Jouw domste / genantste fout of blunder op werk

Ik had vanochtend een gesprek met een collega over Blijdorp. Blijkbaar zat ik er zo in, dat toen ik gebeld werd ik opnam met; Goedemorgen met Quinn van Blijdorp wat kan ik voor u doen?
Mijn collega begon direct zo hard te lachen dat ik van schrik het gesprek weg drukte

70 likes

Ik heb een keer tijdens de uitverkoop alles verkeerd af staan prijzen. Niemand had mij uitgelegd hoe ik het moest doen. Had een lijst gekregen met artikelnummers en percentage kortingen. Alleen had niemand mij uitgelegd dat die lijsten niet altijd kloppen. Hele winkelvoorraad verkeerd afgeprijsd.

Nu kan ik er wel om lachen ja. Toen niet.

6 likes

Ik ook😂. Ik was met mijn collega in gesprek dus ik zei ook haar naam. We moesten allebei super hard lachen en de klant aan de telefoon was gelukkig een bekende klant dus die moest ook lachen.

1 like

Hahaha in mijn buik

3 likes

Ik heb ooit eens een patiënt gehad en in het dossier las ik dat hij zwakbegaafd was. In de wachtkamer stonden twee mannen op. Eentje zag er een beetje vreemd uit en ik ging er blind van uit dat dit de zwakbegaafde man was en sprak hem ook zo aan. Bleek de begeleider. Uiteraard nog proberen goed te praten en dat soort dingen, maar dat mocht ook niet meer baten. Later kwam ik die begeleider nog regelmatig tegen in de stad en ik probeerde dan vriendelijk te lachen maar of hij herkent me niet of hij blijft er salty over.

Heb er wel van geleerd dat ik niet meer zo maar aannames ga maken.
Ook als je denkt dat iemand met zn partner komt altijd gewoon vragen. Beter dat mensen doen alsof je achterlijk bent omdat je niet gelijk ‘ziet’ dat het hun partner is, dan het aannemen en dat het dan blijkt dat het hun moeder/vader, broer/zus, of begeleider is.

24 likes

Hahah, ja, ik vraag ook nooit meer ‘Oh, is uw partner mee’, maar ‘Wat bent u van elkaar?’ of ‘Wie is er met u mee?’. Die fout maak je ook maar een keer, haha.

2 likes

Lol ik bedenk me ineens twee dingen. Vorig jaar op een borrel met ouders stond ik met een vrouw te praten die zei dat haar man zo zou komen. Staat daar vijf minuten later een man bij, dus ik stel me voor en zeg iets in de trant van fijn dat u bij u vrouw kon aansluiten. Was het natuurlijk een hele andere man :woman_facepalming:
En op mijn vorige werk op mijn eerste dag werd ik naar een lokaal gestuurd voor een ontmoeting met allemaal belangrijke mensen. Daar liep een man in een rattig tshirt stoelen aan te schuiven terwijl net geklede mensen met elkaar aan het praten waren. Dus ik dacht, nou dan stel ik me vast voor aan de conciërge, ook altijd mooi meegenomen. Bleek hij dus de afdelingsleider te zijn. Nice save vond ik wel haha. Waarom hij een rattig tshirt aanhad ben ik nooit achtergekomen.

12 likes

Niet een hele erge, maar ik voel me wel een soort van kut.:sweat_smile: De directeur vroeg aan iemand om twee a4tjes te printen, en ik zeg heel enthousiast dat ik het wel doe. Print ik in het enthousiasme per ongeluk tweemaal een verkeerd bestand uit. Van meer dan honderd pagina’s. Hij stond echt lang bij de printer te wachten tot de goede printjes eruit kwamen en zei dat hij het wel erg zonde vindt van de bomen. :tired_face:

20 likes

Ik heb een keer het hele systeem volgezet met de tekst: ‘gasten hebben €10 gemasturbeerd’, ipv €10 betaald. Dit was uiteraard in een andere taal, waarbij het 1 letter verschil was. In het Nederlands ken ik het verschil wĂ©l😬.

27 likes

Omg, ik heb echt best een erge/leuke.

Ik zat tijdens de lunch emails te lezen op m’n telefoon - ik gebruik m’n werktelefoon ook prive (mag). Anyway, m’n baas vroeg me dus, met de finance controller in cc, of ik toevallig een bonnetje van 4 december nog had. Ik maak altijd meteen foto’s van bonnetjes als ik wat moet declareren dus ik ga in m’n photo roll, neem een print screen en stuur 'm naar m’n baas EN de finance controller.

Toen ik vervolgens voor de zekerheid op m’n computer even keek of de foto goed was verzonden, zag ik dat ik doordat ik een print screen had genomen, de camera rol met de 5 foto’s links en rechts ook waren gedisplayed
 inclusief een foto van mij in BED die ik naar m’n vriend had gestuurd (niet naakt maar wel zo met m’n hoofd boven de dekens). Foto in samenvatting - voor de duidelijkheid, het bonnetje zat er dus boven en onderin zag je de foto’s van mij (en dus in het klein)

Print screen or it didn’t happen (m’n hoofd wel uitgewist maar je snapt 'm)

Samenvatting

image

14 likes

Hahaahha ahhhh
Hopelijk let hij er niet op!!

1 like

Haha ik heb meteen erna een nieuwe foto gestuurd dus ik weet zeker dat 'ie even is gaan kijken wat er mis was met de eerste foto!

1 like

Ik heb per ongeluk een dossier van een kind op stage verwijderd. Had hij opeens van heel 2018 geen dagrapportages meer. Was niet echt grappig, ook ivm de inspectie
 Was zo gĂȘnant om toe te geven. Na m’n verhaal aan meerdere mensen uitgelegd te hebben kon het gelukkig wel weer terug gezet worden. Dus eind goed al goed

3 likes

Ik heb mn baas gevraagd of hij tampons kon meenemen voor me
Moest naar mijn vriend, verkeerde app


66 likes

Ik heb ooit bi jde Domino’s pizza gewerkt lang geleden. Ik had mijn eerste dag als telefoon opnemer en mijn vrienden wisten dit natuurlijk allemaal. Dus na een tijdje neem ik weer de telefoon op en ik hoor aan de andere kant een bekende stem die zegt dat hij pizza wil bestellen. Ik hoorde dat een vriend van me was dus ik sis door de telefoon: Dirk, hou op dit is niet leuk!! Maar de stem aan de andere kant begreep het niet dus ik schrok en ging door met de bestelling opnemen. Ze wilden 15 pizza’s hebben. Kon ik het adres niet vinden want het bestond niet volgens het systeem en ik stond allemaal te kloten. Dus ik zeg weer; Dirk dit is echt niet grappig hoor waarom doe je dit. Weer begreep de man aan de andere kant het niet.

Uiteindelijk bleek het gewoon echt een bedrijf te zijn die 15 pizza’s wilden bestellen en ik was echt heel onaardig tegen die mensen. Ik voelde me zo rot daarna oeps.

70 likes

Ik werk sinds kort bij een klantenservice en heb tegen een mevrouw gezegd dat haar geld automatisch haar kant op zou komen. Was blijkbaar niet zo en ik heb het gesprek niet geregistreerd dus die mevrouw zit nu op geld te wachten wat niet gaat komen tot zij weer belt :disappointed_relieved:

3 likes

Ik ben de jongste op mijn afdeling, mijn collega’s zijn ongeveer twee keer zo oud. Een van mijn collega’s zei een paar keer op een grappige manier ‘‘klootvioleeehhh’’. Ik dacht uiteraard dat ze een mastermovies filmpje aan het quotes was, dus ik begon heel enthousiast over dat filmpje en alle andere mastermovies filmpjes te praten inclusief uitgebreide imitaties, het werd een hele act.

Bleek na 10 minuten dat ze dat niet bedoelde, sterker nog, geen van mijn collega’s kennen mastermovies. :sob:

Het ergste is dat ik er helemaal vanuit ging dat ze het grappig zouden vinden, maar gedurende mijn hele uitgebreide act werd ik van alle kanten aangekeken alsof ze water zagen branden. Toen ik doorkreeg dat niemand het leuk vond, stopte ik maar en kreeg ik heel awkward te horen: ‘‘uh, nee
 dit ken ik niet
’’

39 likes

Ik moest een keer voor cliënten een taxi bestellen om naar een begrafenis te gaan. Stonden ze al met al bij het verkeerde adres. Gelukkig waren ze uiteindelijk nog net op tijd op het goede adres. Ik was de dag van de begrafenis niet aan het werk en hoorde dit achteraf pas. Man wat heb ik mij rot gevoeld.

1 like

Zo’n situatie had ik eens over een collega met de initialen DP. Degene tegen wie ik zei had geen idee en toen voelde ik me wel ongemakkelijk :sweat_smile:

12 likes

Misschien moeten we alleen nog lachen als iemand ‘WC’ heet. Dat is tenminste voor iedereen duidelijk.

9 likes