Kamp Waes/Kamp van Koningsbrugge

Ik kon de hele aflevering alleen maar denken aan hoe Duco’s huid los om zijn voeten zat :face_with_spiral_eyes: :rofl: vette aflevering!! en mega knap van denise, ook al lag ze er net voor het einde uit

1 like

Ja ik hoop dat het aan de montage ligt maar heb dit seizoen al vaker gehad dat het een beetje arbitrair leek wie er wanneer ineens uit moest. Er gebeurt buiten beeld natuurlijk ook heel veel wat niet uitgezonden wordt. In de uitzending had ik namelijk ook het idee dat als ze Sander hadden gezegd: je zit gewoon goed, vertrouw op jezelf en laat je niet gek maken. Dat hem dat al voldoende handvat had gegeven om verder te gaan. Denise leek er wel echt heel erg doorheen te zitten en zichzelf ook echt niet meer op te kunnen peppen dus dat snapte ik dan iets beter. Maar goed wie weet hebben Sander en Denise ook gewoon peptalks gehad en hielp het bij hen echt niet meer, maar is dat niet in de uitzending gekomen.

Trouwens wel echt respect voor Duco zijn leercurve. Toen de ene uitzending dat ie in dat weiland tegen een paaltje lag had hij het mentaal zo zwaar met het lopen en nu met de afmatting leek hij mentaal de sterkste, ondanks dat hij fysiek bijna geen voet voor de ander meer leek te kunnen zetten. Ook respect voor Nick trouwens, hoe goed hij nog liep aan het eind terwijl hij met 40 ook nog eens de (een na?) oudste deelnemer was.

5 likes

Ik begreep dat ze dit al tegen hem hadden gezegd, aangewezen waar hij was en hem hebben gemotiveerd, maar hij was te erg in de war en verdwaald op een rechte weg waardoor hij eruit moest

2 likes

Sander was letterlijk de weg kwijt, maar ook figuurlijk. Het leek alsof hij er zelf niet meer bij was? Wel freaky om dat te zien. Maar had hetzelfde gevoel als jou, het kwam over of werden Denise en Sander harder aangepakt en minder opgepept dan eerder wel is gedaan. Maar we zien ook niet alles natuurlijk.

2 likes

ik vond het ook echt naar om te zien hoe Sander er aan toe was inderdaad, alsof hij half in een delier zat

2 likes

Gewoon in de uitzending

Ik begreep uit de podcast van Denise dat ze 1 uur voor de ‘finish’ er uit gehaald is. Dan snap ik helemaal niet waarom ze haar niet voor dat laatste stukje nog opgepept hebben en specifiek toen besloten dat ze er uit moest… nog niet helemaal afgeluisterd maar so far komt daar in de podcast ook geen antwoord op

1 like

Maar dat is toch juist het idee van die opdracht, dat je geen idee hebt hoe lang het nog duurt maar dat je gewoon door gaat? Als ze hadden gezegd “kom op denise, je hoeft nog maar een uurtje” was juist dat hele idee teniet gedaan. Ze kon het gewoon niet meer opbrengen om verder te lopen en bovendien hadden ze haar eerder al het voordeel van de twijfel gegeven en ik denk dat het nu gewoon duidelijk was dat er niet meer in zat.

Van sander vind ik het wel sneu, maar ik denk ook dat het aan de montage ligt en dat ze echt al van alles geprobeerd hadden met sander maar dat ie gewoon heeeeeelemaal de weg kwijt was (figuurlijk dan, want letterlijk zat hij op de goede weg :clown_face:)

2 likes

Ja daar heb je ook helemaal gelijk in… zijn natuurlijk 14-16 uur lopen in 50 minuten gepropt dus je ziet niet hoe lang ze al bezig waren met motiveren en doen. Het is een x klaar maar des te zuurder denk ik om dan vlak voor de finish af te vallen.

1 like

Ik hoorde net zelfs dat het nog maar 500 meter was…

Maar goed zoals iemand anders al zei, het punt van de opdracht is juist dat je niet weet hoe lang het nog is en toch doorgaat. Maar wel zuur als je achteraf hoort dat je zo dichtbij was.

En blijkbaar hadden ze Duco er eigenlijk uit willen zetten toen hij bij de eerste opdracht met de gijzelaar zijn gijzelaar kwijt was en zonder hem wegging, maar is Jeroen daar voor gaan liggen. De gijzelaar was namelijk weggelopen naar een stuk dat niet binnen het ‘speelveld’ hoorde en bij productiemensen gaan staan, waardoor hij niet meer opviel en Duco geen eerlijke kans had om hem nog te zien.

2 likes

Oh wauw 500 meter!! Wat zuuur! Oh wat goed dat hij een 2e kans heeft gekregen want zo zie je maar goed dat iemand juist uit ‘fouten’ of dingen die niet helemaal goed lopen juist weer enorm kan groeien en pieken. Waar heb je dit allemaal gehoord? Mega interessant om meer te horen erover, afleveringen zijn maar zo’n klein deel

1 like

In de podcast 15 gewone burgers van oud-deelneemster Agavni, de aflevering met Jeroen van Koningsbrugge.

Bij dat boksen had de productie blijkbaar ook een beetje een miscalculatie gedaan, en niet gerealiseerd dat die bokser 7 gevechten moest doen. En toen kwam Duco ook nog eens als eerste die die man alle hoeken liet zien. Dat gevecht is blijkbaar ook veel sneller gestopt dan de andere gevechten omdat die bokser er helemaal aan ging en hij nog zes keer moest. Vervolgens vertelt Jeroen dat Bono super trots was dat het zo goed ging maar dat die man toen eigenlijk al helemaal murw gebeukt was. Vervolgens gaf Jeroen in de podcast nog een compliment aan Duco dat hij tegen de rest eigenlijk helemaal niet verteld had hoe goed het ging en dat hij Bono helemaal zijn shine liet pakken en dat hij dat mooi vond van hem.

4 likes

Leuk, thanks voor het delen!

1 like

Het is weer begonnen! Meer enthousiaste kijkers?

Toch al snel weer twee afvallers zeg en eentje die aan het elastiek hangt. Vond dat fragment waarbij je Immelda naast die andere vrouw zag na die 3 km individuele speedmars wel sterk, was ook wel illustratief voor dat de een zichzelf wel echt verder kan pushen dan de ander.

Moet wel zeggen dat ik op basis van de voorstel filmpjes iedereen er sterk en goed voorbereid uit vond zien, behalve die meid die nu ook al afgevallen is. Van haar was ik bij het filmpje al niet overtuigd.

Wie ver gaan komen vind ik nog lastig te zeggen, maar volgens mij is Paula ijzersterk.

5 likes

Ja ik kijk ook! En de nieuwe Vlaamse special forces heb ik ook uitgekeken in een paar dagen. Aanrader ook, leuke cast

3 likes

ik heb gisteren de laatste twee afleveringen gekeken en dit vind ik een goeie diplomatieke omschrijving :rofl:

2 likes

Je ziet ook IEDEREEN balen zodra hij begint met praten :joy:

2 likes

Toen ze in de laatste aflevering Wout’s gedrag aan begonnen te moedigen heb ik het gewoon uitgezet. Klaar mee. Echt nooit eerder gehad bij dit programma dat ik een aflevering, laat staan het seizoen, niet verder wilde kijken :joy: Kijk volgend seizoen wel weer :grimacing: (reden in spoiler)

Leek echt alsof bij de feedback Ray en Dai Wout proberen in te zetten als de oplossing voor gebrek aan sfeer en saamhorigheid in de groep en dat hij mensen emotioneel moet gaan loswrikken ofzo met z’n ‘kwetsbaarheid’. Terwijl zo’n gast juist ontzettend aan het probleem van sfeer kan bijdragen?? Ik weet niet hoor, maar als alle mensen om je heen een ‘muur’ hebben of een ‘masker’ als ze met je praten…maybe the problem is you…?? Persoonlijk zelf zou ik geen zin hebben om te chillen met een of andere navelstaarderige halve gare, die bovendien denkt dat hij alle mensen om zich heen psychologisch helemaal ‘door’ heeft.

7 likes

Ik zou die Wout echt niet trekken nee. Zag ook wel een kleine ergernis bij Ray. En waarom ook meteen leiderschap/ meer leiderrol? Zou echt gek worden als deelnemer.

Tot nu toe Bikkel nog nauwelijks gezien. Maar vond hem zo aandoenlijk en ook ontwapenend tijdens laatste aflevering. Heb zo hard gelachen met het inpakken van die tas, hij had even error. Ik snap dat wel.

2 likes

Ook erg onnozel :sweat_smile:

2 likes