Kampeertopic

Ik zou kijken naar een mat waar ook iets anders in zit dan alleen lucht. Dat verhoogd de R-waarde (isolatie waarde) van de mat waardoor kou van onder minder de mat door komt en de mat veel comfortabeler is. Ik ben zelf fan van de matten van Exped maar die zijn helaas niet heel goedkoop…

1 like

Door jouw bericht vandaag even bij de kampeerwinkel op een Exped gelegen en die liggen wel echt goed inderdaad! Wel kneiterduur, maar ook een wereld van verschil met zo’n intex luchtbed dus ik ga toch maar overstag denk ik.

1 like

Ik heb deze en ben erg tevreden! Ik heb gauw last van m’n heupen en heb het ook snel koud, maar daar heb ik met dit matje geen last van. Het matje heeft een R-waarde van 11 (de hoogste is dat). Ik vind hem wel een beetje smal en had achteraf denk ik liever de extra wide gehad. Maar deze is dan weer handiger meenemen naar festivals, dus het is oké zo. Hiervoor had een matje van Vrijbuiter model Cherokee en die vond ik nog fijner omdat de bovenkant van velours was, dan ritsel je minder bij het draaien. Helaas is die niet meer te koop.

Ik heb hem trouwens eens in de aanbieding gekocht. Misschien is ie nu ook wel ergens voor minder geld te vinden.

Ik heb ook meerdere matras-achtige matjes gehad, maar vond dat niks. Daar raakte m’n heup toch snel de grond. Ik heb liever zo’n matje van de link hierboven.

1 like

Oh thanks! Ga ik ook nog even naar kijken dan.

Iemand suggesties voor een leuke camping in de Ardennen/Vogezen/Noord-Frankrijk waar het in de meivakantie al een beetje oké is qua weer? We gaan met onze dochter van 4 en willen het liefst ook kunnen zwemmen.

Weer is niet te voorspellen natuurlijk, maar wie weet zijn hier nog mensen die leuke campings weten.

Huilen, geen honden toegestaan 🫠 wat een mooie camping zeg!

Wij willen volgend jaar met de baby (dan 1,5) gaan kamperen. Ik zou het liefst dit jaar al gaan maar ben bang dat ons nu nog teveel stress oplevert (ivm huilen, slaapjes, borstvoeding, kolven). En uiteraard onze hond mee. Zoveel zin in, niet normaal. Liefst op een dag rijden afstand (in Frankrijk of Duitsland). Met verwarmd zwembad. Verder het liefst geen animatie of grootschalige campings. Die jij voorstelt @Luzarl is ook niet toegestaan voor honden, zo stom.

En die van @Madam-Mikmak is ook mooi zeg. Zonde van die overstromingen!

1 like

Dit is ons plan voor deze zomer. Baby is dan 8 maanden oid dus volgens mij moet dat wel lukken. Ook zoooo veel zin in. Ze slaapt al super goed in een Deryan dus dat is fijn.

We gaan eind juni proefkamperen in Nederland. Ik verwacht dat de grond dan nog vrij koud is. Kan ik dan gewoon iets van een warmtedeken oid onder het bedje van de baby leggen? Of hoe zou ik anders het zo warm mogelijk kunnen houden.

Heerlijk! Wij gaan voor nu nog een keer vliegen (durf het bijna niet te zeggen haha) omdat ik dan nog borstvoeding geef en me dat dan chiller lijkt. Durven ook nog niet zo’n enorm stuk te rijden met baby (wonen in het noorden, dus frankrijk is al een redelijk stuk rijden).

Waar willen jullie gaan kamperen? Heel leuk om te gaan proef kamperen! En ik heb geen idee. Ik zou vooral veel wol meenemen want dat isoleert ook goed. Wij hebben in de kinderwagen ook over het matrasje een hoeslaken en dan een wollen deken daaromheen en vervolgens inpakken met andere wollen deken.

Ha leuk topic, ik wil dit jaar ook graag weer kamperen maar vind de zoektocht naar een geschikte camping nog best lastig.

Het liefst een beetje kleinschalig, met een zwembad of dichtbij het strand (nog liever allebei haha). Dus mocht jemand nog een gouden tip hebben (in Frankrijk). Alles wat ik tot nu toe gevonden heb heeft nogal matige Google reviews

@viking die tip van jou ziet er ook cool uit zeg!

In een groep over fietsvakanties wordt vaak een schapenvacht getipt door baby’s. Die leg je in het deryan tentje en dan je kindje daarop late slapen. Ook weer wol dus.

5 likes

Wij vonden camping longchamp leuk. Het is wel wat drukker geworden en vooral veel Fransen maar een fijn zwembad en dicht bij het strand! Maar ja, daar is het niet altijd strand weer. Wel snel zwem weer.
Nu gaan wij naar RCN camping Port ‘l epine

1 like

Wij hadden dezelfde uitdaging en hebben zelf ook een hekel aan een koude rug: een isolatie matje op maat knippen en eronder leggen en zoals al vaker wordt gesuggereerd helpt wol ook, dus evt op dat isolatiemateriaal nog een laagje wol - kan ook al een wollen wiegdeken zijn oid!

Wij gaan hetzelfde doen voor onszelf :smile:

1 like

Ik heb een fluffy vest en dat is voor mij genoeg. Schiet je zo overal over aan en is heerlijk warm.

Zoiets, maar ik heb een ouder model met meerdere zakken ook:

https://www.decathlon.nl/p/warme-fleece-jas-voor-wandelen-dames-sh100-ultra-warm/_/R-p-305153?channable=02893b736b7569640032363534353138eb&mc=8527388&gclid=CjwKCAjwzuqgBhAcEiwAdj5dRjyqk3N-l87OrqnZFnkpI_SQ2LCAimufv-LobPdBlFmYdjz2S5_gWhoCDOEQAvD_BwE

3 likes

Ik heb vaak een thermoshirt met lange mouwen mee, ook voor als het 's nachts koud is. Dat dan ook voor de avonden, met een fleecevest en als het echt koud is een winddichte jas erover.

1 like

heeft iemand weleens in Tsjechie gekampeerd? Ik wil weleens wat anders. Zat ook te denken aan engeland maar in een tent met mogelijk regen vind ik niet zomervakantie waardig. Andere optie is misschien de Jura in Frankrijk of bij Annecy.

Natureo misschien? Zelf nog niet geweest maar wel goede reviews

Meivakantie kan zoals ik begrepen heb heel erg verschillen qua weer. Het kan snacnts nog vriezen etc. Ik zou dus bij een camping letten op dat het niet te hoog ligt. Wij waren op een toffe camping in de Ardennen, bij Bouillon in de buurt, maar dat zou ik niet zo goed aandurven in de meivakantie.
Ze hebben daar wel veel campings aan beekjes etc, wel heel erg leuk, zoals camping Maka of de la Semois

1 like

Wij vonden kamperen met een baby (van toen 6m) zooo leuk! In twee dagen naar Italië gereden en ook dat was prima te doen. Grote afwasteil kon prima als bad fungeren en vanuit de kinderstoel of op een kleedje kon ze heerlijk kijken naar alle andere campinggasten. We zaten pal aan het meer, dus lekker zwemmen, en dutjes deed ze in de kinderwagen onder de schaduw van de bomen. Komend jaar gaan we gewoon weer.
Overigens vond ik borstvoeding juist heel chill. Zat toch de halve dag in bikini dus even voeden kon makkelijk tussendoor.

4 likes

Jaaa dit klinkt top en zo gezellig! Wij hebben besloten om in mei te vliegen en in september te gaan kamperen. Dan is onze baby 8 maanden. Welk meer zaten jullie toen? Ben wel benieuwd of je nog weet welke camping. Direct aan het meer klinkt goed

Heeft iemand tips voor een leuke camping in het buitenland met o.a. (tent) sta plekken wat op rij afstand (max. 7u rijden) is vanuit Breda.
We vinden het vooral leuk als er wat dingen te doen zijn in de buurt van de camping. Bv. Leuke marktjes/stadjes, musea, restaurantjes, mooie uitzichten etc. Op de camping zelf hoeft er niet veel te zijn, als het sanitair maar oké is.