Jouw 10 food confessions

Eens kijken of ik er ook 10 kan verzinnen.

  1. Ik kan niet leven zonder chips. Chips is leven. Chips is liefde. Dit is echt de belangrijkste, daarom staat hij op 1.
  2. Vroeger at ik altijd satékroketten na het uitgaan, maar sinds ik vegetariër ben kan dat niet meer. Dus die heb ik vervangen door kaassoufflés met satésaus (bijna net zo goed).
  3. Satésaus maakt alles beter.
  4. Ik lust bijna alles (alleen geen witlof) en vind mensen die weinig lusten vaak een beetje stom. Sorry mensen die bijna niks lusten ik kan het me gewoon moeilijk voorstellen.
  5. De combinatie zoet-hartig is heerlijk. Ook fruit in warm eten. Ook ananas op pizza.
  6. Al van kleins af aan HOU ik van witte bonen in tomatensaus. Ik kan die krengen altijd eten, ook koud. Dat vinden mensen vies om te zien. Maakt me niet uit.
  7. Ik hou van pittig eten en ik heb vaak niet eens door wanneer iets pittig is. Heel vaak zeggen mensen tegen mij ‘oh wow dit is pittig hè’ en dan denk ik ‘huh’. Ook een keer waren vrienden bij mij eten en ik had dus gekookt en toen vloog een van mijn vrienden bijna tegen het plafond van de pittigheid, echt hij begon te zweten alles, en ik merkte niks?! Hij heeft het er nog steeds over dat hij nooit meer bij mij komt eten.
  8. Ik ben opgevoed met heel saai eten (AVG of hele saaie macaroni of pakjes) maar ik vind dat ik me daar aardig in heb weten te ontwikkelen.
  9. Ik hou niet van snoep.
  10. Ik ontbijt al-tijd met een grote bak havermout met fruit en noten. Anders val ik halverwege de ochtend flauw. Kan het me niet voorstellen hoe je kunt functioneren zonder onbijt.
2 likes
  1. Ik noem mezelf vegetariër en eet ook 98% van de tijd vega. Maar soms eet ik vlees (wel biologisch en zo veel mogelijk diervriendelijk) puur omdat ik het zo lekker vind, vooral die bite! Daar kan geen enkele vleesvervanger tegen op.
  2. Ik moet kokhalzen van van zachtgekookte eieren, bah. Als die open word gesneden is het net een puist. Brrrr…
  3. Ik heb al jaren geen glas melk meer gedronken. Brrrr… daar krijg ik ook de rillingen van.
  4. Mijn lievelings ‘vieze eten’ is wat ik vieze macaroni noem. Macaroni met paprika, ui, knoflook, nep-gehakt en van die kruidenmix (geen saus dus). Met daarover heen kaas en curry. HEERLAK!
  5. Ik houd van koriander, kerrie (alle soorten) en vers gemalen zwarte peper.
  6. Ik luste geen kaas. Tegenwoordig lust ik mozarrella, feta en gewone ‘gele kaas’. De normale kaas wel gesmolten, maar tegenwoordig lust ik het ook wel op een belegd broodje als er maar voldoende sla enzo bij zit. (BONUS: Ik luste vroeger ook geen ham (en nu eet ik het niet meer, zie punt 1) dus als ik dan ergens was met belegde broodjes (vaak alleen kaas en ham) dan was er niets te eten voor me… Ik was ook zo verlegen dat ik niet durfde te vragen om iets anders).
  7. Ik houd van champignons, dat is echt mijn lievelingsgroente. Ik heb het ongeluk dat ik vriendjes uitkies die er absoluut niet van houden…
  8. Brood moet vers zijn. Vroeger hadden we brood uit de vriezer. Als het dan nog moest ontdooien werd het altijd even op de verwarming gelegd. Het brood kreeg dan een droog randje. Bah. Brood moet vers zijn.
  9. Mijn lievelingschips is Naturel Ribbel (het liefst de goedkoopste) met daarbij een sausje van mayo, curry en wat kruiden (vaak kerrie, peper, paprika, cayennepeper en bieslook)
  10. Ik denk altijd aan eten. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat iemand vergeet om te eten. Het komt eigenlijk ook niet voor dat ik zo ziek ben dat ik niet kan eten.
  11. Bonus: Ik trek het liefst bij iedereen de koelkast open om te kijken wat er in ligt. Biecht: Ik beoordeel mensen daarop.
6 likes

Fruit in eten, love it.

1 like

Love deze haha, dit gaat mijn nieuwe argument worden!

1 like

De Big Tasty is inmiddels alweer een tijdje verkrijgbaar! In ieder geval in Den Haag &omgeving is 'ie gewoon te koop :slight_smile:

1 like
  1. Ik vind brood alleen lekker op de eerste dag, als de korst nog krokant is en gooi dus ook best vaak brood weg omdat het blijft liggen als het niet meer vers is.
  2. Ik bestel altijd twee porties patat voor mezelf. Ik snap niet dat mensen genoeg hebben aan eentje?
  3. Ik eet grotendeels vegan, maar als ik cheat is het met de combi nutella+kaas op een pannenkoek, frikadel speciaal, of met echte mayonaise.
  4. Ik geef echt teveel geld uit aan koffie op de uni, thuisbezorgd en eten onderweg. Ben nooit voorbereid op dat ik honger krijg als ik lang weg ben.
  5. Mijn koelkast staat op de grond en ik kan niet bukken door rugproblemen. Daardoor vergeet ik heel vaak wat voor eten ik heb, als het achterin ligt. Als mijn vriend hier is gaat hij dan altijd m’n koelkast uitruimen en komen er veel beschimmelde dingen uit.
  6. Mijn moeder kan echt niet koken en ik dacht dus daardoor altijd dat ik heel veel dingen niet lust. Nu ontdek ik nog steeds dingen die dus best lekker zijn als ze maar juist bereid zijn.
  7. Ik vind het zo’n tegenvaller als mensen guacamole maken met maar twee avocado’s oid voor een heel gezelschap. Guacamole is om te scheppen, niet om te dippen. Zo’n zielig bakje in een restaurant is dus ook maar voor 2 nachos.
  8. Als ik chips eet is het 9/10 keer in combinatie met chocola. Om en om zoet en zout is heerlijk.
  9. Ik word akkresief als mensen zeggen ‘maar het is pas 10 uur?’ of ‘maar het is geen weekend?’ ja dus??? Als ik ontbijt om 8 uur in de avond wil eten en pizza om 10 uur in de ochtend dan doe ik dat gewoon. Wie bepaalt voor mij wat tot de categorie ontbijt/weekendeten/etc. behoort. :angry:
  10. Iedereen die mij kent weet hoeveel patat ik eet dus als we uit eten gaan wordt er automatisch al extra patat x3 besteld, want meestal krijg je zo’n lullig bakje voor 6 personen ofzo.
5 likes

Wat betreft punt 9. Ik zeg dan altijd: Ik wist niet dat er op eten openingstijdenen zit? Mensen kunnen zich zo bemoeien. Net als wanneer iemand een biertje drinkt en dan zegt: er zit wel ergens een 5 in de klok op de wereld? Waarom dat slappe excuus, drink gewoon als je het wil.

9 likes

Maar dan ben je narrow minded? Als je je verbaast over dat mensen in 1x een reep chocola opeten?

Ik vind het niet onvoorstelbaar dat mensen dat doen maar ik kan het zelf niet, dus in die zin verbaast het me wel. Maar goed dan word ik liever om die reden narrow minded genoemd dan om iets anders.

Hét beste compliment dat je kunt krijgen
Is als je man zegt dat je lekkerder kookt dan zijn moeder!

2 likes
  1. Ik werd vroeger misselijk van chocolade melk
  2. Ik haat kokos, de geur, smaak en textuur
  3. Toen ik op kamers woonde kocht ik een pot chocopasta/stroop/pindakaas en dit at ik dan als snack (geen pot op een avond heur)
  4. Ik geef niks om houdbaarheidsdatums en ga volledig af op hoe het eruit ziet of ruikt
  5. De goedkope energyblikjes vind ik zo lekker, kocht soms een tray
  6. Ik doe overal zout op, zelfs op (zoet)beleg
  7. Ik drink veel speciaalbier (bijbaantje) en mensen JUDGEN continue
  8. Op kamers at ik 9/10 rijstwafel met een boullionblokje, nog nooit zo dun geweest
  9. Ik ga over mn nek als ik iets proef wat ik niet verwacht of zie aankomen
  10. Mayo is leven
3 likes

Een kom met bouillon en daarlangs een rijstwafel :stuck_out_tongue:

Jaa dat en ze hebben ook altijd een mening over hoeveel en wanneer ik drink, maar als je er een beetje leuk op inspeelt heb je ze zo de mond gesnoerd.

Ohhhh dit is zo herkenbaar! Mijn vriend doet ook dit óf gaat kijken naar hoe ik aan het koken ben want dat vindt hij leuk/leerzaam maar dan gaat hij dus echt staan staren en aaaaargh GA AAN DE KANT GA WEG. Grote frustratie dit hoor hahahahahah

1 like
  1. ik eet nooit mijn bord leeg, nooit. Het laatste hapje krijg ik nooit weg haha. Zit gewoon in mijn hoofd maar toch
  2. ik kan echt makkelijk een hele werkdag niks eten en dan thuis dineren en daarna een zak chips en drie wafels wegwerken. Te slecht
  3. ik vind rauwkost zo fucking smerig. Ijsbergsla worteltjes tomaat koude salades bah bah bah als je me €100 betaalt als ik drie happen rauwkost eet zeg ik zonder twijfels nee
  4. ik leef voor rosbief en carpaccio :heart:️:heart:️:heart:️ zou het iedere dag kunnen eten met lekker veel peper ook
  5. frisdrank = life maar zonde van de kcal dus ben een light drinker. Dat is slecht en dat weet ik maar het boeit me niet? Als ik zou moeten kiezen tussen nooit meer lekker eten of nooit meer lekker drinken zou ik ook echt sowieso voor nooit meer lekker eten kiezen. Ik kan niet leven zonder cola (light) en redbull (sugarfree)
  6. koekjes doen me niet zoveel, chocolate chip ofzo, dat zou weken lang in mijn kast staan. En dat is bijzonder want verder eet ik vrijwel alles wat slecht voor je is
  7. ik heb echt liefde voor zacht fruit. Super rijpe kiwis, rijpe bananen, rijpe ananas en dan zo rijp dat andere mensen het weg zouden smijten. Er is ook een soort appel die ik lekker vind omdat die zo zacht en zompig is :grin: Hier krijg ik vaak commentaar op want de meerderheid houdt toch wel van knapperig fruit. Oh ja en serveer me Aaaaaaaaaaalsjeblieft geen warm fruit want dan ga ik echt over mijn nek. Met je rijst met mango of ijs met gebakken ananas, kots
  8. over ijs gesproken: ik zou iedere dag een ijscoupe kunnen eten. Ik vind ijs echt lekkerder dan snoep, koek, chips, pizza, friet en ga maar door. Ik ben dan ook erg blij dat het weer warm is en ik meer mensen mee krijg naar de ijssalon
  9. ik eet mayonaise op mijn ei maar verder lust ik echt geen mayonaise, op een broodje kroket of op friet vind ik het echt zooo niet lekker
  10. ik zit echt heel snel vol van “gewoon eten”. Twee rijstwafels als lunch, dan krijg ik niks meer weg. In de avond kan ik niet eens een kinderfriet op. Een kop soep met wat stokbrood is voor mij echt geen voorgerecht maar een hoofdgerecht. Nu klink dit ideaal als je af wilt vallen. Toch ben ik te dik. Ik kan namelijk tussendoor wel een zak chips op, een reep chocolade, vijf kinderbueno’s, een zak rode veters … Weet ik veel, snacks kan ik onbeperkt naar binnen duwen.
2 likes

@Chuckie @Lululemon ik deel jullie frustratie. En mijn vriend gaat zich er ook nog mee bemoeien… ‘hoe lang staat het vlees al op… moet je het niet eens omkeren?’ ‘Ik zou de aardappeltjes zachter zetten hoor’
ARGHSHHH🤬

  1. Ik HAAT rauwe ui. Als dat ergens op/bij/in zit, moet het er uit. Hoe klein de stukjes ook zijn.
  2. Als ik soep eet, wil ik daarna een glas melk drinken.
  3. Ik ontbijt nooit.
  4. Ik ben niet zo gek op vlees en vis. 9 van de 10 keer eet ik kip.
  5. Ik eet liever brood dan warm avondeten. Als mijn man een late dienst heeft ga ik dus ook echt niet koken. Dan eet ik een broodje met lekker beleg. Of bak ik een ei voor op een gewone boterham.
  6. Ik eet het liefst wit brood. Behalve als ik ga lunchen ofzo. Dan neem ik bruin omdat ik bang ben dat mensen het stom vinden als ik wit brood kies.
  7. Zoet beleg op brood wil ik niet. Behalve 1x per jaar als ik met familie een weekendje weg ben. Dan neem ik nutella. Vleeswaren op brood doe ik trouwens ook niet aan. En ik doe ook geen boter op brood… Kaas wel. Kaas = life.
  8. Ik ben ook Team-vantevorendehelemenukaartuitpluizen.
  9. Ik had grootse plannen toen we een airfryer aanschaften. Tot nu toe alleen gebruikt voor friet en snacks.
  10. Ik hou niet van warme dranken. Thee, koffie, warme chocomelk, bah. Ijsthee, ijskoffie en koude chocomelk zijn daarentegen favoriet
2 likes

Dat met die ribbelchips heb ik ook. Mensen die zeggen dat ribbelchips hetzelfde smaakt als normale chips zijn niet te vertrouwen.

9 likes

Zooo dit is echt herkenbaar. Ga gewoon lekker zitten, ik spreek je zo wel!

1 like

Ja punt 9!! Mijn allergrootste haat is aan ‘luxe’ vs ‘gewoon’ eten en dat luxe alleen maar in het weekend mag. 1) wat is luxe eten? Kreeft met kaviaar? En 2) moeten we doordeweeks allemaal droog brood eten want doe maar normaal dan doe je al gek genoeg? Wat een treurnis. Ik eet elke dag lekkere dingen (= gewoon smaakvol en zelfgemaakt, ik bedoel niet junkfood ofzo) want ik vind het echt dikke onzin allemaal. Sowieso heb ik altijd een beetje medelijden met mensen die vaak vies of karig eten. Je eet elke dag, waarom zou je het niet leuk voor jezelf maken?

9 likes

Eet en laat eten.

2 likes