Kampeertopic

Als we de camper stallen voor de winter halen we er best veel uit, als we hem ‘in het seizoen’ stallen dan halen we beddengoed/handdoeken dat soort dingen eruit maar andere dingen laten we er allemaal in & we gaan ook best vaak. Vind ik fijn, kunnen we altijd echt snel vertrekken! Alleen kleding, cosmetica, beddengoed erin en go.

Help! We staan op de camping Ginkelduin, in Leersum vlakbij Veenendaal. De verhuurder van de caravan is vergeten de bij gehuurde losse tafel en stoelen mee te geven. En zou graaag buiten kunnen zitten. Iemand een aanrader van een winkel in de buurt waar we camping stoelen kunnen scoren? Camping zelf verhuurd ze helaas niet.

Decathlon? Arnhem of Utrecht is denk ik allebei een half uurtje. Of bij een action kijken, die zijn vaak tot iets later open.

Ja decathlon heb ik aan gedacht. Maar in een half uurtje ben ik praktisch weer thuis dus na overleg met mijn man besloten morgen toch maar een extra keer op en neer te rijden en twee klapstoelen van thuis te halen :joy:

1 like

Ahh ja dan is dat handiger

Stoelen niet meer nodig! We zijn midden in de nacht naar huis gereden want de kinderen konden niet slapen. Vertrekken straks, met stoelen van thuis, weer richting camping :blush: benieuwd of het zo hard geregend heeft daar en of alles nog staat…

1 like

Naar aanleiding van het anwb tijdschrift waar 7 kampeerhacks in staan (oa kleding oprollen, ziplockzakjes meenemen en nog meer van die net niet hacks) ben ik benieuwd of jullie goede kampeer tips/hacks hebben!

Zelf kan ik er nl ook niet echt bedenken, behalve de opbouwbare emmer van de Action, die vinden wij heel handig.

In Nederland altijd (lage) laarzen mee ivm douw en kou ‘s ochtends en ‘s avonds.

Voor de mensen die dit seizoen een nieuwe tent gaan kopen: neem er sowieso eentje met wat opbergvakjes in de tent! Heel handig om je kleine spul bij de hand te houden (zonnebrand, bril, sleutels, boek, opladers etc etc). Heb nu al meerdere mensen die dat níét hadden jaloers over onze 12 vakjes gehoord, hahaha.

Als we kort gaan kamperen kiezen we altijd een plek met zon uit het oosten zodat we onze (katoenen) tent droog kunnen inpakken. Bij een lange vakantie vinden we nadrogen niet zo’n ramp maar na een weekend echt geen zin in.

Heeft er iemand nog een goede tip voor een lamp? Liefst eentje die kan hangen en staan, en ik houd er ook van als het nog een beetje mooi is haha.

4 likes

Wij hebben een lamp voor kamperen van weltevree, ik moet de naam even opzoeken. Die kan hangen, kun je ook de straal van richten als een soort zakamp en kun je makkelijk verstellen in sterkte. En ik vind hm mooi haha.

Het is de guidelight. We hebben hm echt al 10 jaar en werkt nog prima!

Edit: hij is alleen niet klein, dus hij neemt wel ruimte in. Dat handvat kan niet inklappen bijvoorbeeld.

1 like

Wat een leuke vraag! Ik zit op scouting en kampeer daar veel, maar kampeer ook ieder jaar op een festival, ga wel eens kamperen met m’n vriend/vrienden en ging vroeger altijd met m’n ouders kamperen. Heel veel dingen zijn voor mij zo normaal, dat ik echt even moest nadenken haha.

• Een hoofdlampje ipv een zaklamp, dan heb je je handen vrij en kun je intussen ook iets anders doen.
  • Ik neem vaak een (dunne) sjaal mee in de lente/begin van de zomer. Soms is het nog best koud in de avond.
  • Een toilettas met haakje, die kan je dan ergens aanhangen als er geen plankje of iets is. De mijne is van Decathlon en die heb ik al jaren en is heel fijn met heel veel vakjes. Maar als je minder toiletspullen hebt heeft de Hema ook een goeie.
  • De opblaasbare lamp van Mpowered vind ik mooi en praktisch. Lekker klein op te bergen, maar wel sfeervol licht. @sashiko misschien ook wel wat voor jou? En zo’n rol met lampjes waar het hier wel eens over gaat vind ik ook een tip! Maar dan gewoon ergens de goedkoopste kopen haha.
  • Als je het koud hebt in je slaapzak en je wil extra kleren aandoen, kies dan voor schone, droge kleren. In ‘vieze’ kleren zit vaak een beetje zweet en dat wordt niet warm.
  • Aanhakend op de tent met vakjes: een net met vakjes die je in de voortent kunt hangen! Ik heb eentje van Decathlon.
6 likes

Wij gaan nu onze caravan wegen haha
We hebben hem tweedehands gekocht en op het kentekenbewijs staat lediggewicht 200kilo. Dit klopt uiteraard niet (was dat maar waar haha).
Gek toch dat het verkeerd op het kentekenbewijs staat ?

En als je tent het niet heeft dan kunt ook een ophangsysteem met opbergvakjes kopen! Echt onmisbaar voor al je losse spullen inderdaad

Edit: zoiets als dit bedoel ik
https://www.bol.com/nl/p/bo-camp-tentorganizer-17-vakken/9200000040111812?referrer=socialshare_pdp_androidapp

1 like

Haha en wat was het resultaat?

Ik vind deze handig voor de vaat. De vaat laat ik, als het gewassen is, aan de buitenlucht drogen.

https://www.bol.com/nl/nl/p/home-marker-afdruiprek-met-lekbak-afwasrek-inklapbaar-afwas-droogrek-met-bestekhouder-folditray/9300000195843155/?Referrer=ADVNLGOO002032-S--9300000195843155-PMAX-C-22285073460&gad_source=1&gad_campaignid=22295463535&gclid=Cj0KCQjwjdTCBhCLARIsAEu8bpKP2j6Lx7hv4V9RvlhBGzTEuKfekfw_jz2W_fDfIxTugWlZs0dd7KkaAiOuEALw_wcB

2 likes

Vrij zwaar 1060.
Maar hebben de auto wat verlaagd voor nu.
Dat rijbewijs kan nog even geparkeerd worden

Weet niet of het hier moet of vakantie topic of Frankrijk topic haha, maar we zijn net met de camper aangekomen bij Il de Re. Echt heeeerlijk, camping in de duinen❤️

3 likes

Naam s’il te plait!

En een recensie van het sanitair is ook welkom :smile:

Huttopia Ars & Re, hij is heel simpel hoor maar houd ik van! Geen grootschalige camping met animatie etc. Relatief kleinschalig, echt een natuurcamping, midden in de duinen en aan het dennenbos en strand, verse pizza’s op vrij en za avond, gericht op duurzaamheid en veel natuurlijke materialen overal, sanitair is ook simpel maar schoon.

7 likes

Dank je wel!
Simpel is prima, schoon belangrijker.

2 likes

Ja vind ik zelf ook! Het is wel echt schoon gelukkig. En goede prijs/kwaliteit: 30e per nacht voor 2 personen incl stroom. Gisteren betaalde we 23e per nacht excl stroom op een plek in the middle of nowhere, onbemand en met een toiletgebouw dat echt leek op een plek uit de Last of Us. Zelden zoiets vervallen, oud en vies gezien.

4 likes