Kampeertopic

Wij hebben op een camping gestaan in Colmar, was heel leuk. Leuk stadje, dagje wijngaarden, Basel en relaxen gedaan. Zijn ook toen nog in straatsburg gaan kamperen, vond dat ook echt een hele leuke stad. Vanuit daar ook een dagje europapark gedaan!

1 like

Hebben jullie aanraders voor een (goed opvouwbare) fijne kampeerstoel? We hadden afgelopen jaar onze oude mee, maar die leuning is te schuin naar achteren, waardoor je er niet zo fijn rechtop op kon zitten. (Wij hebben alles laag trouwens, stoeltjes, tafeltje, kookstelletje)

Iemand een tip voor een camping in Frankrijk op ongeveer 5/6 uur rijden hier vandaan? (vanaf Zuid-Holland). We hebben al een camping voor de vakantie zelf, maar we willen halvewege de rit 1 nachtje ergens overnachten. Het hoeft dus niet bijzonder te zijn, als het maar netjes en betaalbaar is.

Ik ga volgende week naar een camping bij Fontainebleau. Ik zal laten weten of het iets is.

1 like

@Feather Ik vind het vooral belangrijk dat het ‘op de helft’ van de gehele rit is, zodat de rit op dag 2 niet langer duurt dan op dag 1 :nerd_face: Maar daarna rijden we naar het zuiden, dus wel die kant op.

@Dr.Watson Graag! En fijne vakantie!

Wij reden meestal in een keer door, maar als we een keer ergens overnachtten was het meestal op de bonnefooi of in een F1 motel ergens langs de autoroute, is ook niet suoerduur volgens mij en makkelijker dan een nacht alles opzetten (tenzij je met een gewone caravan gaat natuurlijk, wij gingen altijd met vouwwagen of tent)

1 like

We gaan met de tent! Maar ik vind het een beetje eng om al je spullen dan in de auto te laten liggen. Door de ramen zie je natuurlijk dat er van alles in ligt. Heb jij dat niet?

1 like

Ik ben mijn waardevolle spullen mee naar binnen en verder vertrouw ik het wel. Wat moet iemand nu met een tent of een slaapzak? (Is mijn naĂŻeve gedachte).
Scheelt denk ik wel dat F1 echt zo’n doorreishotel is. Er komen echt mensen aan tot 2.00u 's nachts en de eersten vertrekken weer om 5.00u, is mijn ervaring.

3 likes

Ik ben ook niet zo bang dat ze de tent stelen, maar meer dat ze denken: ‘hĂ© de auto ligt vol, er ligt waarschijnlijk ook nog wel iets waardevols tussen’ en dan ze daarom dan inbreken. Misschien zou ik het wel aandurven als er een overdekte, beveiligde parkeergarage bij is?

Rond dit soort hotels staan er veel camera’s. We hebben ook wel eens een formule 1 hotel gehad die met een hekwerk afgesloten werd.
Er staan meer toeristen en ook Polen die er slapen met bedrijfsbusjes vol materiaal.

Oh goed om te weten, ik heb nooit van deze hotels gebruik gemaakt. Ik denk dat ik toch liever ga kamperen (dat voelt ook gelijk meer als vakantie dan een nachtje een hotel) maar ik houd dit wel als optie voor als het ineens slecht weer blijkt te zijn.

1 like

Wij vinden het ideaal, dan waren om 1 uur op de camping in Frankrijk en konden e hele dag verder alles opzetten.

Maar zo hebben we ook een keer twee nachten in een hotel geslapen naast de camping omdat het maar bleef regenen :joy:

3 likes

Wij zitten altijd in bb hotel, niet duur, zit hek omheen en idd allemaal andere toeristen en bouwvakkers. Nooit onveilig gevoeld of gehoord van inbraken. We nemen altijd alleen de tas mee met paspoorten geld en elektronica. Alle kampeer shit blijft gewoon in de auto die daar eigenlijk altijd recht voor je kamer staat.

1 like

Ik heb in 2019 daar gekampeerd, ben op Nab Strand Camping geweest, supermooie ligging aan het water, we lagen een paar meter van een kleine klif te slapen, heerlijk! En heel netjes allemaal. Ook leuk gefietst in die omgeving, we waren er in juli en alles was in bloei en zo kleurrijk.

In kopenhagen heb je een camping bij een fort, die was fijn vanwege de ligging om een paar dagen de stad te verkennen.

Je hebt daar vaak een complete gastkeuken die je kunt gebruiken dus wij hebben ons kookgerei nauwelijks hoeven gebruiken. De nachten vond ik wel koud dus ik zou rekening houden met thermokleding of een goede slaapzak.

4 likes

Ik zoek een camping in Nederland, leuk voor leeftijd 1, 9 en 12 jaar. Liever niet te massaal, en graag ook nog betaalbaar voor 2 weken in het hoogseizoen.

Ik vind het zo lastig, die van 1 heeft op zich nog niks nodig, maar 9 en 12 zijn moeilijke leeftijden vind ik.

Iemand tips?

Idee is om met camper te gaan, maar staan ook open voor een leuke huuraccommodatie, wel min. 3 slaapkamers dan, bij voorkeur 4.

1 like

Ik was vorig jaar mei op camping de Rammelbeek. En dat vond ik een leuke camping voor kinderen! Binnenzwembad, treintje, animatie etc. Maar de camping straalde ook heel veel rust uit.

2 likes

Dat ziet er idd leuk uit, ik ga hem meenemen, dank je wel!

2 likes

Via bijzonderecamping.nl kwam ik ook op hele leuke opties! Vaak ook kindvriendelijk.

2 likes

Ter spegelt in Eersel

1 like

Ik vind heel vroeger de Beerze Bulten erg leuk. Weet niet if je daar kan huren