Ik heb een vraag, ik heb een boete gekregen met feitcode R315a.
Dit zou gaan om Rijden op het trottoir, voetpad, fietspad, fiets-/bromfietspad of het ruiterpad.
Ik zou deze met mijn motor hebben gereden. Maar dit zou gaan om het parkeren van mijn motor. In mijn beleving mag je met een motor op het trottoir parkeren mits je niemand in de weg staat. Bij het wegrijden ervan heb ik idd een fietspad overgestoken die langs de rijbaan ligt, maar ik kan die niet ontwijken als ik van het parkeren terug de rijbaan op wil en dit zou om hooguit 2 meter gaan.
Ik ben nu ook aan het uitzoeken waar deze boete op slaat. Maar kan enkel vinden dat deze boete enkel aan automobilisten gegeven kan worden. Ik ben met mijn motor geen automobilist. Ik heb ook al enkele bezwaar hulpen gezocht maar ik kom eigenlijk niks soort gelijks tegen of diensten die mij kunnen helpen met al is het maar een uitleg waarom ik ben beboet en hoe het anders moet. Want ergens lijkt het mij ook sterk dat ik daar wel mag parkeren, maar mijn motor eerst naar de doorgaande (drukke) rijbaan moet duwen om daar vervolgens rustig op te stappen. Dat zou levensgevaarlijk zijn. Een beetje soort gelijk als dat je met een 45km wagentje op de snelweg invoegt.
Ik wil hier graag meer duidelijkheid over, toevallig iemand die me kan helpen?