Helemaal eens met deze! Heel fijn dat ie niet plakkerig is. En ik heb de variant met regenboogkleuren dat is ook een pluspunt haha.
Wel een vrij groot pak ten opzichte van een synthetische slaapzak
Ja dat is precies waar ik bang voor was, van wat ik online lees zijn ze niet superwarm.
@Kusjessoldaat die heb ik ook gezien en zag er fijn uit! Hebben ze zelfs in allemaal mooie kleurtjes Het enige minpunt vind ik inderdaad wel dat het een vrij grote verpakking is zoals @Ludo aangeeft, en ik wil graag een zo’n klein mogelijk pakketje i.v.m. beperkte pakruimte. Maar het lijkt wel alsof ik dan heel erg op kwaliteit moet inleveren, óf het echt enorm duur wordt
Ik heb vroeger ook wel eens een fleece slaapzak gehad die je dan in je slaapzak kon doen. Soort extra kokon haha. Heb ik toen denk ik bij xenos gekocht. Misschien is dat iets?
Als je lichtgewicht/klein wil omdat je er mee wil wandelen etc dan kun je eigenlijk al geen katoen (te zwaar) en dan zit je al snel naar dons vulling te kijken (licht en warm). Maar dat is dus wel al snel duur!
Ik vind zo’n glibberige slaapzak ook niet zo fijn, maar als je heel lichtgewicht/klein wil is het eigenlijk altijd die stof.
Als je het altijd koud hebt zou ik kijken naar de comforttemperatuur van de slaapzak. Ik heb deze slaapzak nu denk ik 10 jaar en ik ben er nog altijd heel blij mee. Ook wat breder, dus draaien is makkelijker. Ik heb best een dikke kont en zit soms vast haha. Deze heeft een comforttemperatuur van 15 graden. Het is alleen geen klein pakketje, maar dat is ook logisch.
Als het 's nachts nog wel heel warm is, dan neem ik een katoenen dekenslaapzak mee van de Decathlon. Die heeft een comforttemperatuur van 10 graden. Ook een goede slaapzak, maar wel wat krapper en dus geschikter voor warmer weer. De mijne is alleen niet meer in het assortiment, maar er is vast een vergelijkbare. Deze neem ik vaak mee naar festivals omdat ie wat compacter is dan die andere die ik heb. Ik heb ook wel eens zo’n fleece liner gebruikt die @Ludo noemde.
Hier Nomad Bronco junior voor de kinderen. In een grote slaapzak blijven ze minder goed warm
Zelf al jaren coleman slaapzakken. Soms wat fris heel vroeg in het seizoen, maar joggingbroek en door.
je moet inderdaad naar de comforttempartuur kijken, dat is gestandaardiseerd binnen europa, dus dat moet altijd dezelfde betekenis hebben, ongeacht het merk. Bij Decathlon hebben ze echt ook goede slaapzakken.
Je matje is ook nog belangrijk: die testen worden gedaan alsof je een matje met een bepaalde R waarde gebruikt, als jouw matje minder warm is, heb je een warmere slaapzak nodig.
We hebben de caravan gisteren gekocht !
Geen stapelbed maar is wel een mogelijkheid om te maken eventueel.
Maar voor deze zomer (we gaan een reis maken naar Canada)is het geen probleem. Er past wel een tentje of camping bedje op de grond.
Volgend jaar kunnen ze of samen slapen of een in de voortent
Hij ziet er erg mooi uit en is van 2001 !
Hou er rekening mee dat dit vaak het lege en kale gewicht is.
Bij ons komt daar nog paar 100kg bij door: de luifel die er aan vast zit, de fietsendrager, ander type koelkast, en (ja luxe) de airco.
Dan nog het vaste inventaris (luifel flappen, tafel, 4 stoelen, gasflessen en klein prul als borden bekers pannen bestek wat niet zwaar is maar ook niet 0kg bij elkaar) waar je eigenlijk geen invloed ophebt en vervolgens komt er nog bij wat je gewoon inpakt (kleding badhanddoeken kinderwagen, misschien een fiets?) etc.
Dus ik denk dat het in praktijk meer dan 70kg is?
En bij de auto gaat het ook om de mensen + inhoud (dus jullie als personen en kinderstoelen wegen ook nog mee).
Rijden met een caravan is ook echt wel een ding (vind ik zelf). En goed inpakken dat ie niet gaat slingeren ook. Handig om je daar goed in te verdiepen
Ja mijn vriend moet zijn rijbewijs BE nu halen maar dat is meteen ook een stuk veiliger.
Maar zo zitten we er nooit overheen en geen gedoe.
Mijn schoonvader heeft gelukkig redelijk veel verstand van kamperen dus die helpt ons goed.
We moeten ook nog even een stabilisator halen dat rijd al beter natuurlijk.
Heeft iemand nog tips waar je veel kunt halen qua inboedel?
Obelink ken ik en daar gaan we zeker nog heen. Maar wat budget tips zijn welkom.
IKEA voor je inboedel. Zou wel beide BE halen. Stel dat je vriend moe is/een been breekt dan kun je nog wisselen.
Daar heeft Decathlon ook best veel voor! Misschien nog HEMA? En toen ik even googlede zag ik ook Lidl, maar zelf geen ervaring mee…
Ik snap dat je dat adviseert. Maar ik hou gewoon niet van auto rijden. Ik rij thuis alleen in de omgeving (en we wonen in een dorp in Twente). Ben geen held dus met caravan rijden ga ik niet doen. Ik geval van nood rij ik als mijn vriend er naast zit wel terug vanuit het buitenland, maar met bloed zweet en tranen. Het is niet dat ik niet kan rijden. Maar ik vind het gewoon eng op een onbekend gebied, met bergen en veel snelweg.
Als er ooit een situatie voorkomt dat hij niet terug kan rijden is er vast wel een oplossing.
We hebben voor hetere vuren gestaan in het leven. We verzekeren ons gewoon goed en het komt vast goed.
Decathlon, die hebben super veel kampeerspullen voor een leuke prijs. Wij hebben daar veel vandaan. Heb ook wel wat dingen van de action (bestek bijv.) en de hema. Ook kan je altijd even bij de ANWB kijken.
Ook hebben wij bepaalde dingen van marktplaats gehaald, zoals een kookstel (gasfles wel nieuw gekocht). Nieuw vond ik die dingen best duur.
En ik heb zelf de tip gekregen om na de zomer bij kampeerwinkels te kijken ivm uitverkoop. Wij hebben dat toen niet meer gedaan (geen idee waarom niet), dus durf niet te zeggen in hoeverre dat echt een ding is. Andere hier die dat misschien wel weten?
De Wit in Schijndel is ook top voor kampeerspullen. Ook een hoge campingstoel bijvoorbeeld, zit m’n dochter van 6 nog steeds op en krijgen we vaak vragen over op de camping
Snoepwinkel dit!
Obelink bij Winterswijk!
Oh volgens mij bedoelde ik Obelink, daar komt ook die kinderstoel vandaan.
Marktplaats!
Mensen bieden soms hun hele inventaris online aan.
Stoelen / tafel en ook pannen enz hoeven (wmb) niet allemaal nieuw.
Wij gebruiken zelf het old skool mepal waar m’n man nog van gegeten heeft op de camping 30jr terug haha
Ja obelink is niet zo heel ver dus daar gaan we nog wel heen.
En idd dingen op marktplaats vinden we ook prima