Zonder frictie geen groei
zou Dai zeggen. Denk wel dat je veel over jezelf leert, maar echt noooo way dat ik dit ooit zou doen
Vind het altijd bijzonder dat deelnemers zeggen dat het toch veel zwaarder is dan je verwacht. Wat voor programma keken zij dan??
Ja en ik vind het ook zo typisch dat je altijd mensen hoort zeggen dat zij “echte doorzetters zijn” en “ze moeten mij eruit sturen want ik zou nooit zelf opgeven” of dat ze “echt heel perfectionistisch zijn, loop ik erg tegenaan in mijn leven” en dat wordt dan altijd gemonteerd na een beeld van deze zelfde mensen die na vijf minuten al 200 meter achter de groep aan sjokken, halverwege de eerst aflevering zich al afvragen hoe lang het nog duurt, of de kantjes ervan af lopen waardoor iedereen 600 keer moet opdrukken. Dat soort dingen zeg je dan toch niet meer over jezelf in die interviews :’’)
Ik denk dat je nooit echt goed kan inschatten hoe zwaar het écht is. Hoe fit je ook bent… de kou, de regen, slaaptekort, het onbekende, de orders van de special forces, niet wetende hoelang je nog door die tyfus kou moet sjouwen terwijl je al helemaal gesloopt bent. Daar kun je ook niet echt op trainen, lijkt me.
@Blush Ik denk dus echt NOOIT dat kan ik wel, het lijkt me echt allemaal enorm zwaar. Ik kan me niet voorstellen dat mensen denken dat het te doen is haha. Ik kijk er blijkbaar heel anders naar
Nee vast, maar als je seizoen na seizoen hoort en ziet hoe mensen het onderschatten, dan denk je toch bij jezelf “dan onderschat ik het zelf vast ook hier vanaf de bank” en niet “nee ik ben die special snowflake die het echt allemaal appeltje eitje vindt hoor!! Je moet gewoon niet opgeven!!”
Ja precies haha ik snap niet hoe zij er dan naar kijken, je ziet mensen echt helemaal kapot gaan en dan denk jij oh ik kan het wél? Er zijn er natuurlijk een aantal die t wel echt kunnen, maar ik vind het echt verbazingwekkend dat ze elke x zoveel aanmeldingen hebben haha
Vind trouwens dat die maria tailor het nog goed doet (special forces).
Ik heb alleen de vorige vip versie gezien, maar als ik dat vergelijk met de ‘normale’ koningsbrugge, lijkt die laatste me veel zwaarder. Of ligt dat aan mij?
Dit seizoen is ook zwaarder dan normaal, dat zeggen ze zelf ook
Ook bijv. Hoe sylvia in de vips doet (in het water meteen ik verdrink), daar zou je bij de gewone toch meteen weggestuurd worden? En ik heb het gevoel dat ook de eerdere seizoenen echt wel pittiger zijn dan vips?
Ik vind denise overigens heel sterk overkomen. Geeft geen kick, loopt steeds redelijk voorin, terwijl ze volgens mij niet heel groot is.
Sylvia zat in special forces toch? Niet in kamp van koningsbrugge.
Ah ja precies. Ik had nog niet echt door dat dit een ander programma was haha…
Kamp Waes is er op dit moment (zondags) ook voor op de VRT maar ik vind dat toch elke keer constructiever en persoonlijker dan kamp Koningsbrugge.
Ja ik kijk dit ook, en ik vind het vooral dit seizoen zo’n groot verschil!
Ja klopt omdat je t nu ook naast elkaar kijkt. Vond fly ook heel opbouwend dit seizoen. En t voelde ineens heel onprettig toen ik naar het harde van kamp van koningsbrugge keek. Maar vind t ook een heel verschil in deelnemers. De aperots is in kamp koningsbrugge ook groter denk ik.
Ja, eens! En vond het zo stoer hoe Fly ook lekker stond te boksen haha. In KVK zijn er idd heel andere kandidaten geselecteerd en veel meer gericht op het er in rammen van een bepaalde les of coaching. Terwijl ik het juist heel goed vind hoe het bij Kamp Waes wordt gedaan: eerst lichamelijk alle grenzen laten opzoeken, het kaf van het koren scheiden, daarna het verdiepende deel door te opereren als team en daarmee veel implicieter maar wel net zo goed te coachen.
Kijken jullie kamp Waes vanuit Nederland en zo ja waar? Ik krijg het tot nu toe niet voor elkaar
Gewoon op TV! Het wordt uitgezonden op de VRT en die ontvang ik hier op mijn televisie, dan neem ik de aflevering meestal op.
Vaak komt het later nog in NL op NPO start.