Jouw 10 food confessions

  1. Ik houd van frituurlucht. Ik snap het nooit als mensen zeggen dat het stinkt naar patat.

  2. Ik houd niet van champignons, paddenstoelen, de smaak en textuur. Het helpt ook niet dat ik er allergisch voor ben, als ik het eet krijg ik buikpijn, voel ik me misselijk en komt het er van onder en boven uit.

  3. Ik ben dol op Ice Tea Green, ik bestel het overal en koop het ook altijd in de bonus. Wel alleen lipton en geen nestea/fuzy.

  4. Je kan me 's nachts wakker maken voor de stokbrood met kruidenboter die je afbakt van de Aldi of die 1kg lasagne.

  5. Ik houd niet van worst, knakworst, rookworst (zelf niet die van de HEMA). Frikandel en slavink ben ik ook geen fan van.

  6. Mijn favoriete groente is brocolli. Er was zelfs een fase dat ik er zo veel van at dat mijn urine groen uitsloeg.

  7. Ik was gek op de gebakken garnalen met chilisaus van de Mcdonalds. Wel alleen de 4 voor €2 variant, niet de 4 voor €3, dat was vooral paneermeel en geen garnaal.

  8. Ik vind Pepsi lekkerder dan Coca Cola.

  9. Ik ben dol op de combi hartig/zoet: (pinda)kaas en jam, pizza hawaii, geitenkaas/brie met honing.

  10. Mijn favoriete chips is Hamka’s, wel alleen van Lays. Als ik daar een zak van open, gaat hij helemaal op.

2 likes
  1. Ik lust geen koude of rauwe tomaten. Wel in de soep of saus of noem maar op maar koud of rauw nee bedankt
  2. Tosti’s met chocopasta (dus alleen chocopasta en brood in tosti ijzer) zijn geniaal, net als appel tosti’s
  3. Chips! Chips is liefde, daar kun je me best voor wakker maken. Heb dan ook last van het bodemloze put syndroom. Die zak moet leeg. Een halve zak terugleggen lukt vrijwel nooit
  4. Ik hou niet echt van de Nederlandse keuken. Ik kook dan ook het liefst indonesisch of Aziatisch
  5. Sinds kort ben ik de chef van de bbq. Als er gebarbecued wordt dan ben ik verantwoordelijk voor het aansteken en het grillen. Vind het ook leuk om te doen en met goed weer maak ik vaak ook hele gerechten op de bbq incl toetje
  6. Kaas… Dat is alleen te doen in gesmolten toestand. Koude kaas is net als koude tomaten een no go
  7. Champignons of andere paddenstoelen krijg ik echt niet weg. De structuur…de geur…de smaak… Maakt niet uit hoe goed ze weg gestopt zijn ik herken het direct
  8. Pindasaus is geweldig. Pindasaus bij kroepoek, bloemkool, boontjes, vlees, broccoli, saterollen van de frituur, friet pindasaus kom maar door
  9. Ik drink iedere dag wel cola en dan vrijwel altijd Pepsi
  10. Gekookte aardappels heb ik helemaal niks mee. Gefrituurd, gebakken of bewerkt zoals kroketten of schijfjes of blokjes is allemaal prima maar gekookt of zelfs puree skip ik liever
1 like
  1. Ik drink als het kan alleen citroenthee van Lipton. De rest vind ik lang niet zo lekker.
  2. Tosti met nutella en banaan is favoriet
  3. Net als een gerecht met wraps afsluiten met een wrap met nutella.
  4. Ik moet altijd eindigen met iets zoets. Een hartige smaak vind ik niet lekker in mn mond
  5. Ik houd niet van waterijs, behalve met citroen of limoensmaak.
  6. Coca cola zero vind ik lekkerder dan de normale of light versie.
  7. Als ik nog 1 ding de rest van mn leven mag eten dan zouden dat donuts zijn.
  8. Ik houd van komkommer en tomaat
  9. Gewone boterhammen vind ik vies. Alle andere vormen van brood of geroosterde/tosti boterhammen eet ik graag.
  10. Ik doe mijn afbakbroodjes altijd in de oven met kaas ertussen. Das echt hemels.
  11. Patat met extra veel zout graag
1 like
  1. Mijn nr. 1 broodbeleg is boterham met pindakaas en hagelslag. HEERLIJK!
  2. Ik eet tosti altijd met chili saus en anders lust ik de tosti niet.
  3. Ik hou totaal niet van sausjes bij mijn eten zoals mayonaise, ketjup, bbq saus o.i.d.
  4. Ik bestel mijn friet altijd zonder zout.
  5. Ik drink altijd eerst een cappucino in de ochtend voordat ik iets eet.
  6. Bij de mac donalds of andere fastfoodketen bestel ik altijd cola zonder ijs.
  7. Ik haat anas op eten, normale ananas lust ik wel. MAar geen ananas uit blik, op een pizza of in een tosti.
  8. Ik lust geen pickwick of lipton thee. Vroeger wel, maar nu ik losse thee drink vind ik pickwick en lipton echt smerig.
  9. Ik lik altijd eerst de kruiden van de chips af voordat ik het op eet.
  10. Als ik eten heb met rijst, dan neem ik altijd eerst een hap van mijn rijst en daarna begin ik pas aan de rest van het gerecht.
1 like
  1. Mijn lievelingseten is kaas, en dan het liefst een hele uitgebreide kaasplank. Het lekkerst vind ik zachte kazen die helemaal uitgelopen zijn
  2. Citroensmaak is zwaar favoriet, in limonade, snoepjes etc
  3. Ik probeer steeds minder vlees/vis te eten en dat gaat de goede kant op
  4. Ik heb periodes waarin ik de hele tijd hetzelfde eet, voornamelijk met lunch/snacks. Heb nu een lichte verslaving voor vlamtosti’s uit het vriesvak (spreekt het punt hiervoor lekker tegen)
  5. Italiaanse keuken vind ik heerlijk, ik ga dit jaar voor het eerst naar Italië en mijn doel is om me helemaal vol te vreten
  6. Ik drink geen frisdrank, alleen water, thee en koffie. Qua alcohol drink ik alles maar het liefst een witbiertje of een pinot grigio of een volle rode wijn of gin tonic of prosecco
  7. Ik heb een rare tik dat ik altijd een hapje op mn bord laat liggen. Ben dan gewoon klaar met eten en dan wil ik niet meer. Mn vriend wordt er gek van
  8. Ik zou willen dat ik genoeg geld had om meerdere keren per week uiteten te gaan en dan lekker uitgebreid met meerdere gangen. En kaas toe
  9. Ik eet regelmatig een heel stuk brie of camembert op, zonder toastjes of brood. Heerlijk, of een hele bol mozarella
  10. Ik heb ooit in Porto het lekkerste broodje schapenkaas gegeten en dat is de reden dat ik zeker nog een keer terug wil
1 like

Mag je wel amandelen? Ik vind amandelpasta namelijk net zo lekker als pindakaas en gaat ook heel goed samen met hagelslag :grin:

1 like

Okee ik heb dit wel al eerder beschreven maar he nieuw forum, nieuwe lijstjes

  1. Ik eet heel veel kilo’s fruit iedere dag weer; druiven, appels, bananen, bosbessen, mango’s aardbeien, peren, sinaasappels, mandarijnen etc.
  2. Ik kan niet zonder koffie in de ochtend, en ik drink mijn eerste koffie graag zwart, daarna ga ik over op cappuccino’s met havermelk; tot drie uur en dan s avonds een espresso decafe.
  3. Ik heb een hele lange periode iedere ochtend havermout gegeten maar nu lust ik dat op de een of andere manier niet meer.
  4. Ik ben geen vegetariër maar ik koop zelf geen vlees of vis. Slechts bij mijn ouders of andere familie eet ik weleens vis.
  5. Ik hou heel erg van echt zoute zachte drop maar dat is tegenwoordig moeilijk verkrijgbaar.
  6. Frietjes vond ik vroeger veel te zout maar nu heerlijk.
  7. Er is weinig voedsel wat ik niet eet maar ik hou echt niet van andijvie. Misschien gekomen omdat mijn moeder dit altijd slap bereide en het me dan deed denken aan zeekoeien voer in de dierentuin.
  8. Als ik zin heb in iets zoets kan ik zo appelstroop uit blik eten.
  9. Calve crunchy pindakaas vind ik de lekkerste (Ondanks alle goed bedoelde culinairdere versies)
  10. Ik verkies slapen boven eten, behalve als je met een kaasplankje komt aanzetten.
3 likes

Moest meteen aan jullie denken omdat bijna niemand hier tomaat lust

12 likes
  1. Ik ben echt een watersnob. Kraanwater drink ik alleen maar als er ook ijsklontjes doorheen zitten. Daarnaast vind ik Evian het beste ooit. Proef echt het verschil wel :’) Sinds kort ook de Bar Le Duc en dan het liefst de citroen of munt.

  2. Ik kan niet tegen koolzuur. Dan ben ik de hele tijd aan het boeren. Als ik een blikje sinas drink dan draai ik de koolzuur eruit voordat ik het normaal kan drinken. Vind het stiekem ook veel lekkerder.

  3. Ik HOUD van brood. Kan enorm genieten van vers gebakken brood van een bakkerij. Beetje jammer dat ik sinds oktober koolhydraat arm eet. :sob:

  4. Ik eet alleen pure chocolade. Liefst ook nog boven de 70%. Snap niet wat mensen lekker vinden aan witte chocolade.

  5. Ik moet mezelf echt afremmen als het gaat om watermeloen. At soms over de dag verspreid zo’n grote ovale watermeloen weg. Veel te lekker.

  6. Ik drink geen alcohol. Nooit naar getaald.

  7. Sperziebonen eet ik koud op. Soms gewoon uit de pot. Helaas mag ik dat nu ook niet meer hebben :joy:

  8. Ik vind koken ontzettend leuk om te doen, trek er makkelijk uren voor uit om iets te maken. Liefst deel ik het dan ook uit aan mijn buren. Hoe meer mensen ervan genieten, hoe beter.

  9. Ik drink niets met cafeïne erin. Van één koffie in de ochtend lig ik 's nachts nog wakker.

  10. Ik kan geen kippenpoten of dijen eten zonder dat iemand het uit elkaar heeft gehaald. Ben bang dat ik dan op een botje ofzo bijt. Brrr. Mijn vriend haalt altijd al het vlees eraf voor me :heart_eyes:

  1. Ik ben grooooot hartig fan, zoet maak je me niet zo blij mee
  2. Ik lust geen spa water. Ik lust al het water maar aan spa zit zo’n gek smaakje
  3. Als ik een drugskater heb en al heel lang niet heb gegeten snak ik echt naar een new york pizza, en die neem ik dan dus ook
  4. Groot chips fan. Als er ergens nacho’s op de kaart staan moet ik ze dus ook bestellen
  5. Ik vind patat niet mega lekker, eet het alleen als het moet
  6. Als ik te veel suiker eet word ik echt een stuiterbal. Laatst met uitgaan paar halve liters cocktails naar binnen gewerkt. Kon pas om 7 uur in slaap vallen haha
  7. Ik ben vegetariër sinds mn 11e
  8. Ik lust echt bijna alles, behalve bleekselderij
  9. Pasta is mijn lievelingseten. Kan het elke dag eten. Als ik terug kom na uitgaan ga ik gewoon in mn eigen keuken pasta maken, met wat ik nog in de kast heb.
  10. Ik houd niet van winegums. Eigenlijk niet van al het zoete snoep. Alleen drop en chocola vind ik echt lekker
  1. Ik eet alleen gesmolten kaas en zelfs dan niet teveel! Parmezaanse kaas is hierop een uitzondering
  2. Ik eet geen vlees en ook geen gelatin, door dat laatste ben ik van mijn snoep verslaving afgekomen.
  3. Ben heel specifiek met welke appels ik lekker vind. Mijn perfecte appel is stevig, sappig en zoet: Fuji appels dus. Maar stevig en sappig zijn de main criteria want als er geen Fuji’s zijn eet ik het liefst Braeburn (iets zuurder) of Granny Smiths (heel zuur)
  4. Soja yoghurt met een beetje pure chocolade, chiazaad, omega zaden mix en bessen is al een paar jaar mijn standaard ontbijt en elke ochtend geniet ik er nog steeds van
  5. Haatte avocado’s vanwege de textuur maar sinds ik in Zuid-Amerika bijna avocados werd geforcefeed kan ik ze nu wel waarderen. Het liefst wel geprakt en niet in stukjes
  6. Deze textuur problemen heb ik ook met bananen. Toch eet ik ze omdat ik ze qua energie heel prettig vind om voor het sporten te eten
  7. Eet dus geen vlees maar vind de vegetarische opties in restaurants meestal tegenvallen. Ik eet dus liever geen kaas maar ook geen champignons (vies en heb een lichte allergie) dus wordt hierdoor nog beperkter in restaurant keuze enz.
  8. Vroeger mochten wij (broertjes, zusje en ik) altijd maar 1 drankje bestellen als we gingen uiteten. Hierdoor doen we dat dus nu nog steeds, scheelt wel weer veel geld!
  9. Ik kan zoet en hartig makkelijk door/voor/na/tijdens elkaar eten
  10. Ik vind alle lange pasta/bami soorten niet lekker. Je maakt me daarom niet echt blij met spaghetti, geef me maar fusilli of penne of iets anders dat niet lang en sliertelig is.
  1. Ik drink het liefst de hele dag door thee. Licht en zonder suiker. Als het warm weer is drink ik (spa) blauw maar niet gekoeld. Oh en het water van Lidl vind ik walgelijk.
  2. Ik lust echt geen cola, het smaakt zo chemisch en verpest de smaak van alles wat erna in mijn mond komt.
  3. Voor ijskoffie kun je me wakker maken, echt liefde. Niet een waterig koud bakkie, maar gemalen ijs substantie en lekker zoet.
  4. Ik ben best avontuurlijk wat eten aan gaat, probeer altijd de gekke optie op een menukaart.
  5. Maar thuis bereid ik het liefst alleen maar kipfilet, runder gehakt en garnalen.
  6. Ik eet nooit boterhammen, vind dat gewoon echt niet lekker. Een vers broodje gaat er wel altijd in. Met krabsalade of filet american.
    Ik ontbijt het liefst met een restje avond eten van de dag ervoor.
  7. Een tijdje at ik bij alles ketchup, He.inz tomatenketchup. Dat doe ik niet meer, maar eet echt teveel saus. Niet normaal.
  8. Als ik ga uiteten bekijk ik ook altijd van te voren de menukaart en maak ik ook alvast mijn keuze, voorpret. Oh en hoe vol ik ook zit, een toetje gaat er altijd in.
  9. Toen ik op de middelbare school zat had ik zo erge honger als ik thuis kwam. Ik at dan altijd een liter blik ravioli in tomaten saus, en daarna kon ik het avond eten gewoon nog op.
  10. Ik hou van toetjes, soms ga ik alleen naar een restaurant om een toetje te eten. Loveee chocolade, koffie, caramel, pistache smaken. Vallen deze onder een bepaalde noemer?
    Je hebt mensen die bij een ijssalon fruit smaken kiezen en die andere mensen. Hoe noem je dat?

Ik ben geen moeilijke eter, ik proef alles, er zijn dingen die ik minder lekker vind maar zelfs dat krijg ik weg. Ik vind het heel kinderachtig als volwassen mensen dingen niet proeven.

Als er een haar in het eten zit kan ik wel overgeven. Mijn eetlust is dan gewoon verdwenen voor de rest van de dag.

3 likes
  1. Ik kan s’ochtends niet zonder m’n havermout.
  2. Ik houd ontzettend van koffie, maar na twee koppen voel ik me beroerd.
  3. Sinds ongeveer een jaar eet ik vegan en dit voelt nogsteeds als een van de beste keuzes ooit.
  4. Als kind was ik verslaaaafd aan soepstengels. Ik liet ze altijd even in een glas met water weken zodat ze een beetje zacht werden haha, iel.
  5. Ik word misselijk van verse muntthee.
  6. Verse Iraanse dadels gaan boven alles.
  7. Ik eet heel snel of heel langzaam, no in-between.
  8. De geur van kaas vind ik oprecht zó vies.
  9. Hoe pittiger hoe beter.
  10. Alles met sinaasappelsmaak laat ik zonder twijfel aan me voorbij gaan, behalve wanneer het om de combi van chocola en sinaasappel gaat. Dat lust ik dan weer wel :slight_smile:
3 likes

Hahahaha punt 4. Daar kan ik me echt niks bij voorstellen, gatsie :smiley:

  1. Ik ontleed dingen die ik eet vaak. Vooral een milky way, kitkat of lion is chill als je het uit elkaar haalt. Maar ook frikandel of kroket. Of zo’n Oreo milka reep. En natuurlijk tompoes. Als je die niet in delen eet ben je niet goed wijs.

  2. Geitenkaas smaakt zoals een geit ruikt. Is dus vies.

  3. Ik hou van pittig. En ik heb echt een boerenblond uiterlijk, dus dat verwachten mensen nooit zo.

  4. Vroeger lustte ik niks, nu ben ik nog steeds niet zo heel avontuurlijk, maar probeer ik dingen vaak wel gewoon.

  5. Olijven en vis (inclusief ander zeevoer) zijn duivels.

  6. Ik kan best goed koken, maar ik ben er onwijs lui in. Zeker sinds ik 40 uur in de week werk ga ik vaak voor voorgesneden groenten.

  7. Ik eet vaak drie dagen in de week hetzelfde, omdat ik in mijn eentje ben (en ook om het bovenstaande punt, luiheid). Als ik een curry of pasta maak en ik eet niet met iemand samen eet ik daar dus altijd meerdere dagen van.

  8. Chocoladeletters zijn van betere chocola gemaakt dan gewone repen. En het lekkerst van de HEMA.

  9. Ik drink nog steeds koffie als een kind. Dus alleen cappuccino’s en lattes. Ben wel van de suiker afgestapt, maar ik denk niet dat ik het ooit lekker ga vinden zonder melk. Heel af en toe drink ik op mijn werk zwarte koffie, maar dat is echt niet te hachelen, dus dit doe ik alleen als ik anders echt in slaap val.

  10. Als ik met iemand op het terras zit wil ik eigenlijk het liefst altijd ook eten bestellen. Maar ik durf het nooit voor te stellen omdat ik bang ben dat andere mensen me dan een vreetzak vinden (wel beter voor mijn lijn).

1 like
  1. Ik hou van (gesmolten) kaas: nachos, tosti’s, kaastengels zolang het maar kaas is en veel
  2. Mijn lievelingspizza is margaritha (kaas dus) en anders fungi mét ketchup
  3. Ik kan een hele lijst vullen met dingen die ik écht vies vind en ook niet zelf zal eten, vooral groenten en vis (maar probeer het mezelf wel aan te leren)
  4. Drinken bestaat uit water, thee en cappuccino (eventueel wijn of bier), ik vind frisdrank zonde om te drinken vanwege de suikers (maar eet met gemak een hele zak chips leeg)
  5. Ik heb een keer overgegeven nadat ik pesto had gegeten, sindsdien hoef ik geen pesto meer
  6. Ik hou niet van Nutella, avocado of slagroom
  7. Ik vind het best lekker als ik een boterham met kaas in m’n tas stop en de kaas een middag later warm is geworden. Vind boterhammen ook veel lekkerder als de korst hard is en de rest zacht.
  8. Spa water smaakt naar ijzer(?)
  9. Ik ben een emotionele eter en zie eten dan ook als een troost of juist een beloning
  10. Ik heb pas sinds een halfjaar pindasaus ontdekt en het is top
2 likes

Wooow dit is inderdaad zo, had het nooit door tot jij het nu zegt, maar ik begrijp precies wat je bedoelt

5 likes

Wow klopt echt ja! Ik lust dus geen spa blauw, en iedereen zegt altijd dat het onzin is maar ik vind er echt een raar smaakje aanzitten

1 like

Had laatst een flesje Spa gekocht en het smaakte zo raar dat ik de houdbaarheidsdatum maar heb gecheckt (het hoort dus gewoon??)

1 like

Ja ik vind dat ook vies
Vind het ook raar als mensen zeggen dat er geen verschil in smaken water zit, want dat is echt onzin

4 likes