Kampeertopic

Wij hebben zoiets en dat voldoet voor ons. Het is niet heel fel, maar volgens mij heb je meerdere stander. Je zou er nog zo’n staand ding naast kunnen zetten op tafel, die hebben ze bij de action volgens mij zelf wel.

https://www.bol.com/nl/nl/p/buitenverlichting-2-in-1-oplaadbare-buitenlamp-met-8-standen-buitenverlichting-32-8ft-waterdichte-draagbare-buitenlamp-zonne-energie-en-usb-oplaadfunctie-kamperen-wandelen-en-buitenverlichting/9300000237635275/?Referrer=ADVNLGOO002035-S--9300000237635275-PMAX-C-22284967623&gad_source=1&gad_campaignid=22284969051&gbraid=0AAAAAD5OnmNcENy6ZE5szQR353lOdXPJR&gclid=CjwKCAjwhqfPBhBWEiwAZo196ou4zgu72jqdDd7V5_wv1lLgSOds-Bt2Uczlkj25ofQQUSA6kuy2zRoCzGwQAvD_BwE

2 likes

https://www.praxis.nl/verlichting/buitenverlichting/buiten-tafellampen/lumisky-draadloze-tafellamp-kelly-zwart-zwart-aluminium-dimbare-witte-led-oplaa/10364496

Ik zou zoiets doen, dan verlicht je het speelbord, zie je alle kleuren goed. Je hebt ze vast ook wel goedkoper ergens.

1 like

Ik heb deze bij de Action gekocht maar we gaan deze zomer voor het eerst kamperen dus ik kan nog niet zeggen of hij genoeg licht geeft! Hij heeft een felle en warme stand.

https://www.action.com/nl-nl/p/3213409/absolu-chic-oplaadbare-tafellamp/

Wij hebben een tweedehands vouwwagen gekocht en gaan deze zomer voor het eerst kamperen. We hebben gelukkig al een deel van de kampeeruitrusting maar ik kom er niet uit met het bed. We willen een dekbed maar is zo’n uitwasbare nou echt fijner? Het is wel synthetisch materiaal en een vouwwagen kan misschien best klam worden? Heeft iemand een goede tip?

En als ik toch bezig ben: onze vouwwagen heeft een inritsbaar kuipzeil, is het handig om daar nog tenttapijt op te leggen of is dat niet nodig?

We gaan kamperen in de Frankrijk dus ik hoop op warm en droog weer!

3 likes

Wij hebben in de vouwwagen hetzelfde als thuis. Wollen vier seizoenen dekbed van de Aldi. In de zomer nemen we alleen de zomer variant mee tenzij we naar de bergen gaan.

1 like

Deze is fijn!

3 likes

Ik ga dit weekend voor het eerst alleen naar de camping met de kinderen (4 en net 1). Heb er echt veel zin in!

Voor de jongste heb ik een grondbox gekocht omdat die alles eet wat los en vast zit. Dat ze wegkruipt maakt me niets uit maar dit is zó irritant. De oudste kan lekker spelen in het speeltuintje op het veldje.

Iemand tips voor de koude nachten in een caravan?

4 likes

Wij nemen gewoon het dekbed van thuis mee! Leek ons niet fijn en goed om het dekbed in de vouwwagen te laten liggen.

2 likes

Ik was mijn ikea dekbed gewoon

Ooh t begint hier weer helemaal te kriebelen om te gaan. Volgende week caravan halen.
Ik zoek nog een groot buitenkleed of tenttapijt.
Ik vind die van human comfort supermooi. Maar ik heb geen zin om 500 euro ervoor neer te tellen. Heeft iemand een tip waar je mooie hebt? En anders kies ik misschien voor 2 ronde met verschillende patronen. (Van karwei ofzo)

1 like

https://www.obelink.nl/obelink-patio-mat-diamond-340-x-250-cm-tenttapijt-603314.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=19265477674&utm_id=145239702395&gad_source=1&gad_campaignid=19265477674&gbraid=0AAAAAD62Df4LaTVS8lv_cudcWxVmVr-Dk&gclid=EAIaIQobChMI05fSyc6ilAMVopmDBx2d-wnVEAQYASABEgJhVPD_BwE

Wij hebben deze. Vind hem in het echt mooier dan op de foto. Op de foto lijkt hij veel drukker.

Iemand nog tips voor het handig opbergen van spullen in een camper of caravan?

We hebben best veel opbergruimte, maar het zijn grote vakken. Nu heb ik dus veel kratten daarin staan met eten en drinken en kleren, maar dat wordt zo graaien. Ik denk aan meer plankjes maken en dan de kleding gewoon in stapeltjes en in de bovenkastjes lage mandjes zodat alles niet zo door elkaar schuift maar je alles wel kan zien. En ik wil een schoenenzak aan de passagiersstoel hangen tegen die 20 paar rondslingerende schoenen.

Ik heb ook eindelijk door dat ik niet alles in 1 toillettas bij elkaar hoef te bewaren :sweat_smile:. Ik sleepte telkens een gigantisch ding mee met alles wat je zelden gebruikt (pincet, tekentang, thermometer, pijnstillers, shampoo etc.). Nu dus omgepakt naar 1 dagelijks toilettasje, 1 douchetasje en 1 voor overige spullen die je weinig gebruikt die gewoon in de kast mag blijven.

2 likes

Zaterdag wilde ik eigenlijk even naar decathlon om te kijken voor een bustent. Ik kwam er gelukkig op tijd achter dat in geen enkele locatie die bustent in de showroom staat opgesteld. Dus toen gingen we maar spontaan op roadtrip naar de Wit in Schijndel.

En meteen ook een tent gekocht :grin:

Opblaasbaar. Want ik wilde geen gedoe met stokken en iets wat nog enigszins snel is op te zetten want we staan niet 2-3 weken op 1 camping.
Ik ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen :smiley:

5 likes

De afgelopen keren dat ik ging kamperen was het, popup tent mee, m’n auto volgeladen met spullen zoals bbq, kleding, servies, houtblokkies en heel de mikmak, nog best luxe denk ik voor heel minimalistisch kamperen.

Maar m’n tripjes gingen toen richting duitsland / oostenrijk / slovenie, nu valt er daar nog steeds veel te zien. Alleen zit ik er mee dat ik in de toekomst misschien wat verder wil omdat ik de dingen die ik wilde zien, al gezien heb. Dit jaar wordt m’n eerste stop bij de grens Duitsland / Oostenrijk, en wil ik vanuit daar verder richting slovenie en dan bekijken of dingen in bosnië (of kroatie) te behalen zijn in m’n planning. Maar als ik zo steeds een beetje verder wil gaan is het mogelijk fijner om dat begin stuk over te slaan door andere opties, zoals vliegtuig en vanuit daar huur auto, want ik wil wel een beetje in de roadtrip blijven.

Alleen hoe krijg ik dan al m’n spullen mee? Iemand ooit iets soortgelijks gedaan en hoe heb je dat dan gedaan? Want ik heb het gevoel dat ik nu heel erg vasthoud aan, hoe krijg ik m’n bbq dan mee, en ik heb m’n auto nu best volgeladen, maar dat kan natuurlijk niet in 1 koffer, dus hoe zou ik dat moeten doen.

Edit: ik zie dat ik je vraag niet goed gelezen heb, dus je kunt naar tweede alinea skippen :sweat_smile:

Ik heb regelmatig kampeertrips gedaan door half Europa en het ging altijd prima. Wel soms keuzes maken, maar in principe heb je voor Kroatië niks anders nodig dan voor Duitsland. Je zult een keer moeten wassen, maar verder kan het makkelijk. Ligt natuurlijk ook aan je auto, maar wij hebben in het verleden prima gekampeerd met een Peugeot 207 en een VW golf. Zelfs met een katoenen (groot en zwaar) tent en we hebben nooot bezuinigd op fijne stoelen, dus dat neemt al veel plek in. Koelbox hadden we toen wel altijd klein en geen bbq mee. Vaak in het zuiden wel van die gezamenlijke bbqs op een camping en heel vaak toch verboden. Ook hebben we weleens zo’n wegwerp gekocht of zo’n hele kleine hibachi ter plaatste gehaald.

Ik heb 1 keer gevlogen en een huurauto gedaan op Sardinië, maar dat vond ik niet zo’n succes. Lichte tent, dus vrij Spartaans en de rest ook lichtgewicht of ter plaatste gekocht. En dus ook maar 1 brander en een pan. Dus veel in restaurants eten en ook geen koelbox. Ik heb een hele mooie vakantie gehad, maar vond dat veel gekloot. Zou nu of net de auto erheen of met vliegtuig en dan b&b. Maar ik was toen nog een arme student, dus was dit de goedkoopste optie.

1 like

Je zou eventueel als je sneller wil doorreizen die tussendoor overnachtingen in een hotel of b&b (oid) kunnen doen, en dan pas kamperen in het land waar je wil zijn.

1 like

We willen graag een week kamperen en max 800km rijden vanaf Limburg ivm newborn (dan 10 weken oud), alle opties qua landen en plekken staan nog open. We denken aan bijv zwarte woud, Normandie of Bourgogne. Iemand echt een leuke plek / aanrader hier ergens? Campings die we fijn vinden: kleinschalig, liefst aan een meer/zee, veel groen.

Ik ben afgelopen zomer naar Luxemburg geweest. Of nou ja, ik heb gekampeerd in Duitsland ergens aan het water dat grenst aan Luxemburg. Door het goede weer was dit super relaxt, dichtbij, toch ver weg, Luxemburg is prachtig. Iets voor jullie wellicht? Dit is de camping (er zijn twee locaties vlakbij elkaar, ik heb het over camping Ourtal-Idyll)

2 likes

Ja Luxumburg / zuiden Duitsland kan ook zeker, dankje ziet er goed uit!

Titisee?

2 likes

Ook een goede! Heel leuk gebied maar ik vond de vorige keer de campings daar matig qua charme campings opties, heb je mogelijk een leuke tip?