Kampeertopic

Wij hebben een lamp voor kamperen van weltevree, ik moet de naam even opzoeken. Die kan hangen, kun je ook de straal van richten als een soort zakamp en kun je makkelijk verstellen in sterkte. En ik vind hm mooi haha.

Het is de guidelight. We hebben hm echt al 10 jaar en werkt nog prima!

Edit: hij is alleen niet klein, dus hij neemt wel ruimte in. Dat handvat kan niet inklappen bijvoorbeeld.

1 like

Wat een leuke vraag! Ik zit op scouting en kampeer daar veel, maar kampeer ook ieder jaar op een festival, ga wel eens kamperen met m’n vriend/vrienden en ging vroeger altijd met m’n ouders kamperen. Heel veel dingen zijn voor mij zo normaal, dat ik echt even moest nadenken haha.

• Een hoofdlampje ipv een zaklamp, dan heb je je handen vrij en kun je intussen ook iets anders doen.
  • Ik neem vaak een (dunne) sjaal mee in de lente/begin van de zomer. Soms is het nog best koud in de avond.
  • Een toilettas met haakje, die kan je dan ergens aanhangen als er geen plankje of iets is. De mijne is van Decathlon en die heb ik al jaren en is heel fijn met heel veel vakjes. Maar als je minder toiletspullen hebt heeft de Hema ook een goeie.
  • De opblaasbare lamp van Mpowered vind ik mooi en praktisch. Lekker klein op te bergen, maar wel sfeervol licht. @sashiko misschien ook wel wat voor jou? En zo’n rol met lampjes waar het hier wel eens over gaat vind ik ook een tip! Maar dan gewoon ergens de goedkoopste kopen haha.
  • Als je het koud hebt in je slaapzak en je wil extra kleren aandoen, kies dan voor schone, droge kleren. In ā€˜vieze’ kleren zit vaak een beetje zweet en dat wordt niet warm.
  • Aanhakend op de tent met vakjes: een net met vakjes die je in de voortent kunt hangen! Ik heb eentje van Decathlon.
6 likes

Wij gaan nu onze caravan wegen haha
We hebben hem tweedehands gekocht en op het kentekenbewijs staat lediggewicht 200kilo. Dit klopt uiteraard niet (was dat maar waar haha).
Gek toch dat het verkeerd op het kentekenbewijs staat ?

En als je tent het niet heeft dan kunt ook een ophangsysteem met opbergvakjes kopen! Echt onmisbaar voor al je losse spullen inderdaad

Edit: zoiets als dit bedoel ik
https://www.bol.com/nl/p/bo-camp-tentorganizer-17-vakken/9200000040111812?referrer=socialshare_pdp_androidapp

2 likes

Haha en wat was het resultaat?

Ik vind deze handig voor de vaat. De vaat laat ik, als het gewassen is, aan de buitenlucht drogen.

https://www.bol.com/nl/nl/p/home-marker-afdruiprek-met-lekbak-afwasrek-inklapbaar-afwas-droogrek-met-bestekhouder-folditray/9300000195843155/?Referrer=ADVNLGOO002032-S--9300000195843155-PMAX-C-22285073460&gad_source=1&gad_campaignid=22295463535&gclid=Cj0KCQjwjdTCBhCLARIsAEu8bpKP2j6Lx7hv4V9RvlhBGzTEuKfekfw_jz2W_fDfIxTugWlZs0dd7KkaAiOuEALw_wcB

2 likes

Vrij zwaar 1060.
Maar hebben de auto wat verlaagd voor nu.
Dat rijbewijs kan nog even geparkeerd worden

Weet niet of het hier moet of vakantie topic of Frankrijk topic haha, maar we zijn net met de camper aangekomen bij Il de Re. Echt heeeerlijk, camping in de duinenā¤ļø

3 likes

Naam s’il te plait!

En een recensie van het sanitair is ook welkom :smile:

Huttopia Ars & Re, hij is heel simpel hoor maar houd ik van! Geen grootschalige camping met animatie etc. Relatief kleinschalig, echt een natuurcamping, midden in de duinen en aan het dennenbos en strand, verse pizza’s op vrij en za avond, gericht op duurzaamheid en veel natuurlijke materialen overal, sanitair is ook simpel maar schoon.

8 likes

Dank je wel!
Simpel is prima, schoon belangrijker.

2 likes

Ja vind ik zelf ook! Het is wel echt schoon gelukkig. En goede prijs/kwaliteit: 30e per nacht voor 2 personen incl stroom. Gisteren betaalde we 23e per nacht excl stroom op een plek in the middle of nowhere, onbemand en met een toiletgebouw dat echt leek op een plek uit de Last of Us. Zelden zoiets vervallen, oud en vies gezien.

4 likes

Hoi Alina,
Je mag op dit forum niet crossposten, dus je bericht mag je maar in 1 topic plaatsen.
Daarbij vraag ik mij af of je niet meer geluk hebt via de facebook van de camping of iets in die richting?

1 like

Hallo allemaal! De vakantie is begonnen. Waar belandt iedereen deze zomer? Wij weten het tot dusver nog niet haha. Dus wat inspiratie is welkom.

1 like

Ik ben net terug van 3 weken roadtrip in Frankrijk, vond het heeerlijk. Op de bonnefooi gegaan en naar: Ile de Re, Bordeaux, Mimizan & Biarritz, Pyreneeen, Bourgogne klein dorpje en toen Colmar. Diversiteit was top, weer was super (overal tussen 22-30 graden, wilden niet warmer dan dat dus daar op gelet met volgende bestemming bepalen). Nu al heimwee haha.

2 likes

Eerst richting Ootmarsum, weekje later richting Monschau!

1 like

Wij gaan op vakantie naar Belgiƫ en Frankrijk; we starten in Brussel, dan door naar Parijs/Versailles, vervolgens Ile de Re/Bordeaux, dan via de westkust omhoog naar Caen en tot slot naar Blankenberge. We zijn dan ongeveer 2 weken weg.

Paar jaar geleden hebben we ook zo’n tripje gedaan, dat is goed bevallen. We hebben toen Duitsland (Würzburg)-Oostenrijk (Sƶll)-ItaliĆ« (oa Verona en Milaan)-Zwitserland (Zurich) en Frankrijk (Straatsburg) gezien.

Onderweg verblijven we dan naast campings ook wel in B&B’s.
De vorige keer zijn we op een aantal plekken maar 1 nacht geweest, nu kiezen we ervoor om 2 of meer nachten op een plek te zijn voor iets meer rust.

1 like

:joy: wij zijn onze slaap opties voor op de camping aan het testen….

De kamer is al twee dagen een proefopstelling :laughing:

Ja ik ben bekend met de meest comfortabele slaapmatten. Hebben we ook gehad maar ze gaan veel te snel lek bij ons 🄹 twee enkele, een grote. En die matten hebben een enorme pakmaat die wij niet meer in de auto kwijt kunnen.
Dus alles luchtbed. En het schuim matras kan onderin de auto onder de spullen want die raakt niet lek.

5 likes

Op welke doel je nu? Ben wel benieuwd

Van die slaapmattem van Redwood of Exped. Die slapen echt heerlijk! Maar het is wel een enorm pakket ja.