Jouw 10 food confessions

Ik vind die smaak juist lekker

1 like

Ik ook hoor

1 like
  1. Ik heb bij de Mac nog nooit wat anders gegeten dan een filet o fish.
  2. Ik drink alleen maar water. Koffie en thee vind ik méga goor en frisdrank hou ik niet van.
  3. Als mijn vriend op woensdagavond gaat voetballen, ga ik 5 minuten nadat hij weg is naar de winkel om chips en andere zooi te kopen. Ik mag van hem niet zoveel ‘vreten’ (want dat doe ik echt op dat moment). Dus ik verheug me altijd op woensdagavond.
  4. Ik lust geen boter op brood dus eet alleen spul dat plakt op brood. En heeeeeeel soms hagelslag, dan plet ik het broodje zodat het er tussen blijft zitten.
  5. Ik ben een hele moeilijke eter en lust bijna niks. Inmiddels gaat het wel beter maar nog steeds niet zoals het moet. Ik schaam me hier heel erg voor. Vooral als anderen rekening met me moeten houden.
  6. In een restaurant bestel ik standaard saté.
  7. Ik prak altijd mijn aardappelen en groente. Ik heb nog nooit ‘gewoon’ een gekookte aardappel gegeten.
  8. Als ik nog maar één ding mocht eten mijn hele leven lang dan zou dit chips zijn. En een iets gezondere keuze zou toastjes met filet american worden.
  9. Mijn eten mag elkaar niet aanraken op het bord en ik word tijdens een BBQ dan ook altijd intens gelukkig van die plastic bordjes die een verdeling hebben.
  10. Ik hou niet van avondeten en vind eigenlijk niks écht lekker. Ik zou het liefst altijd brood willen eten. Of chips.
  11. Kaas vind ik echt de hel op aarde. Die geur. Die structuur. Bah.
1 like

Mmh, zin in filet o fish nu.

  1. Vroeger at ik altijd appelmoes en mayonaise door elkaar bij de AVG en bij patat. Nu doe ik dit nog heel zelden (2x per jaar oid) en kan ik er echt van genieten.
  2. Aardappel is geweldig en eet ik het liefst elke dag. Vooral zelfgemaakte aardappelpuree vind ik heerlijk. Zoete aardappel vind ik ranzig en zou anders moeten heten.
  3. Kaas op en in alles.
  4. Ik hou absoluut niet van zoet broodbeleg.
  5. Naturelchips vind ik het lekkerst.
  6. Ik eet bijna geen fruit, vind sommige soorten wel lekker maar vind het altijd teveel gedoe en ik krijg er plakhanden van, dat staat me zo tegen dat ik het maar niet eet.
  7. Ik drink héél veel cola-light, maar niet voor 12.00uur. Kan echt onrustig worden als ik geen fles cola meer in mijn koelkast heb liggen.
  8. Wijn boeit me niet zo, maar bier vind ik heerlijk.
  9. Als er nacho’s op de kaart staan moet ik die altijd nemen.
  10. Als er creme brulee op de kaart staat moet ik dat altijd nemen.
1 like
  1. Ik lust geen melk en vind dingen met een melk-achtige smaak ook echt niet lekker. (Warme chocolademelk met slagroom is echt mijn grootste nachtmerrie.)
  2. Ik ben vegetariër en probeer ook zo veel mogelijk veganistische te eten, maar zwicht soms nog voor gamba’s/kaas/chocolade.
  3. Laf afwisselen tussen zout-zoet, chips en m&m’s kom maar doorrrr.
  4. Mijn ontbijt en lunch zijn bijna eigenlijk elke dag hetzelfde, alleen in avondeten/snacks varieer ik.
  5. Toch eet ik vaak ‘s avonds vaste gerechten waar ik dan tussen afwissel, woon alleen en heb dan nooit echt zin om te experimenteren na een werkdag.
  6. Ik hou echt van rijstwafels met kaas en appelstroop. Eet ik al vanaf dat ik klein ben heel graag.
  7. Ik eet elke dag met gemak 2-3 stuks fruit en 200-400 gram groenten, als ik dat een paar dagen niet doe dan snak ik ook echt naar een bak fruit of groene sapjes etc. Echt net zo erg als dat ik soms dagenlang trek kan hebben in bepaald ongezond eten.
  8. Ik hou van wijn, vooral icm eten. Maar probeer echt minder te drinken, zou elke dag wel 2 glazen wijn kunnen drinken bij het avondeten maar dat mag ik van mezelf niet.
  9. Ik vind belegde boterhammen die al een halve dag in je tas zitten echt ranzig, krijg dat ook echt niet weg gewoon. Dus ik smeer mijn brood altijd op werk en eet het dan meteen op.
  10. Veel dingen eet ik niet meer omdat ik het ooit uitgekotst heb. Zo eet ik al jaren geen pasteitjes met champignonragout meer. Paar maanden terug heb ik overgegeven nadat ik chili sin carne had gegetrn en nu gruwel ik van alles dat op basis van rode saus is.
  1. Ik walg van een glas melk maar als ik ziek ben snak ik soms naar een beker warme melk, net als vroeger
  2. Ik vind gebakken champignons net stukjes schoenzool maar rauw eet ik ze achter elkaar op.
  3. Als ik mini magnums heb gekocht eet ik er nooit maar eentje. Soms zelfs 4…
  4. Ik eet bijna alles wat me wordt aangeboden. Traktaties op school of hapjes op tafel bij een verjaardag. Ik ben me bewust van deze gierige eigenschap maar kom er niet echt vanaf.
  5. Ik eet geen vlees en walg ervan als mensen dat in mijn bijzijn doen. Ik kan de gedachte en de geur niet uitstaan. Ik kan het ook vaak niet laten om er een opmerking over te maken.
  6. Ik vind kroten/bieten echt verschrikkelijk goor. Beetje categorie gebakken champignons.
  7. Ik heb heel lang gedaan alsof ik geen patat lustte omdat ik dan een gezonder of lekkerder alternatief kreeg.
  8. Als ik mijn oma hoor eten, is mijn eetlust weg. Ze eet ook heel langzaam waardoor deze kwelling veel te lang duurt.
  9. Ik erger me aan mensen die hun mes en vork verkeerd om naast hun bord leggen, maar zelf wissel ik gedurende de maaltijd constant zodat ik kan snijden en eten met rechts.
  10. Ik eet repen Tony Chocolonely in één keer op en beloof mezelf daarna dat nooit meer te doen. Wat niet lukt.
  1. Italians eten is het beste
  2. Ik houd van bakken en (home made) taartjes ed
  3. Nachos <3, eigenlijk heel recentelijk pas. Vroeger vond ik het helemaal niet boeiend…
  4. Ik ben soms onredelijk geirriteerd dat mijn vriend geen courgette lust, terwijl ik het zoo lekker vind
  5. Ik start de dag altijd met koffie
  6. Sinds kort eet ik geen vlees meer, nadat ik uit het niets gedroomd heb over levende schapen waar het vlees vanaf werd geschraapt. Soort kebab.
  7. Ik ‘vergeet’ vaak te lunchen, vooral omdat ik niet goed weet wát
  8. Ik eet vaak op de bank, terwijl ik het eigenlijk vet slecht en ongezellig vind
  9. Sushi vind ik niet lekker, dat zeewier smaakt gewoon naar de zee en vis
  10. Pistache ijs is favorite
  1. Ik drink veel, maar dan ook echt veel cola light op een dag
  2. Ik houd niet van champignons
  3. Vis krijg ik echt niet naar binnen, zelfs vissticks niet
  4. Ik vind de sweet potato fries van de Mac superlekker
  5. Ik eet geen varkensvlees behalve salami
  6. Ik koop wel eens zo’n kleine kipgrillworst en eet die dan in één maaltijd op. Oke wel ‘als maaltijd’
  7. Guacamole en nacho’s kun je me altijd voor wakker maken
  8. Ik word misselijk van gewoon water drinken. Ik gooi er dus altijd limonade in
  9. Ik moet altijd weten wat waarin zit qua ingrediënten, vind het lastig als een ander voor me kookt. Behalve m’n moeder :sweat_smile:
  10. Wie niet weg is is gezien… ik weet niets meer!
1 like

Nummer 1 heb ik ook, ik denk dat ik mijn maag heb opgerekt. Ook als er nog een beetje eten in de pan ligt, (zeg maar niet voldoende om te bewaren voor de volgende dag) moet dat ook echt op

  • Ik eet elke dag chips en als ik het niet eet word ik echt chagrijnig.
  • Ik zou elke dag friet kunnen eten.
  • Ik eet elke dag een rauwe paprika en ik ben er van overtuigd dat ik daarom nooit ziek/verkouden ben.
  • Ik probeer bijna geen zout toe te voegen aan mijn eten.
  • Ik doe echt heel veel gemalen peper op mijn eten. Ik vind eten zonder peper echt veel te flauw.
  • Ik drink graag koffie, maar ik kan er echt niet meer dan 1 drinken omdat ik anders al last krijg van hartkloppingen.
  • Ik vind noedels en rijst niet heel erg lekker. Eet het wel, maar meer aardappelen of pasta.
  • Ik zou eerder chocola en snoep opgeven dan chips.
  • Ik vind het verschrikkelijk als iemand anders mijn thee zet. Vaak is het niet goed gezet en is het niet lekker. Laat het mij gewoon lekker zelf doen.
  • Ik vind van die kleffe zachte broodjes met ham of kaas echt horror. Vooral als je dan vroeger op schoolreis of kamp ging en je krijgt dan zo’n trommel met van die vieze kleffe broodjes :nauseated_face:
  • als ik filterkoffie zet, doe ik altijd een snuf zout door de gemalen bonen. Heerlijke bak koffie.
  • ik word super chagrijnig als ik te weinig saus bij mn friet krijg. Kom op man.
  • mn ontbijt is al vanaf mn 4e een vers geperste jus.
  • als ik groente met vlees eet, heb ik er heel vaak appelmoes bij.
  • ik heb periodes dat ik mn brood alleen maar met een bepaald iets beleg. Dan weer weken alleen maar salami, of alleen maar kokosbrood… totdat ik er klaar mee ben.
  • Ik drink overdag alleen maar thee en water en af en toe een kopje koffie.
  • ik hou zo van ijs. Daar mag je voor wakker maken. Helemaal met slagroom.
  • chips eet ik nooit. Ben een echte zoetekouw. Het liefs koekjes.
  • mn krentenbol eet ik met kaas.
  • hoe kun je nou fruit op brood doen? Snap ik niks van. Fruit is heerlijk, maar op brood, nee

Sinds wanneer verkopen ze dit?

Geen idee, ik heb het afgelopen zaterdag in Leiden op… ik vond het iig wel een aanrader :grin:

1 like
  1. Ik drink geen drank met prik in.
  2. Ik houd niet van ‘velletjes’ in de gerrchten, als in dat er vel van paprika of tomaat zo opgerold in zit. Daar moet ik echt van kokhalzen. Dus ontvel ik die groenten.
  3. Zelfde verhaal met verse boontjes, wanneer die niet voldoende schoongemaakt zijn blijft er soms ook zo een nerfje/draadje (hoe noem je zoiets?!) achter en daar ga ik echt slecht op.
  4. Ik heb als kind een hele periode geen melk gedronken omdat het me deed denken aan slakken.
  5. Vlees eet ik niet graag. Sowieso al geen varkensvlees, schaap, paard, konijn oid. Het is enkel beperkt tot rund of kip en dan ook nog niet alles en zeker niet elke dag. Rauw vlees mag ik ook niet, heb als kind salmonella gehad en Heb schrik om dit nog eens te hebben. Het hele gezin had toen trouwens salmonella, wss omdat m’n broer en vader rauw vlees hadden gegeten (ik at dit toen al niet omdat m’n broer ook al eens lintworm had gehad :no_mouth:) Bij ons thuis zijn het wel allemaal die hard vleeseters, en ook alles wordt er gegeten (orgaanvlees etc).
  6. Ik ben dol op kaas.
  7. Mijn favo pizza is pizza Hawaï! Lovvvvveeee it
  8. Eigenlijk ben ik constant bezig met eten. Tijdens het ontbijt bedenk ik wat ik ga eten als snack, tijdens avondeten wat ik de volgende dag ga klaarmaken, als ik in bed lig met m’n ontbijt.
  9. Ik drink geen alcohol. En ook geen koffie. Eigenlijk drink ik bijna alleen maar water.
  10. Je mag me wakker maken om chocolade te eten.
1 like
  1. Ik leef voor tosti’s met alleen cheddar kaas erop
  2. Karamel zeezout vind ik echt verschrikkelijk.
  3. Ik hou sowieso niet van de combinatie zoet-hartig. Vooral warm fruit etc vind ik zooooo ranzig.
  4. Ik heb een fobie voor prakken. Ik eet dus ook alles apart, aardappels, groente en vlees. Als ik mensen hun eten zie prakken word ik al misselijk.
  5. Toen ik net een Airfryer had heb ik zoveel ge-airfryert dat de geur van een Airfryer me nu zo tegenstaat dat ik er misselijk van wordt.
  6. Ik ben ZO blij dat ik hier lees dat er zoveel mensen kokos ook ranzig vinden. Ik snap ook echt niet dat mensen een Bounty kunnen eten, als ik ook maar één vlokje kokos proef ga ik al over mijn nek. Ik vind het echt verschrikkelijk, mn keel schiet gewoon bijna op sloot en al het leven wordt uit me getrokken. Daarentegen vind ik Malibu cola wel echt hemel.
  7. Van die kant en klare stokbroden met kruidenboter, kleffe mora broodjes uit de magnetron en frikandelbroodjes uit de magnetron vind ik echt heeeeeeeeeeeerlijk.
  8. Toen de Big Tasty nog niet vast in het assortiment zat en weer terug was van weggeweest, ben ik samen met mijn (nu ex) vriend helemaal op de fiets naar de mac gegaan en toen heb ik 3 big tasty’s op. De liefde voor mijn vriend is verdwenen maar ik denk vaak terug aan dit moment bij de mac en hoe gelukkig ik was dat de Big Tasty weer terug was.
  9. Ik hou niet van saus. Mayonaise, ketchup, curry, joppie, noem het op ik vind het gewoon niet lekker. Alleen op knoflooksaus ga ik echt lekker.
  10. Ik eet nooit pizza zonder knoflooksaus
1 like
  1. Je mag me wakkermaken voor een croissant met leverworst
  2. Ik doe vaak honing op mijn pizza (aanrader!)
  3. Met uitgaan drink ik alleen bier maar ik vind een wijntje eigenlijk lekkerder
  4. Ik lust geen koude ananas maar wel warme bijv. op pizza hawaii
  5. Ik lustte heel lang geen spruitjes maar nu weer wel.
  6. Ik lust wel warme gerechten met witlof maar eet geen rauwe.
  7. Ik vind asperges echt ranzig. Behalve groene
  8. Liefst eet ik elke dag junkfood zoals pizza, patat, kant en klare sate uit het vriesvak, van die diepvries dingen, diepvriespizza enz. Maar ik doe het niet
  9. Ik ben gek op koken en vind het elke dag weer een feestje
  10. Maar ik word GEK van elke dag bedenken wat je nu weer moet gaan eten 's avonds…
1 like
  1. Ik houd van hele uitgesproken smaken: knoflook, ui (zag hier al een paar haterz voorbijkomen, ik ben dus zo’n eeuwige stinkerd) en mijn favoriete fruit is grapefruit, lekker zuur. Oh ja en als koffie lekker espresso of in ieder geval zwarte koffie, geen melk/suiker erbij.

  2. Ik eet geen ontbijt (meer).

  3. Ik ben dol, echt dol, op coca cola zero vanille. Mag van mezelf maximaal een blikje per dag maar oooh wat lekker.

  4. Ik probeer plantaardig te eten maar vind het nog echt fucking moeilijk. Gaat wel goed op zich maar sommige dingen mis ik zo. Eet nu 9 maanden geen vlees of vis meer en dat gaat me wel verbazingwekkend makkelijk af.

  5. Een maaltijdsalade is mijn favoriete avondeten, eet dat denk ik ook wel 3-4 keer per week nu ik weer lekker alleen voor mezelf kook.

  6. Amandelen met rooksmaak van de Albert Heijn zijn mijn meest recente en echt hartstochtelijke passie op het vlak van eten, ooooh wat is dat lekker <333

  7. Ik houd niet van witte wijn, wel enorm van rood. Zou dat makkelijk iedere avond kunnen drinken.

  8. Maar dat mag ik niet van mezelf, alleen op weekendavonden mag ik alcohol.

  9. Ik heb altijd hummus in huis.

  10. Ik vind popcorn echt geen zak aan, nooit begrepen.

Volgens mij kan ik hier 50 confessions opnoemen maar ok

  1. Altijd look, veel look. 2 teentjes in pastasaus? Bitch please.

  2. Bij frietjes van de frituur doe ik altijd een ‘quality check’: ik begin altijd met de minst lekkere (die te hard zijn of iets te donker, …) zodat ik op het eind de paar allerbeste frietjes overhoud, om dan als laatste de allerlekkerste te eten (mijn vriend vindt dit altijd onzettend grappig om te zien).

  3. NOOIT saus op frieten trouwens, altijd apart. Uberhaupt nooit te veel saus op eender wat, ik vind die vettigheid echt vreselijk.

  4. Ik ben een ontzettende groenteliefhebber, kan ook serieus genieten van gezond eten.

  5. Behalve erwtjes, die vind ik echt afschuwelijk. Vooral die in glazen potten (maar uberhaupt groente uit blik/pot eten…)

  6. Hartig > zoet. Zoet beleg op brood vind ik goor. En je maakt me echt niet blij met snoep, taart of slagroom. Uitzonderingen maak ik enkel voor pure chocolade, cheesecake en veganistische gebakjes vind ik vaak ook lekker.

  7. Ik ben een echte koffiesnob. Ik drink enkel slow coffees en espresso, of een simpele filterkoffie als het goede bonen zijn. Anders vind ik er niks aan.

  8. Ik probeer de laatste maanden vaak vegetarisch/veganistisch te eten, maar ik vind het soms toch nog moeilijk om vlees of kaas weg te laten uit een gerecht.

  9. Constant denken wat ik vanmiddag/vanavond/morgen/komend weekend ga eten. En als ik ergens ga uiteten, dagen op voorhand al de menukaart bekijken, is voor mij echt voorpret.

  10. Ik zou iedere dag pasta kunnen eten. Ik vind het zo’n fijne manier van eten (zeker linguine en tagliatelle). Je kunt me echt wakker maken voor een goed bord pasta. Carbonara, arrabiata, bolognaise, eender wat - maakt niet uit.

4 likes
  1. Ik kijk neer op mensen die kraantjeswater drinken
  2. Ik eet maltesers altijd met een pak lays zout. Dus eerst een malteser in mijn mond en dan een chip en daar zuig ik dan op
  3. Ik vind tomaat op een broodje niet lekker omdat het brood dan zompig (haat dit woord) wordt. Maar tomaat-mozzarella op een brood vind ik dan wel heel lekker
  4. Warme avocado is goor
  5. Ik ben echt moeilijk als de bediening in een restaurant op niks trekt
  6. Ik zou voor altijd brood kunnen eten
  7. Ik vind pizza overrated
  8. Ik drink heel graag en ik krijg daar altijd opmerkingen over
  9. Ik vind krokante frietjes altijd het lekkerst
  10. Nederlandse mayonaise is niet te vreten.
1 like