Huh wacht wil je een opgooitent op het bed zetten? Dat zou ik niet doen. Ook passen die opgooitentjes niet echt op een bed. Ze zijn veel breder dan een regulier matje. Kan je jongste bij jullie slapen? Of allebei bij een kind in bed? Tis toch maar voor 1 jaar.
Wij bouwden de rondzit niet om. Alleen de tafel weg, daar stond het campingbedje. Die stak ietsje in de keuken maar overdag zetten we hem dan rechtop. En onze oudste lag dan op de bank ernaast dus die lag ook soort van vast tussen het campingbedje en de wand.
Mijn zus en ik sliepen samen in een bed tot zij naar een klein tentje verkaste. Zat nog iets meer leeftijdsverschil tussen dan bij jou.
Klinkt vooral alsof kamperen (nog) niet echt je ding is. Kun je niet beter een safaritent huren en pas een caravan kopen als de kinderen ouder zijn?
Of het gewoon gaan uitproberen? Mijn ervaring is dat bij kamperen slaap zowiezo anders is dan thuis, dus het altijd een beetje aanpassen en schipperen is.
Nou ja een tweedehands caravan kost ook een paar duizend euro, dus ik vind het nogal een investering als je niet weet of het je ding is en nog vrij onervaren bent.
Dan zou ik ergens een tent huren zoals @Willy ook al zegt of misschien een vouwwagen of caravan van bekenden huren als dat kan.
Ik ken namelijk vrij veel mensen die kamperen toch niet zo fantastisch vinden en dan vind ik het nogal een gok om een caravan te kopen.
Lekker aan laten wennen zou ik zeggen, als er 4 bedden zijn. En een Deryan kan wel op een bed. Evt. een spanbandje onderlangs.
Ah zo, ik las het meer van: de caravan zowiezo en dan de vraag of het oudste kind in de caravan of in een los tentje het beste kan slapen. Dus ik dacht: gewoon uitproberen. En los tentje mee voor als dat beter blijkt.
Oh zo! Ik dacht dat de ruimte een probleem was. Ja dat is gewoon een kwestie van wennen en uitproberen. Hier gaat dat ook nog niet zo soepel. Afgelopen vakantie eindigde ik samen met onze peuter in grote bed en mijn man met kleuter in stapelbed. Ze sliepen ook wel later dan normaal thuis. Ik verwacht dat het steeds wel een beetje beter zal gaan!
Wij denken ook na over caravan kopen en gaan binnenkort dus een lang weekend met een gehuurde caravan (met stapelbed) op pad. Gewoon even kijken of het is wat we ons erbij voorstellen. Inboedel zit erbij, een tafel en twee stoelen erbij gehuurd. Verder een tas buiten speelgoed mee en we gaan het zien wij willen gewoon een keer proberen. Beide vroeger wel gekampeerd met tent maar is toch anders. En nu twee (jonge) kinderen.
Wil ook niet echt iets aanschaffen daarom nu, ook qua spullen of accessoires niet.
Hoezo zou zo’n Deryan tentje niet op een bed kunnen? Zie ik vaak in mijn omgeving juist bij kamperen bijv kindje van 1 & 3 van vrienden die samen slapen in de camper, jongste in zo’n tentje op het bed. Ik sliep zelf overigens ook altijd vanaf jonge leeftijd met mijn zusje in 1 bed (5 jaar leeftijdsverschil) met kamperen.
Mijn kind kreeg bij 1.5 haar tentje makkelijk weggeduwd of omgerold. Zou dat zelf niet durven op een bed.
Ah zo, ja aan de ‘binnenkant’ slaapt het ene kindje en bij het andere stel slapen ze in de alkoof op die manier.
Onze caravan had vroeger een stapelbed en omdat ik nogal een wilde slaper ben en wel eens uit bed viel, hadden mijn ouders er een net voor gehangen. Zou dat een optie kunnen zijn?
Ik zou voorzichtig zijn met een net en een klein kindje, ze kunnen tussen het bed en het net vast komen te zitten.
Ja dit zie ik dus veel mensen doen. Dus zo gek was mijn vraag toch niet met hem op bed zetten
Maar we gaan vanavond wel kijken naar een caravan.
Ja het kost zo een paar duidend euro.
Maar dat blijft hij ook wel redelijk waard.
Alleen in combinatie met onze auto is hij te zwaar (die mensen hadden het niet goed)
Dus dat word nog wel even een be rijbewijs halen voor volgend zomer.
Wel zouden we weekendjes weg ermee kunnen deze zomer (we gaan een reis maken met mijn schoon familie dus gaan er dit jaar niet lang mee weg)
We kunnen namelijk wel een auto lenen. We hebben zelf een hybride auto en die is zwaar. We zitten we 70 kilo overheen.
Heeft hier iemand ervaring met de slaapzakken van de Decatlon? Of een ander merk met betaalbare slaapzakken?
Ik heb een slaapzak van Decatlon maar ik ben er niet zo blij mee, ik heb het vaak koud erin! Midden in de zomer kan wel maar ik ben bijv. half mei wezen kamperen en had het toen echt te koud en vorig jaar september ook.
Oké dit is niet betaalbaar maar ook niet het allerduurste (slaapzak is 100€)
https://www.bol.com/nl/p/nomad-blazer-slaapzak-dekenmodel-blauw-205x80-cm-katoen-aanritsbaar-tochtstrip-tweewegrits-incl-hoes/9300000082313150?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Ik heb deze, nu 2 jaar en hij is niet duurder geworden. Ik vind het belangrijk dat die helemaal van katoen is, die gladde stof vind ik vervelend. Ik heb nog 4 vriendinnen die dezelfde hebben en er ook heel tevreden mee zijn.