Jouw 10 food confessions

  1. Ik vind boter op brood echt het ranzigste wat er bestaat. Ik lust het al niet sinds ik heel jong was en ik ‘moest’ het vroeger in de ochtend eten als ontbijt en dan met kaas of pindakaas. Echt gadverdamme. Op een gegeven moment zagen mijn ouders dat ik het gewoon echt niet kon eten en toen hoefde het gelukkig niet meer.

  2. Ik lust geen koffie, maar vind die vers gemalen bonen wel heel erg lekker ruiken. Soms vind ik het wel jammer dat ik het niet lust, maar ik wil er ook niet mijn best voor doen om het wel lekker te gaan vinden. Thee vind ik ook prima.

  3. Ik ben best wel verslaafd aan Red Bull sugarfree en ik associeer het ook met bijvoorbeeld studeren, waardoor ik altijd een blikje MOET drinken als ik ga leren. Anders lukt het zogenaamd niet. In de periodes dat ik geen studie heb probeer ik wel te minderen of het helemaal niet te drinken trouwens, want ik weet dat het slecht voor me is.

  4. Als andere mensen eten kan ik me er echt heel erg aan storen en daarom doe ik altijd muziek aan in de trein want als er iemand ook maar een koekje eet haat ik diegene echt gewoon heel erg?

  5. Sinds ik naar de middelbare school ging heb ik niet meer echt ontbeten (ja soms natuurlijk wel, maar misschien 1 keer per maand of zo)? In het weekend word ik vaak later wakker (11.00/12.00) dus dan ‘ontbijt’ ik wel maar voelt het meer aan als lunch?

  6. Ik eet in principe geen brood maar als ik het eet dan wil ik alleen maar hartig beleg, vind hagelslag en dat soort dingen echt heel vies. Vooral in combinatie met die broodsmaak.

  7. Ik lust geen mayonaise en eet sowieso geen saus bij mijn eten, tenzij het echt erbij hoort. Stiekem vind ik het ook echt barbaars als mensen hun eten opeten met zo’n hele klodder saus erbij, dan proef je toch helemaal niks van de smaken…

  8. Ik lust bijna geen chipssmaken, behalve 1 (Thai Sweet Chili van Lays), maar omdat chips zo ongezond is doe ik gewoon altijd alsof ik helemaal geen enkele smaak chips lust. Dan kom ik ook niet in de verleiding om zo’n zak leeg te eten en zó lekker vind ik die smaak nou ook weer niet trouwens.

  9. Ik leef voor olijven. Ik kan echt kilos daarvan eten. Vooral kalamata en olijven met van die teentjes knoflook.

  10. Net als boter lust ik ook geen yoghurt, vla, kwark of kaas. Behalve gesmolten kaas, feta, of oude kaas. Die zijn lekker zoutig en dan proef je die zuivelsmaak niet meer.

1 like

Wow geen chips lusten? Ik wou dat ik dat had :scream::scream::scream:

2 likes

Kaapstad :grinning:

Haha, ja dat zeggen heel veel mensen. Maar ja, ik kan me dan weer vol eten met olijven of zoute popcorn. Ik lust het niet om verschillende redenen:

  • ik vind de smaken vaak gewoon heel ‘nep’ smaken, zoals bijvoorbeeld paprika of zo
  • die vieze poeder aan je handen terwijl je eet vind ik echt heel onprettig aanvoelen en vind ik echt de eetervaring verpesten
  • ik heb als kind een keer hoofdpijn gekregen na het eten van zo’n klein zakje paprikachips en toen heb ik chips heel lang geassocieerd met hoofdpijn, haha
  • ik vind die geur van bijvoorbeeld naturel chips zoooo viezig vet
1 like

Zooo eens met 4!!!

Had een x met vriendinnen afgesproken om te gaan eten, koken bij een vriendin thuis. Ik had een lekker receptje doorgestuurd en de boodskappen gedaan, maakte dat wel vaker. Nadat ik de spullen had gebracht moest ik nog even wat te drinken halen bij de supermarkt en zei ik dat ik daarna wel zou beginnen met koken. Nouuu kwam terug en had 1 iemand alles al gedaan, HEEELEMAAL verkeerd :triumph:

Alles in verkeerde stukken gesneden, kruiden vergeten, of verkeerde kruiden en vergeten aan te braden voor t in de oven ging. Was niet te vreten, zo irritant

3 likes

IOké dan…

  1. Glutenvrij leven is echt prut. Ik wil kroketten en koekjes!!!

  2. Saus is leven

  3. Kaas ook

  4. Pindasaus ook

  5. Paprika en rauwe tomaat mogen mij echt gestolen worden.

  6. Ik lustte nooit chocolade, maar omdat ik ga winden van suiker is er weinig lekkere snoep zonder suiker. Maar chocolade met kokosbloesemsuiker gaat wel goed en dat heb ik maar leren eten. Nu echt heerlijk!

  7. Ik ben een Brinta meisje, maar nu glutenvrij eten ontbijt ik met havermoutpap. Maar dan wel zo dik dat je het bord ondersteboven kunt houden.

  8. Ik wil altijd warm eten, sochtends smiddags en savonds. Hmmmmmm gelukkig is er een magnetron op het werk.

  9. Pasta Bolognese (liefst ravioli) is echt zo lekker!

1 like
  1. Als ik uiteten ga of ergens ga lunchen check ik altijd de menukaart van tevoren, dat is voor mij echt deel van de voorpret en kan me er dan echt optimaal op verheugen!
  2. Ik vind maiswafels en smeerkaas echt onredelijk lekker! Als ik eenmaal begin met dat eten kan ik ook echt niet meer stoppen.
  3. Als ontbijt eet ik altijd heel lang hetzelfde totdat ik het ineens zat ben en dan kan ik het ook echt niet meer zien!
  4. Mijn favoriete activiteit is borrelen en ik borrel ook het liefst als avondeten. Lekker allemaal verschillende hapjes en wijn of speciaal bier, daar maak je me echt intens gelukkig mee. In de zomer komt het voor dat ik rond lunchtijd op een terrasje ga zitten en er pas na 12en s nachts weer weg ben.
  5. Deze is wel een beetje erg, maar ik kan dus niet maar een wijntje of biertje drinken. Ik drink niet zo vaak, doordeweeks sowieso nooit omdat ik dit dus weet van mezelf, maar als ik drink gaat er sowieso een fles doorheen en vaak meer.
  6. Ik kan heel teleurgesteld raken als ik mezelf wil treaten met iets lekkers en het valt dan tegen. Dit heb ik vooral vaak met toetjes in een restaurant en daar baal ik dan zo ontzettend van!
  7. Ik probeer vegan te eten en dan lukt nu voor 80 procent denk ik. Ik ga soms de mist in met kaas of eieren maar probeer het tot een minimum te beperken.
  8. Ik ben een Italiaanse keuken snob. Kan er niet tegen als mensen hun tomatensaus met vanalles en nog wat ‘bolognese’ noemen en mensen die carbonara maken met room… daar vind ik dus wat van.
  9. Ik lust eigenlijk alles en vind het meeste eten ook echt heel lekker. Alleen te pittig eten of hele sterke mosterd kan ik niet zo waarderen.
  10. Ik heb van alle categorieën lekker eten echt mijn favoriet (chocola = wit delicata, drop = oldtimer scheepsknopen, chips = pombeertjes, koek = spritsen of roze koeken) en neem dan ook bijna dat omdat ik bang ben teleurgesteld te raken.

En nog een bonus: ik neem altijd overal onredelijk veel eten mee naar toe omdat ik bang ben honger te krijgen. In het vliegtuig zit mijn rugzak altijd helemaal volgepropt met eten en omdat ik het dan voor me heb staan eet ik het vaak ook nog allemaal!

2 likes

Oh god maar carbonara met room vind ik echt een wetsovertreding. Ik heb het bijna uitgemaakt met een ex omdat hij dat deed. Nou ja toen ik het uitmaakte telde het nog mee ook

6 likes
  1. ik haat haat haat vis (eigenlijk alles wat uit de zee komt). Echt als ik die geur al ruik heb ik de rest van de dag geen eetlust meer.
  2. ik ben echt gek op tomaten, kan het altijd overal bij en op eten (of los ook). Maar ik vind zongedroogde tomaten dan weer zo vies! gadverdamme, zo smerige zoette kleffe zooi.
  3. ik ben best moeilijk met vlees, eet eigenlijk alleen rund of kip (en dan ook weer niet alles). Varken eet ik uit principe niet (en vind het daarbij ook niet zo lekker) en lamsvlees vind ik echt naar schaap smaken, dus dat eet ik ook niet. Vind het ook eng om wat nieuws te proberen, heb een keer eend gegeten in een restaurant (was een verrassingsmenu en werd gedwongen haha) en vond dat best lekker, maar zou het niet opnieuw bestellen.
  4. Ik vind geitenkaas heel vies en dacht ook altijd tot voor kort dat ik schimmelkaas zoals bijv. gorgonzola niet lustte, totdat ik onlangs bij een vriendin pasta at met dat verwerkt in de saus, en dat vond ik zo lekker! (ze had het van te voren niet gezegd, anders zou ik het sowieso niet op hebben gegeten haha).
  5. Ik houd niet van frisdrank, drink alleen Icetea Green. Dat vind ik dan wel weer heel erg lekker.
  6. Ik ben gek op chocola, maar vind verder alles met chocoladesmaak heel vies (zoals milkshakes, ijs, etc). Zelfde met aardbei/framboos of ander rood fruit.
  7. I looooove pasta!
  8. Ik eet meestal vegetarisch, vanwege dierenwelzijn maar ook omdat ik heel veel vlees niet lust.
  9. De laatste tijd ontbijt ik vaak met die banaan-eipannekoekjes, zo lekker! Of AH graanontbijt met amandelmelk en een banaan er door. En ik heb heeeeel lang cracottes met gezouten roomboter van de AH als ontbijt gegeten, vind dat nog steeds erg lekker.
  10. Ik vind wit brood met alleen boter ook heel lekker, word ik altijd heel raar op aangekeken.
  11. Ik lust alle soorten groenten wel behalve boerenkool, dat vind ik echt het vieste wat er is.
  12. Ik haat rozijnen.
2 likes

1; Mijn aller lievelings eten is kaas, in welke vorm dan ook. Ik vind het dan ook maar kut dat mn vriend alles lust behalve kaas

2; Ik hou niet van chocola, alleen wanneer het icm biscuit is. Ik mis dan ook de rittersport melkchocola met biscuit in de supermarkt ( het lievelingseten van mn vriend is chocola…)

3; ik ontbijt altijd in bed met havermout en een kopje koffie

4; ik lust geen broccoli

5; ik vind het heel leuk om dingen zelf te maken, zoals pasta of steamed buns.

6; patat eet ik het liefst alleen bij mn ouders, zaterdag = patatdag. Nergens smaakt het zo lekker als daar op de bank.

7; Pindakaas is mn lievelingseten. Op brood, op rijstwafels (met sambal), in de havermout, door de kwark, op appels, met hagelslag of met kaas, kan allemaal.

8; op vakantie leef ik van eet moment naar eet moment. Altijd wel eigelijk maar op vakantie geniet ik er nog meer van.

9; toen ik nog bij mn ouders woonde at ik altijd hagelslag rechtstreeks uit het pak voor dat ik ging ontbijten.

10; paprika ribbel chips van lays is de allerlekkerste chips, vooral gedipt in heksenkaas

2 likes

jaa paprika ribbel chips <3

1 like
  1. Ik neem vaak bevroren frikandellen mee als ik naar het buitenland ga en bak het dan daar in de pan (behalve naar Amerika en ook alleen als ik een keukentje heb)
    Dit heb ik trouwens van iemand op het Fok! Forum vroeger haha. Hij heette de boskabouter en nam altijd een pak frikandellen mee op vakantie en iedereen lachte hem uit maar ik vond het geniaal.

  2. Ik heb altijd een pot mayonaise in m’n handtas zitten (Devos & Lemmens met extra ei) want ik ben verslaafd aan mayo en dat is de enige die ik echt lekker vind dus als ik bij de Mc friet haal of ergens een broodje gezond/smos gooi ik er lekker mayo bovenop hmmmm. Mijn voorraad telt ook altijd minstens 3 potten want mijn nachtmerrie is dat ik ooit zonder zit als ik net een frietje heb gehaald.

  3. Eens per maand lepel ik een pot speculoospasta uit

  4. Sinds ik een airfryer heb geloof ik graag dat friet en frikandellen etc echt niet zo slecht zijn omdat ik dus geen olie gebruik

  5. Ik hou van de combinatie maltesers + naturel chips van Lays, heerlijk! 1 Malteser tegelijk met ongeveer 2 chipjes van gemiddelde grootte, kan het niet meer los van elkaar eten haha

  6. Ik vind rauw gehakt super lekker

  7. Ik vind Belgische ‘sandwiches’ (puntjes in Nederland maar dan andere smaak ) zo lekker dat ik eens in de zoveel tijd naar de bakker ga en 30 broodjes koop zodat ik ze bij mijn ouders in NL in de vriezer kan steken. Heb dan lekker iedere dag een heerlijk zacht broodje haha

  8. Ik maak super vaak cake beslag en eet dat rauw op. Hetzelfde met pannenkoekenbeslag en koekjesdeeg. Heb nog nooit salmonella gehad dus het is oké

  9. Heel vaak eet ik iets (ei of ham bijv.) en dat smaakt dan naar natte hond en dat vind ik ZO vies. Andere mensen proeven dan niks maar het is zo sterk bah

  10. Ik ben eigenlijk lactose-intolerant maar trek me daar weinig van aan omdat ik kaas en room zooo graag eet dat ik het de moeite waard vind om daarna 2 uur op de wc te zitten

Pff nu heb ik honger :weary:

12 likes

Nr 2 :raised_hands:

1 like

Helemaal eens met nr 4! heb ook pas een air fryer en dan mik je er toch eigenlijk bijna hetzelfde in als gewone aardappels? Mijn dieet gaat goed en ik zie resultaat (met die frietjes dus) dus dat telt wat mij betreft als bewijs haha

2 likes
  • vroeger at ik elke dag een gebakken ei maar van de een op de andere dag walg ik ervan en moet ik gewoon bijna kotsen als ik eraan denk

  • koude chocolademelk vind ik het smerigste op aarde, warm daarentegen krijg ik wel weg

  • ik lust echt geen chocolade als in een stukje van een reep of een bonbon ofzo

  • ik vind een rauw ui lekker, eet het dan gewoon als een appel

  • love alle stinkkazen, hoe meer stank en schimmel hoe beter

4 likes
  1. Vroeger, als kind, at ik wel eens chips op stokbrood als hapje. Dat vind ik nog steeds lekker en stiekem doe ik het nog wel eens. Tutorial: pak twee stukjes stokbrood en steek daar wat chips naar keuze (paprika is mijn favoriet) tussen. Eet met smaak op maar pas op voor afbrekende stukjes!

  2. Ik ontbijt nooit. Ik drink een kop koffie of ga zonder eten de deur uit. Ik weet dat het beter is om wel te doen maar ik bespaar mij die calorieën liever voor mijn lunch en avondeten.

  3. Ik eet al jaren geen vlees en vis maar maak soms een uitzondering op mijn vegetarische levensstijl voor een taartje waarin gelatine verwerkt zit.

  4. Ik kan bloedchagrijnig worden als het eten niet lekker is en ik mijn geld ‘weggegooid’ heb. Hier kan ik dan ook uren over door zeuren en ben dan ook geen leuk gezelschap. Daarom kies ik meestal zelf uit waar we gaan eten.

  5. Maar het lievelingseten van deze snob is stiekem gewoon een lekker frietje van een goede friettent.

  6. Als kind lustte ik geen kaas. Echt, ik vond het zo vies dat ik uit de kamer ging als het gegeten werd. Toen ik vegetarisch ging eten, moest ik van mijzelf kaas leren eten. Nu eet ik alle kazen en eet ik het liefst elke dag een kaasplankje vol heftige kazen. Sindsdien ben ik ervan overtuigd dat je alles kan leren eten

  7. Ik snoep zelden. Ik maak, zoals gezegd, een uitzondering voor taart. Maar alle andere zoetigheid is niets voor mij. Snoep, koekjes, chocolade etc is niets voor mij. Ik ben wel echt team hartig: voor chips, noten en kaas kun je mij wakker maken.

  8. Italiaans schepijs is echt mijn grote liefde. Als ik naar Italië ga, doe ik altijd een ‘gelatotour’ waarbij ik alle ijssalons op mijn lijstje langsga om zoveel mogelijk smaken te proeven. Dit doe ik soms ook in Nederland of andere steden in het buitenland maar het is nergens zo lekker als in Italië.

  9. Ik kan geen eten delen. Als kind ging ik altijd ‘picknicken’ en dan kreeg mijn gezelschap één van mijn koekjes met de mededeling “Ja, we hoeven niet alles meteen op te eten”. Als mijn gezelschap dan weg was, at ik al het overgebleven eten snel zelf op. Dit doe ik nog steeds het liefste.

  10. Eten is echt mijn liefde. Ik denk er de hele dag aan, van opstaan tot bedtijd. Vroeger was dit al zo. Zo heb ik al een boekje van toen ik het alfabet moest leren, waarin ik alle beginletters aan eten link. De A is van Appel en dat vind ik lekker etc etc.

2 likes
  1. Ik eet zoveel tomaten en cherrytomaten dat ik denk dat ik binnenkort in een tomaat verander. Ik eet makkelijk zo’n bakje van 250 gram dagelijks (en dan ook gewoon een week lang, tot ik me bedenk hoe duur dat is).
  2. Ik eet vegan, behalve soms bij mijn ouders want ik hou echt heeeeeel erg van kaas en zij hebben altijd zulke lekkere kaas dat ik dan nog wel eens een uitzondering maak. Vind ook echt bijna alle soorten kaas lekker, schimmel, geit, maakt mij allemaal niet uit.
  3. Ik hou echt heel erg van chocola ook en ik kan me oprecht beter/gelukkiger/lichter voelen als ik een beejte chocola heb gegeten dan daarvoor. Helaas blijft het zelden bij een beetje.
  4. Ik heb echt niks met frisdrank of energy drank. Wel met Club Mate daarentegen, maar snap echt niet hoe mensen dat sochtends kunnen drinken.
  5. Mijn pot pindakaas die ik op stage had staan, was na een maand leeg, terwijl ik twee keer boterhammen mee belegd had. Rest van de pot had ik gewoon leeggelepeld.
  6. Ik mis karnemelk soms echt in mijn leven en ik snap niet hoe mensen het zo goor kunnen vinden.
  7. Ik geef echt te veel geld uit aan lunchen en koffie drinken en taart eten buiten de deur. Gelukkig kan dat nu alleen nog maar in het weekend.
  8. Ik vind eigenlijk alle chips vies, behalve naturelchips en nachos met guacemole.
  9. Het liefst zo ik elke dag ontbijten met taart.
  10. Het chocoladesorbetijs van IJscuypje mag mij echt een huwelijksaanzoek doen.

@anon18225511 Je zou je vast goed vermaken in Engeland, daar zijn ze dol op broodjes chips :slight_smile:

2 likes

Haha is mij nooit opgevallen toen ik er was maar nu ga ik de volgende keer zeker opletten!

Over 2 zijn de meningen verdeeld, zie intermittent fasting. Gewoon doen waar jij je lekker bij voelt :blush: