Jouw 10 food confessions

Het is mijn droom om op die manier chips te kunnen eten. Zo beheerst, in plaats van gewoon proppen.

1 like
  1. Ik haat rauwe kaas en vind je ook minder leuk als je naast me een broodje kaas gaat eten. Ook mag je mij dan niet meer aanraken en alles waarmee je de kaas hebt aamgeraakt moet schoongemaakt worden.
  2. Ik haat melk ook heel erg en vind melkdrinkers ook minder leuk dan mensen die het niet drinken.
  3. Melk in glas vind ik ook erg, vanwege die lelijke waas die erin blijft zitten.
  4. Ik hou van groene groenten en zou echt niet zonder kunnen.
  5. Sinds ik een oven met heteluchtfunctie heb, prop ik tegenwoordig alles in de oven.
  6. Ik houd van mukbangs waarbij mensen veel slagroom eten.
  7. Ik ben verslaafd aan slagroom en chocola
  8. Eten door elkaar gehusseld vind ik lastig om te eten. Tegenwoordig kan ik het beter eten, maar toen ik jong was at ik het echt niet.
  9. Patat met appelmoes snap ik echt niet.
  10. Als het kon, zou ik altijd muesli, cruesli, havermout en brinta eten
1 like
  1. Ik haat spek echt. Ik kan de geur niet uitstaan en mijd het dan ook veel nodig.

  2. Als ik chips met ribbels eet dan lik ik eerst alle kruiden van mijn chips om daarna een vochtig chipje zonder kruiden op te eten.

  3. Ik eet altijd mijn pizza en brood eerst de korst op en dan pas het middenste. Ik ga dus echt heel mijn pizza eerst rond om die vreselijke korst op te eten om daarna het lekkerste van de pizza op te eten.

  4. Ik lust echt alle kazen en kaas is echt men favo. Maar gegrilde/verbrande kaas op lasagne of ovenschotels moet ik echt niet hebben en schraap ik er altijd van.

  5. Ik heb een cola zero verslaving. En drink bijna iedere dag 1,5l. Ik weet dat ik daarmee moet stoppen en het is me ooit een half jaar gelukt. Maar helaas ben ik terug herbegonnen.

  6. Ik vind restjes eten van de dag voordien opeten vreselijk. Ik moet het nooit hebben en ben blij dat mijn vriend dat wel op eet want anders zou ik zoveel eten moeten weggooien.

  7. Een belegd broodje of pistolet moet voor mij het liefst totaal niet krokant zijn. Beter zijn ze klef en helemaal zacht.

  8. Als ik bolletjes eet dan plet ik die heel graag zodat ze niet meer fluffy zijn. Veel lekkerder.

  9. Ik eet heel heel graag. Mijn dagen draaien om eten. Ik fantaseer er zelfs over. Maar ik haat koken.

  10. Vroeger at ik appelmoes bij alles. Ik deed het zelfs door lasagne en spaghetti bolognese. Blijkbaar hebben mijn ouders dat ooit geïntroduceerd omdat ik als kind een moeilijke eter was. Ik ben daar pas sinds mijn 16e mee gestopt omdat het sociaal niet zo acceptabel was en dus niet omdat ik het niet meer lekker vond.

2 likes

Ik ken twee verschillende visboeren waar ze de potten met écht grote amsterdamse uien verkopen. Die zijn nog lekkerder (en tot nu toe niet door mij gevonden in een supermarkt!).

1 like

Yes, derde keer dat ik deze invul (want twee keer op EGF haha), maar let’s go:

  1. Ik eet zoveel groenten met betaqcaroteen (pompoen, wortel) dat mijn huid oranje is. Doesn’t stop me though
  2. In een perfecte wereld eet ik drie keer per dag havermout
  3. Meerdere keren op een dag drink ik bouillon (gewoon van die opkikker of bouillon uit een potje) en ik strooi ook echt heel veel zout op m’n eten 's avonds. Toch ben ik duizelig als ik opsta, vaak :disappointed_relieved:
  4. Ik eet alles met hummus (wel die van de Lidl, naturel)
  5. Bevroren fruit als tussendoortje is m’n favo: je doet er langer mee dan gewone aardbeien, doet denken aan ijs en is gezond
  6. ELKE DAG eet ik een raketje na het avondeten. Maar echt elke dag.
  7. Ik vind die Hak bonenschotel potjes (chili con carne) echt meeega lekker, zou zo’n potje zo kunnen uitlepelen
  8. Ik haat bananen maar alles met bananensmaak is goddelijk
  9. Kauwgumpjes gaan per 3 bij mij, snap echt niet hoe je er op 1 kan kauwen?
  10. Ik eet wel eens een kinder multivitamine pil (met frambozensmaak) bij wijze van snoepje hahaha jemig ik ben echt triest
6 likes
  1. Ik lust echt geen spa, veel te bitter. Het lekkerste vind ik Chaudfontaine.
  2. Ik zou het liefste elke dag spinazie eten.
  3. Ik lust bijna geen saus, behalve mayonaise en satesaus.
  4. Ik hou niet van gekookte aardappelen.
  5. Mijn favoriete snack is een eierkoek met slagroom en hagelslag.
  6. Van snoep lust ik alleen echt geen tumtum.
  7. Van de geur van advocaat moet ik kotsen.
  8. Ik durf geen nieuwe dingen te eten uit angst dat het verkeerd valt.
  9. Ik hou niet van kip en van varkensvlees.
  10. Ik drink geen alcohol, omdat ik het niet lekker genoeg vind om er hoofdpijn van te krijgen.
2 likes
  1. Ik durf geen cola te drinken omdat ik het in mijn hoofd zo ongezond heb gemaakt dat ik het als een soort vergif zie, terwijl ik vroeger cola verslaafd was en niks anders dronk

  2. ‎Ik drink nu sowieso nooit frisdrank. Ik drink alleen water, thee, koffie of wijn.

  3. Ik ben team pizza hawaii en als ik een andere pizza eet (thuis) dan maak ik hem zoet door er honing overheen te doen

  4. Sloffe koekjes zijn lekker en het allerlekkerste zijn sloffe pepernoten <3

  5. ‎Het liefst zou ik elke dag iets eten wat ik nog nooit heb gehad, als ik uit eten ga in een restaurant waar ik al eens ben geweest zal ik ook nooit iets bestellen wat ik al eerder heb gehad.

  6. ‎Mijn vriend is echt het tegenovergestelde van wat ik ben en eet juist altijd hetzelfde, dit botst soms wel en ik vind het oprecht heel jammer dat hij niet zo gepassioneerd is over eten als ik.

  7. ‎McDonalds vind ik vies.

  8. ‎Domino’s vind ik ook vies.

  9. ‎Snoepjes en chips eet ik nooit en heb ik ook nooit zin in. Als ik snack dan is het chocola, koekjes of ijs.

  10. ‎ Chocola, koekjes en ijs vind ik wel alleen maar lekker als het met iets er doorheen is. Simpele reep chocola vind ik niks, er moeten noten, karamel oid doorheen. Koekjes zijn alleen lekker als er een vorm van chocola doorheen zit. Een simpel bolletje ijs hoef ik ook niet, alleen ijs waar iets in zit waar je op kan kauwen, zoals de Ben & Jerry’s smaken.

3 likes
  1. Normaal gesproken ben ik best een foodsnob, maar voor aardappelpuree uit een zakje maak ik een uitzondering. Vaak wel met extra ingrediënten, dat dan weer wel.

  2. Ik houd echt van koffie :coffee: drink het meestal gewoon zwart. Thuis maak ik het meestal in mijn glazen pour over ‘machine’ met vers gemalen bonen.

  3. Ik houd echt van chips. Haal het zo min mogelijk in huis, anders is zo’n zak zo leeg.

  4. Ik drink eigenlijk alleen maar thee, koffie en water en bijna nooit sap of frisdrank.

  5. Pistachenoten zijn echt mijn favoriet!

  6. Tapas of andere gerechtjes om te delen vind ik echt super leuk en gezellig. Maar als ik echt alleen wat voor mezelf bestel wil ik zeker niet delen!

  7. Voordat ik begonnen ben vegan te eten, dacht ik dat ik heel veel ging missen. Kaas, droge worst, parma ham… Eigenlijk mis ik alleen echt stinkige camembert en Griekse yoghurt. Maar daar valt ook wel zonder te leven.

  8. Ik bak echt heel graag, maar doe het niet zo vaak, want dan gaat het ook allemaal op… :sunglasses:

  9. Ik eet eigenlijk nooit zoet broos beleg, maar voor 1 bepaalde frambozen jam maak ik graag een uitzondering.

  10. Bepaalde periodes eet ik echt heel gezond, met super veel groente en fruit, en daarna zijn er periodes waar ik alleen brood met pindakaas, of aardappelpuree eet (en veel zoetigheid) zit nu helaas in periode 2

2 likes
  1. Ik kan niet zonder koffie, zwarte koffie. Drink ik al zo sinds ik een jaar of 6 ben hahaha
  2. Een bakje creme fraiche/ sour cream oid lepel ik gerust leeg
  3. Koriander verpest allles
  4. Ik lust echt geen vis/schelp/schaaldieren en krijg het dan ook gewoon ECHT niet weg. Voel me dan net zo’n aanstellerig klein kind, maar het lukt me gewoon niet?
  5. Ik hou van de smaak van bananen (en bananenkwark/ smoothie, etc), maar ik eet nooit bananen want ik vind die structuur zo ontzettend smerig. Dan ben ik er na twee happen weer klaar mee
  6. Kaiserbroodjes eet ik graag zonder beleg
  7. Ik vind pizza hawai lekker
  8. Ik vind fruit lekker, maar eet het te weinig omdat ik het “te veel moeite” vind
  9. Ik vind het meeste magnetronvoedsel best lekker
  10. Als ik eenmaal begin met het eten van chips/koek/snoep/chocola, kan ik meestal niet meer stoppen. Dan wil ik stoppen met eten, maar toch blijf ik doorgaan. Ik probeer het daarom vaak maar niet in huis te halen, want ik kan me ECHT niet beheersen dan

Je hebt ook een knoflookrestaurant in Rotterdam: restaurant Look

4 likes
  1. Ik hou van fast food en van alle fast food ketens. Ik kan die vettige troep elke dag wel eten.

  2. Ik hou ook van koekjes, chips, taart, ijs en snoep. Geen wonder dat ik moeite heb met afvallen :sweat_smile:

  3. Ik hou van de hapjes die je krijgt op Nederlandse verjaardagen, maar ik haat verjaardagen van anderen. Ik ga alleen voor het eten.

  4. Ik vind magnetronmaaltijden lekker.

  5. Aansluitend op 4: ik haat koken en ben er slecht in. Ik raak helemaal in de stress als er 2 pannen op het vuur staan. Het enige wat ik goed kan maken zijn aardappelpartjes met groenten. En daar eet ik vaak een frikandel bij.

  6. Ik vind het leuk om te bakken, maar het duurt altijd zo lang voordat ik klaar ben. Gelukkig zijn mijn meeste baksels wel lekker.

  7. Ik eet altijd een banaan voordat ik 's ochtends ga werken. Mijn ontbijt is ook al jaren hetzelfde: een boterham met kipfilet zonder boter. Ik haat boter.

  8. Ik ga graag naar all you can eat restaurants. Hou ervan om mezelf vol te eten. De kinderafdeling met patat en minisnacks is mijn favoriet.

  9. Als ik een pizza bestel, kies ik de pizza met de meeste zooi erop. Iets van ham, kaas, salami, shoarma, ui, champignon, paprika. Daarnaast een kapsalon met döner. Dan kan ik de restjes pizza de volgende dag koud opeten.

  10. Mijn moeder vindt dat ik te weinig groente eet en dat laat ze wekelijks merken. Maar de groente die zij klaarmaakt vind ik intens smerig. Het dieptepunt zijn de doppers en wortels uit zo’n pot. Gadverdamme, zo vies en chemisch.

1 like
  1. Ik ontbijt al jaren met hetzelfde: boterhammen met pure hagelslag, zo lekker. <3
  2. Ik word ‘s ochtends vroeg vaak wakker van de honger. :’) Ben ook wel eens midden in de nacht daardoor wakker te worden, zit ik dan om 3 uur 's nachts koekjes te vreten omdat ik anders niet meer kan slapen.
  3. Soep is geen maaltijd. Maaltijdsoepen ook niet. Ik heb iets substantieels nodig, oke.
  4. Ik houd sowieso niet van soep, behalve als ik ziek ben. Oh en misosoep, dat is wel lekker.
  5. Pindakaas is echt zó vies. Alles van pinda’s trouwens. Ik ben ooit een keer over m’n nek gegaan van pindakaas en sindsdien hoef ik het niet meer.
  6. Sriracha op alles.
  7. Ik ben ook lactose-intorelant. ): Soms eet ik wel eens cheese-onionchips of witte chocola, omdat het zoooo lekker is. Verder vermijd ik het, want buikpijn is niet chill.
  8. Ik houd niet echt van zoete dingen, zoals snoep of frisdrank. Ik drink sowieso alleen maar water/thee/koffie.
  9. Mijn favo snack is chips. Laf alle chips.
  10. Van graatjes/pitjes moet ik kokhalzen. Ugh, zo vies.
  1. Ik houd van eten, maar ik vind het vaak zoveel moeite. Ontbijten doe ik niet omdat ik het te veel moeite vind en soms kook ik ook niet ook al heb ik honger omdat het te veel moeite is.

  2. Ik laat vaak anderen voor me koken, hoewel ik zelf best prima kan koken. Er zijn alleen zoveel redenen waarom ik er geen zin in heb. Duurt lang, veel afwas, te mooi weer buiten.

  3. Als ik me niet goed voel, merk ik dat als eerste aan mijn eten. Ik krijg dan helemaal niets naar binnen.

  4. Ik ben dol op tomatensoep met mascarpone uit zak van Unox, en die eet ik het liefst koud. Is gekomen uit gemakzucht, maar nu vind ik het oprecht lekkerder.

  5. Ik lust veel, maar koriander haat ik.

  6. Samen eten vind ik leuk, maar als er dan iemand mee eet die weinig lust, kan ik daar echt heel chagrijnig van worden.

  7. Vlees heb ik het liefst zo rauw mogelijk.

  8. Het concept all you can eat vind ik verschrikkelijk en eetlustbedervend.

  9. Heel veel mensen houden van ijs, maar ik haat ijs. Koud in je mond, bah.

  10. Ik haat het om twee dagen achter elkaar hetzelfde te eten.

1 like

Bedenk net een bonusbiecht: Ik ben een ontzettende snob als het gaat om cappuccino’s of lattes in een koffiezaakje. Het moet echt perfect opgeschuimd zijn en een fantastische koffiesmaak, anders kom ik er niet meer of bestel ik daar geen koffie meer. Thuis drink ik echter met veel smaak cappuccino uit een dolce gusto apparaat. :sweat_smile:

2 likes
  1. Ik snij broodjes nooit open, vind ik onnatuurlijk. Meestal trek ik ze open
  2. Ik lust niet veel vlees, alleen gehakt biefstuk en enkele snacks
  3. Ik krijg steeds meer een aversie tegen gehakt als het niet rood uitziet
  4. Als ik salami eet, prik ik de ( grote) witte puntjes eruit
  5. Ik vind koken best leuk, mis alleen de motivatie
    6.Als ik ei bak ga ik het ontleden. De rode puntjes/sliertjes moeten eruit brrr
  6. Ik drink geen koffie of thee. Lust ik niet
  7. Mijn grote droom is om thee lekker te vinden
  8. Ik heb een kiptrauma en eet dus geen kip
  9. Ik probeer veel dingen niet omdat ik het idee niet lekker vind. Zoals mosselen of slakken

Je kunt een Bapao ook stomen zonder magnetron! :smiley: Zet een pan met een laagje water op het vuur en hang daar een vergiet/zeef in. Doe daar je bapao in, deksel erop en stomen maar!

3 likes

Jaaa haha als ik een bolletje zo geplet uit m’n tas haal denk ik echt ‘yes, score’

2 likes
  1. Ik eet altijd mijn bord leeg. Ik vind het zonde om iets weg te gooien en heb ook niet snel een ‘ik kan écht niet meer’ gevoel.
  2. Ik lusste vroeger geen erwtjes, witloof en rozijnen. Sinds ik besloten heb vegan te eten (zo’n 1,5j geleden), vond ik van mezelf dat ik dan wel àlle groenten en fruit moest lusten en heb het leren eten. Love erwtjes nu.
  3. Ik heb snoep altijd vies gevonden. Het is te zoet, plakkerig (je voelt bijna de gaatjes in je tanden komen) en krijg er een kleffe mond van. Zou het liefst meteen erna m’n tanden gaan poetsen. Heb het ook al héél lang niet meer gegeten.
  4. Zoute dingen (chips, nootjes, pepsels, popcorn …) daarentegen eet ik tot het pak leeg is. Haal het dan ook niet te vaak in huis uit zelfbescherming.
  5. Ik drink altijd water, thee of koffie (tenzij alcoholische dranken). Vind frisdrank te zoet en vind het de smaak van je maaltijd verpesten.
  6. Ik zou elke dag pizza kunnen eten.
  7. Ik haat het als er iemand met zijn reeds gebruikte vork/lepel/mes in de boter/confituur/… potjes gaat. Doe het zelf alleen als ik m’n mes grondig heb kunnen afvegen aan een vers stukje brood bijvoorbeeld.
  8. Hoewel ik m’n steentje wil bijdragen aan het verminderen van ons plastic-gebruik, koop ik wel altijd voorverpakte gewassen en gesneden sla. Ik vind sla wassen zo’n gedoe en verspil er ook heel veel water mee omdat het niet grondig genoeg gewassen kan zijn…
  9. Ik eet redelijk snel en kauw te weinig volgens de norm. Heb meestal als eerste m’n bord leeg in eender welk gezelschap.
  10. Een avondmaal zonder groenten is geen volwaardig avondmaal voor mij. Zelfs als we friet halen maak ik er een slaatje bij.
4 likes
  1. Ik leef op koffie. Drink de hele dag door espresso’s, lungo’s en cappuccino’s. Verder drink ik eigenlijk alleen maar water, alcoholische versnaperingen en af en toe een theetje (alleen maar zoethouthee).

  2. Ik ontbijt praktisch nooit. Ik word al misselijk bij de gedachte aan eten als ik net wakker ben. Ik kan overigens weer wel rustahg met kippenpootjes van bijvoorbeeld de avond ervoor ontbijten…?

  3. Vroeger noemde ik mezelf de grootste carnivoor die er is. Inmiddels ben ik wat bewuster geworden over de belasting die vlees heeft op het milieu en probeer hier rekening mee te houden in mijn eigen eetpatroon.

  4. Champignons en paprika lust ik écht niet. Het gaat zelfs zo ver dat ik als ik bij iemand ga eten en diegene uit beleefdheid vraagt of ik iets niet lust, ik deze twee ingrediënten ook als een kleuter benoem. Zelfs in restaurants zeg ik het er altijd bij als het voor mij onduidelijk is of het erin zit. No shame in my game.

  5. Vanaf jongs af aan lust ik al ‘gekke dingen’. Zo eet ik mijn hele leven al olijven (lievelings eten!), mosselen, slakken, oesters en dergelijke.

  6. Naast olijven, wat natuurlijk meer een ingrediënt is, is mijn favoriete eten om af te halen Doksa (surinamers hier?)

  7. Ik geef veeeeel te veel geld uit aan eten, maar vooral als we tapas eten (zo’n 4 x per maand) ga ik helemaal los met boodschappen, hapjes en lekkere dingen halen. Ik heb gewoon teveel haat aan karige borrelplanken en dan is het gewoon een kwestie van all or nothing.

  8. Ik kook zelf nooit AGV. Meestal slaan we de aardappelen over en is het eerder een stuk vlees met groente. Bij mijn moeder thuis kan ik dan wel weer echt genieten van hollandse kost. (behalve andijvie stampot, zuurkool, bietjes en spruitjes blehg)

  9. Verslaafd aan pittig eten. Mieter overal sambal in. Ook eet ik als snack graag van die groene pepertjes uit een potje en dan doe ik er roomkaas bij. Ik heb hier totaal geen beheersing in, en eindig altijd met buikpijn.

  10. Ik lust geen taart en verkies ten alle tijde hartig boven zoet.

1 like

Oh dat wist ik niet! Helemaal top dit, bijna zin om weer brak te zijn

2 likes