laagje staan.

  10. In mijn hoofd heb ik een heel specifiek idee wat voor textuur iets moet hebben en “lust” daarom sommige dingen niet terwijl ik de smaak wel lekker vind. Koffie is een voorbeeld, ik hou van de sterke smaak in snoepjes, taart etc. maar niet in de normale waterige vorm.

  11. Bonus: heb intolerantie voor nachtschade en lactose. Van nachtschade raakt alles verstopt en van lactose gaat alles aan de wandel. Heb daar soms dagen last van. Voor dat er vegan pizza was bij de Dominos had ik soms cravings en dan bestelde ik maar een normale kaaspizza zodat de effecten elkaar zouden opheffen :sweat_smile:

10 likes
  1. Ik vind het lekker om een bakje Johma frisse tonijnsalade uit te lepelen met tucs
  2. Als ik uit eten ga heb ik de menukaart al 30 keer bekeken en alsnog kan ik geen keuze maken
  3. Mensen die wijn drinken op het terras en geen snacks erbij eten kunnen geen vrienden van mij zijn
  4. Als ik weer de knop moet omzetten om gezond te gaan eten bestel ik Chinees, daarna voel ik me zo goor en vettig dat ik super gemotiveerd ben om gezond te eten
  5. Ik kan prima tot 13:00 zonder eten
  6. Ik heb een keer een hele schaal lasagne opgegeten, moest daarna huilen omdat ik zo vol zat dat het pijn deed maarja lasagne is life :two_hearts:
  7. Als mijn vriend niet thuis is bestel ik 3x per week thuisbezorgd
  8. Ik ben aan het leren om koriander te eten want het voelt volwassen om dat lekker te vinden
  9. Op mijn werk doe ik alsof ik geen koffie lust, maar ik lust gewoon die skere senseo niet
  10. Toen ik een keer megabrak was en onstilbare bapaocravings had ben ik naar de buren gegaan om ze daar in de magnetron te doen want die hebben wij niet en de buren waren op vakantie (wij hadden de sleutel gekregen om de planten water te geven)
12 likes
  1. Ik haat kaas. Kon vroeger ook echt niet naar een kaasboer, dan stond ik daar als tweejarige buiten te kokhalzen. Kon die geur echt niet handelen.

  2. Tijdens mn zwangerschap wilde ik ineens overal gesmolten kaas op. Na bevalling kan ik nu geen kaas meer zien weer

  3. Het is hier gebruikelijk om warme melk (of nog erger, poedermelk) te nemen bij je cornflakes. What the flying fuck?? Koude melk kan zo geweldig zijn, dat ga je voor cornflakes toch niet zitten opwarmen?

  4. Ik kan onwijs interessant en semi-gezond zitten doen met mn quinoa en bulgur wheat creaties… Nadat ik een hele reep chocola naar binnen heb gebunkerd

  5. Ik heb nog nooit een andere burger dan een McChicken gegeten bij McDonalds!!

  6. Ik droom soms van typisch NL eten dat ik hier niet kan krijgen. Als ik familie bezoek in NL eet ik me dan ook scheel aan filet americain, pistache yoghurt (thanks EGF forum!!), Tony Chocolonely, en lekker speltbrood!

  7. Je kan me snachts wakker maken voor frikandel oorlog

  8. Ik hou heel erg van Indonesisch eten, een keuken die je in Zuid Afrika weinig ziet. Dit is dus altijd een hit bij dinner parties met vrienden

  9. Pizza Hawaii zou illegaal moeten zijn. Margharita pizza for life!

  10. @Depeche Door jou wil ik echt NU bapao. Zo’n lekker kleffe versie van de AH!!!

8 likes
  1. Ik ontbijt elke dag hetzelfde en zonder banaan in m’n ontbijt kan de dag niet goed beginnen

  2. Ik hou van hele hele pure chocolade

  3. Pindakaas met hagelslag op een rijstwafel kan ik echt hele dag door eten, maar doe ik niet, want summerbody nodig

  4. Niet echt food; maar thee drink ik thuis alleen maar uit bekers van meer dan een halve liter. Anders moet ik te vaak naar de keuken lopen haha

  5. Ik durf en wil geen rauwe kip aanraken

  6. Ik eet het liefst alles met m’n handen

  7. M’n vriend denkt dat ik elke dag mega gezond eet, maar op m’n vrije dagen eet ik vet veel chocola. Dan ziet ie het lekker niet.

  8. Ik verstop snoep in m’n tas die in de kast ligt en waar m’n vriend nooit in kijkt. Ik mag geen snoep kopen omdat hij dan in 1x de hele zak leeg eet. Dus eigenlijk bescherm ik hem hiermee.

  9. Ik heb geen lievelingseten. Ik vind heel veel dingen heel lekker

  10. Ik hou van buitenlandse supermarkten. Lekker lang allemaal ander eten bekijken en het lekkerste meenemen

6 likes

Ohja ik begin met een vork, dan schep ik eten met mn hand op de vork, en uiteindelijk eet ik alles met de hand.

  1. Ik bestel alleen cappuccino als ik zie dat er een goede professioneel koffieapparaat is, ik haat het echt als er chemisch laagje schuim uitkomt. Melkschuim moet stevig en romig zijn. Op mijn werk drink ik daarom ook alleen thee, omdat ik thee altijd wel goed vind terwijl ik koffie alleen lekker vind als het ‘fancy’ is. Het liefst drink ik koffie met rietsuiker of basterdsuiker en met een stuk boterkoek erbij
  2. Ik ben echt team hartig eten. Zoet eten vind ik niet heel boeiend. Alleen de chocoladereep van Lindt met salted caramel, millionaire’s shortbread en de blondies van de Bijenkorf vind ik heeel lekker.
  3. Ik hou niet van frisdrank, vind dat allemaal veel te zoet. Ik drink eigenlijk alleen maar water, thee, koffie, wijn, gin tonics en cocktails.
  4. Ik hou van zachte smaken, geen sterke geuren, kazen en specerijen. Ook kan ik niet tegen heet eten tot grote teleurstelling van mijn ouders. Ze hebben me vaak genoeg sriracha proberen te voeren.
  5. Ik merk dat ik steeds meer een foodsnob aan het worden ben. Waar ik vroeger heel blij werd van all you can eat sushi, koekjes van de supermarkt of stokboord van de Appie, merk ik nu dat mijn voorkeur gaat naar goede sushitenten en de banketbakker. Ik merk gewoon dat duurdere producten soms echt veel lekkerder zijn. Gelukkig niet altijd.
  6. Ik heb echt een hekel aan lenteui. Laatst was ik eten bij een vriendin en haar vriend had zo erg zijn best gedaan dat ik het op heb gegeten, maar brrrrr.
  7. Ik hou van gefrituurd eten, vooral kaastengels, loempia’s en garnaalkroketten.
  8. Ik ben gek op sauzen. Patat met mayonaise, bitterballen met honingmosterd, loempia’s met zoetzure saus en kaastengels met chilisaus <3
  9. Net als @Jeg heb ik ook fasen met eten. Daarna ben ik het ook helemaal zat omdat ik het zo vaak heb gegeten. Ik heb het gehad met knäckebröd met gerookte zalm en roomkaas van de LaPlace, spiegeleieren met kaas en geroosterd brood, stokbrood met zoute boter of aioli, heksenkaas met cherrytomaat en toast.
  10. Ik hou van groente. Op mijn werk en school sta ik bekend als degene die altijd cherrytomaatjes eet met haar brood. Ik doe ook vaak sla op brood omdat het anders zo droog is. Groente voegt echt iets toe voor mij.
6 likes
  1. Ik leef echt op eieren en word echt heel chagrijnig als mensen gaan blaten over cholesterol, ga lekker googlen en bemoei je met je eigen kippen.
  2. Heel vaak aai ik mijn honden en maak ik daarna mijn eten zonder mijn handen te wassen maar dat boeit me ook niet want het is toch alleen eten voor mij en ik ben nog nooit dood gegaan.
  3. Mijn favo McDonalds vretten is een McKroket zonder saus met een halve fritesaus er op en de rest om in te dippen.
  4. Ik kom veel vaker dan goed voor mijn bankrekening is bij de Starbucks omdat ik altijd boos word van de minieme hoeveelheid koffie die je krijgt bij de Kiosk/AH/etc en ik alleen maar amandelmelk in mijn koffie wil.
  5. Ik eet (bijna) overal mayonaise (insert Van Gerwen filmpje) bij, en nu moet ik lachen want ik vind mayonaise echt een fancy woord voor die klodder saus die ik overal schaamteloos op kwak.
  6. Ik kan echt kotsen als mensen in mijn omgeving pindakaas of tonijn eten, helemaal in het openbaar vervoer terwijl ik zelf ook rustig energy drink/frietjes/andere stinkzooi daar kan eten. Als een man pindakaas op z’n bammetje eet vind ik het helemaal illegaal.
  7. Vroeger toen ik vreetbuien had ik ging ik altijd naar de AH en dan haalde ik echt van alles wat. Witte chocolademousse met donuts om in te dippen, chips en nootjes, chocoladereep en snoepjes, koekjes. En dan liet ik thuis maar 1 ding zien zo van ‘haha wilde avond met deze ene chocoladereep’ maar ik at bijna alles in een keer op.
  8. Ik kan nooit 1 eet lifestyle aanhouden, ik ben in de afgelopen maanden vegetarisch gaan eten, toen 90% veganistisch en nu eet ik keto en dus gewoon weer vlees/eieren.
  9. Ik ben echt zo blank als maar zijn kan maar ik heb wel geleerd om heet/peper te eten en nu vind ik mezelf echt heel cool als ik met vriendinnen ben en ik kan zeggen ‘oh dit vind ik helemaal niet heet’ of dat ik laatst bij een Hindoestaanse vriend ging eten en zijn moeder helemaal verrast was dat ik het niet heet vond.
  10. Ik eet graag in bed, heb op magische wijze geen last van kruimels.

  1. Oh vergeten, ik ben echt heel heel heel erg bezitterig als het om koffie gaat. Mijn moeder maakt dan een pot koffie in de ochtend en ik vind het echt irritant als ze dan 2 kopjes heeft gehad en meer wilt? Ik kan die pot in m’n eentje leegdrinken en dat vind ik eigenlijk altijd ook een goed idee. Ik zorg er dus ook altijd voor dat ik een mok van de Starbucks gebruik zodat ik kan zeggen ‘heb maar 2 bakjes op hoor’ terwijl ik eigenlijk uit een soeppan ofzo drink.
6 likes
  1. Ik drink mijn koffie heeeeeel sterk en dan met melk <3
  2. Wodka-appelsap = life @MadameMignon
  3. Ik hou niet van ijs. Eigenlijk niet van toetjes in het algemeen.
  4. Ik wilde eigenlijk vegetariër worden maar ik heb het er best moeilijk mee, ik zwicht vaak voor frikandellen en Mc Donalds.
  5. Ik ben best wel een foodsnob (maar ik ben hypocriet want ik doe ook niet alles volgens de regels).
  6. Ik ben ook een fruit-in-hartig-eten-hater (helemaal als het in warm eten is iewllll).
  7. Ik had eerst een kaasbroodjes + koffie verkeerd verslaving. Dat was meerdere keren per week m’n ontbijt.
  8. Vroeger moest ik kokhalzen van witlof, zuurkool en rode kool. Tegenwoordig niet meer gelukkig, maar ik eet het nooit. Sowieso houd ik niet van Hollandse pot, zo basic :stuck_out_tongue:
  9. Ik houuuuu van kaas, maar niet van schimmelkaas en geitenkaas.
  10. Hoewel moeilijk kiezen, is risotto m’n lievelingseten denk ik.
2 likes
  1. Ik houd van koekjes die taai zijn geworden. Vooral jodenkoeken.
  2. Ik haat warm fruit, vind dat echt zó goor.
  3. Ik vind soep veel lekkerder als het al lauw is geworden. Vooral champignonsoep.
  4. Ik eet doperwten altijd met slasaus. Met rauwe ui erbij vind ik het nog lekkerder.
  5. Ik eet gekookte groente het liefst superzacht. Dat je het bijna zonder gebit zou kunnen eten. Vooral bij bloemkool en wortels vind ik dat lekker.
  6. Altijd als ik aan het eten ben, denk ik alweer aan mijn volgende eetmoment. Weet niet of dat per se raar is eigenlijk haha.
  7. Ik haalde vroeger vaak meerdere repen chocola en at deze stiekem thuis achter elkaar op. De papiertjes verstopte ik dan zodat niemand wist dat ik zo’n vreetzak was (of ben… ik probeer het nu niet meer te doen omdat ik wil afvallen).
  8. Ik weet niet wat mijn lievelings eten is, ik vind veel te veel lekker.
  9. Ik eet boerenkool altijd met mayonaise.
  10. Ik leef voor chocolade, vooral die dikke plakken melkchocolade van de aldi waarvan twee repen in één doosje zitten (win-win ghehe).

Haha ja! Of fritessaus dan. Ik dacht altijd dat het heel normaal was, ik wist niet beter. Maar het is het proberen waard hoor, heel lekker!

1 like

Ik heb niks met sauzen. Ik dip alleen mn friet in een klein beetje saus. En bij unox worst hoort een saus. En ohja mosterd door mn zuurkool. Maar voor de rest hoef ik geen saus.
Ik doe ook liever 100x een klein beetje saus op mn bord dan zon mega klodder.

Vind het ook zooo goor als er bij het afwassen veel saus op een bord zit.

1 like

Ah waar woon je in ZA, als je dat wilt delen? Ik woon er ook :wink:

  1. Ik ben verliefd op melk chocolade. En ik heb ook altijd het idee dat de gewone paaseitjes, sinterklaas letters en kerstchocolaatjes van de ah lekkerder zijn dan hun gewone reep chocola, terwijl het volgens min precies hetzelfde is. Ik prop me dus altijd bomvol met die feestartikelen, maar koop nooit zo’n reep.

  2. Ik vind karamel en karamelsaus, toffee, fudge, al die gore troep niet te vreten. Wie kiest er nou een dove caramel ipv een normale dove???

  3. Ik bestel al 100 jaar hetzelfde bij de mac: medium friet, 2 frietsaus, cheeseburger (augurkje eraf), 6 kipnuggets met zoetzure saus. Oja en de cheeseburger dip ik ook in de frietsaus, en ook nog wel een kipnugget. Als ik dan nog kan ademen ook nog een mcflurry, maar zonder saus, bah.

  4. Vanaf jongs af aan ben ik de grootste ijs eter, heeeeeeerlijk, alle soorten.

  5. Ik vind het onvoorstelbaar dat @safkina en @Jeg spa water zacht kunnen noemen, vind het echt de meest schrale zooi die er maar is. Vittel is ook niet te zuipen, net zalf. Evian is lekkerst, of sourcy, aqua panna, chaudfontaine, oh en kraan ook lekker!

  6. Ik drink al zo’n 4 jaar geen koffie meer, mis het elke dag. Die geurrrr mmmmm

  7. Chardonnay is echt niet te doen, ben alles behalve wijnkenner maar ik kies altijd een viognier als ze die hebben, lekkert.

  8. Ik ben echt gek op vleeswaren, vooral runderrookvlees, rosbief, filet americain, kipfilet, liever geen varkensvlees dingetjes, ben ik niet heel gek op. Kipfilet is prima van de supermarkt, maar die andere dingen vind ik alleen lekker van mijn slager. Rookvlees vd albert is net plastic.

  9. Na zoet komt hartig, daarna weer zoet en zo gaat het de hele dag door.

  10. Brood is het lekkerste wat er, die geur van vers brood oooooooh en dan als t nog warm is :drooling_face: maar als ik brood eet kan ik rustig een dag of 3 a 4 niet meer naar de wc, dus ik doe het alleen op een vreetdag, dan eet ik zo veel troep dat ik toch wel naar de wc kan

  11. Oja en ik vergeet nog: hou helemaal niet van pizza

6 likes

Bonus:

  1. Cola zero is veeeeeel lekkerder dan cola light
  2. Ontbijt is overrated, kan rustig om 5u beginnen met eten. Alhoewel ik wel gek ben op eten dat normaal gesproken als ontbijt gegeten wordt, alleen eet ik het dan rond het avonduur.
  3. Je hebt zo’n kilozak zoete drop van de lidl, zo’n zwarte zak met rode accenten. Ben er ooit achter gekomen dat als ik een hoopje van die dropjes naast mijn laptop leg, daar waar warme lucht uit komt, dat ze een beetje smelten en zacht worden, dan zijn ze zo grrrrruwelijk lekker. Je krijgt ze nooit meer uit je kiezen, maar its worth it
  4. Pannenkoek met smeerkaas, abrikozenjam en ham, heerlijk.
  5. Ik at vroeger in mijn stamkroeg altijd een pistoletje kipnugget met mayo en chilisaus, nu zo veel zin in.
3 likes

Leuk!! In Johannesburg. Jij?

  1. Ik ben een moeilijke eter en lust heel veel niet.
  2. Mijn favo pizza is hawaii zonder ham.
  3. Ik drink al een half jaar geen cola en red bull meer en ben daar best trots op want dronk het dagelijks.
  4. Love naturel chips met zo’n zakje kerrie dipsaus.
  5. Ik krijg yoghurt voor ontbijt echt niet weg, geef mij maar brood.
  6. Ik eet bijna altijd kaas op brood, soms kaas en hagelslag gecombineerd.
  7. Ik kan genieten van een kommetje bambix met suiker en vruchtenhagel.
  8. Je maakt mij echt niet blij met pasta.
  9. Bij de mac neem ik altijd kipnuggets met zoet zure saus en een mckroket.
  10. Paprika’s vind ik echt super smerig, maar ik eet wel paprikachips en gebruik paprikapoeder.
1 like

Zo mee eens met je nummer 1. Verslaafd aan cola zero

Ik wilde trouwens nog even mijn bonus toevoegen:
Elke week maak ik precies dezelfde fout. Ik heb op woensdag om 8:30 college, en daarvoor heb ik geen honger dus drink ik alleen een grote bak zwarte koffie. Met als gevolg (ALTIJD) dat ik met gruwelijke krampen in het college zit en een uur moet wachten tot ik kan gaan en dan durf ik pas weg als iederen weg is uit de toiletten want dan heb ik echt weer een aanslag gepleegd. En altijd weer hetzelfde he, elke week, elke woensdag

5 likes
  1. Ik kan soms best een foodsnob zijn en neerkijken op bepaalde restaurants, pakjes en zakjes, kant-en-klaar maaltijden etc. maar ik kan heel blij worden van fastfood en ander smerig lekker eten.

  2. Ik heb nog nooit een Big Mac gegeten.

  3. Dingen door elkaar eten is echt m’n lievelings. Gebeurt regelmatig dat ik een zak M&M’s en een zak chips naast me open heb staan en dan afwisselen maar.

  4. Ik eet weinig fruit maar dat compenseer ik met groente. Ik hou zoveel van groente, ik denk dat ik dagelijks wel 500 gram binnen krijg.

  5. Ik vind bijna al het varkensvlees echt vies, heeft een gore nasmaak.

  6. Ik vind vers brood echt zo lekker, alleen ben ik te lui om het te halen (of te bakken) dus ik eet nooit brood. Kleffe boterhammen mot ik nie.

  7. Ik vind een blikje energydrink soms heel lekker, niet voor de energie maar voor de smaak.

  8. Net als @quantum moet er zelfgeklopte slagroom op de warme chocomel en liefst óók nog marshmallows.

  9. Ik eet ook heel vaak dingen die over datum zijn.

  10. Op mijn werk eet ik altijd óf heel goed (dan maak ik thuis een salade en die neem ik mee), óf heel slecht, dan leef ik een dag op rijstwafels en chocolade.

Oh enne, margarine is GEEN boter. :rage:

1 like
  1. Ik drink geen koffie. Ik lust het wel, maar ik voel nooit de behoefte om het te drinken

  2. Ik wil eigenlijk geen vlees meer eten, maar het lukt toch niet helemaal. Ik koop het nu niet meer in de supermarkt, maar in een restaurant of bij anderen eet ik het soms wel

  3. Doordat ik zelf geen vlees meer koop, eet ik nu wel meer vis

  4. Als ik met vriendinnen kook, kan ik me soms heel erg ergeren als zij iets doen wat ik niet op die manier zou doen of als ze iets fout doen. Een vriendin van me sneed laatst een paprika en gooide die pitjes mee in de pan, NEE!!! Toen heb ik ze er maar uitgevist als subtiele hint

  5. Ik hou van alle soorten kaas, liefst zo heftig mogelijk qua smaak. Alleen leerdammer kaas is goor

  6. Iets zoets in avondeten vind ik echt vies. Zoals couscous met rozijnen of appel, of een pizza met fruit, gatver

  7. Ik vind hagelslag los heel lekker. Uit een bakje of gewoon met m’n mond uit het pak. Op brood vind ik het niet lekker. Net zoals elk ander zoet broodbeleg trouwens

  8. Ik kan me niet voorstellen dat mensen zoveel geld uit kunnen geven aan een restaurant zoals de Librije. Ik zou echt zoveel betere dingen kunnen verzinnen met mijn geld

  9. Ik erger me aan mensen die heel verbaasd doen als iemand bijv een reep chocola in 1x opeet. Hou op plz :angry: Ik kan me ook niet voorstellen dat je daar nou zo propvol van zit, maar sommige mensen doen alsof je 5 rijsttafels naar binnen hebt gewerkt

  10. Ik vind mensen die weinig lusten vaak kinderachtig en aanstellers, hoewel ik ook wel weet dat zij er niks aan kunnen doen en het juist vervelend voor ze is

1 like